Gå til innhold

Må jeg fortelle daten at jeg har vært 110 kilo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er 70 kg i dag. Men har slanket meg med kosthold og ikke så mye trening så har litt dvask hud på magen og strekkmerker...bør jeg fortelle før jeg kaster klærne?

tenker hvis han spør. Har ikke barn så kan ikke skylde på det..

Anonymkode: c128b...973

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du føler det blir ubehagelig å vise det uten at han vet det så syntes jeg du skal fortelle det sånn at du kan forberede han om du er redd for en reaksjon... ikke noe galt i å fortelle det vel ? Er jo kjempe bra gjort av deg så du burde jo bare være stolt av at du har klart det

Anonymkode: ea383...5df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det syns jeg ikke bør være nødvendig. Strekkmerker er helt vanlig så jeg tror ikke noen reagerer på det. Man er jo oftest midt i heten også og fokusert på helt andre ting enn hudens utseende når man skal ha sex :)

 

Anonymkode: 75beb...738

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer an på hvordan du føler deg i din egen kropp. Du bør være utrolig stolt av det du har fått til, og jeg vil tro at om du velger å fortelle det vil daten din synes du er enda mer attraktiv en nå, fordi du viser en enorm viljestyrke. Om du ikke ønsker å fortelle det er det selvsagt i orden, han har ingen krav på å vite hva du har vært gjennom tidligere, i hvert fall ikke på et så tidlig stadie i datingen (om temaet ikke kommer opp naturlig, såklart)!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville visst om jeg var han!

Anonymkode: f24a2...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes du burde fortelle ham det, hvor går grensen da, tro? Jeg er tynn og har fin figur med klær på, men er ordentlig slapp i fisken, har masse cellulitter og hengepupper. Men slikt noe må da vel bare være en "risiko" man tar før man går til sengs med noen? Dårlig selvtillit er gjerne en turnoff, så det kan være vel så ille om man skal sette seg ned for å advare hvis man ikke har reklameplakatvennlig kropp under hverdagsklærne. Da blir også kroppens tilstand en "greie" som fort kommer til å ta mye mental plass når klærne flyr av. 

Anonymkode: 26cd2...d73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Er 70 kg i dag. Men har slanket meg med kosthold og ikke så mye trening så har litt dvask hud på magen og strekkmerker...bør jeg fortelle før jeg kaster klærne?

tenker hvis han spør. Har ikke barn så kan ikke skylde på det..

Anonymkode: c128b...973

Jeg synes dette er litt situasjonsbetinget. Uansett er ikke dette noe som helst tema før dere nærmer dere en relasjon hvor den type intimitet virker nærliggende.

I den grad kroppen din avviker en del i forhold til hva man kan forvente så synes jeg dette bør komme fram på forhånd. Forventingen her styres nok i stor grad av alder. Eller hvis du har funnet deg en mann med en godt over snittet kropp (sixpack etc).

Hvis du er i en alder hvor det er naturlig å ha født et barn eller to som begynner å bli noen år, så er det helt naturlig at kroppen ikke er like stram lengre, det er da ingen big deal. Men hvis du er yngre så tror jeg du gjør det en bjørnetjeneste ved ikke å ha nevnt det for daten på forhånd. Hvis det skremmer han vekk så stikker jo forholdet uansett ikke så veldig dypt.

Som de fleste voksne vet så er det jo ikke nødvendigvis hvordan kroppen ser ut som er det viktigste, men hva du gjør med den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av om du selv tåler en eventuell reaksjon som indikerer at han endrer respons mot deg.

Om du er OK med at han kan reagere negativt eller nølende, så er det like greit å droppe å si noe. Strekkmerker er tross alt ikke verdens undergang liksom.

Men om du er usikker på en slik måte at du vil føle deg ydmyket om du merker han plutselig oppfører seg annerledes, så tenker jeg det er greit å si noe.

Ikke for hans skyld, men for din egen del. 

Anonymkode: c0e66...6d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 70 kg i dag. Men har slanket meg med kosthold og ikke så mye trening så har litt dvask hud på magen og strekkmerker...bør jeg fortelle før jeg kaster klærne?

tenker hvis han spør. Har ikke barn så kan ikke skylde på det..

Anonymkode: c128b...973

Han har ingenting med din tidligere vekt å gjøre. 

Endret av Marina234
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke fortalt det. Det tyder på at du skammer seg over kroppen din og må unnskylde hvorfor du ser ut som du gjør. Vær stolt over deg selv og hva du har fått til. Litt strekkmerker og vom er det mange av oss som har. Kroppen endrer seg gjennom livet og det har ikke jeg tenkt å skamme meg over. 

Anonymkode: 81141...598

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på ingen måte nødt til å fortelle ham om det. Men samtidig så synes jeg at det å ha tatt av 40 kg er imponerende, og noe man kan være stolt av og si med stolthet, så lenge man føler seg bekvem med å fortelle det så klart :) Well done, TS! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gått ned nesten 50kg og har utrolig mye overflødig hud og strekkmerker på magen, så jeg kan absolutt relatere til tankene dine rundt dette. Jeg bruker egentlig ikke å si noe, men da jeg har nevnt at jeg har gått ned ganske mye i vekt så tror jeg ikke gutta forstår omfanget av løshud. Da jeg selv skulle gå ned i vekt så tenkte jeg aldri på at huden skulle henge slik, så hvordan skal de tenke over det? 

Hvis han spør, så kan du selvfølgelig fortelle hvorfor :) men ikke at du trenger å nevne det på forhånd. Kan trøste deg med at jeg har ALDRI opplevd å bli avvist eller fått negative reaksjoner på magen min. Jeg har blitt tatt i stillinger hvor magen ikke akkurat er flatterende, men virker ikke som om de jeg har vært med har vært plaget av det, for å si det mildt. Det er som regel bare jeg som tenker for mye på det.

De fleste guttene jeg har vært med har vært godt trente og sixpack, så ignorer personen som sier du burde si ifra på forhånd på grunn av det 🙄 

Anonymkode: b5776...2bc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nevnt at jeg pleide veie litt mer og hadde litt overflødig hud grunnet vekttap før vi havnet i sengen. Mye verre at daten er helt uforbredt og viser overraskelse når dere tar av klærne

Anonymkode: f1474...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde nevnt at jeg pleide veie litt mer og hadde litt overflødig hud grunnet vekttap før vi havnet i sengen. Mye verre at daten er helt uforbredt og viser overraskelse når dere tar av klærne

Anonymkode: f1474...8a9

Da synes jeg at alle skal nevne skavankene sine før man hopper i køys! Som vorter, tær som er lengre enn stortåa, mye hårvekst, peke ut føflekker det vokser hår ut av osv, osv. 

Anonymkode: b5776...2bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville visst om jeg var han!

Anonymkode: f24a2...a1e

Fordi?

Anonymkode: b5d73...663

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi?

Anonymkode: b5d73...663

Fordi ev. barn kan bli overvektige, om det ligger i genene! 

Anonymkode: f24a2...a1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Fordi ev. barn kan bli overvektige, om det ligger i genene! 

Anonymkode: f24a2...a1e

Og at risikoen for at h*n blir like stor igjen er absolutt er tilstede! 😣

Anonymkode: 37613...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi ev. barn kan bli overvektige, om det ligger i genene! 

Anonymkode: f24a2...a1e

Tror det heller handler om ens spisevaner osv... 

Anonymkode: 20c9b...c14

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...