GÃ¥ til innhold

Andre med psykiske problemer? Hvilke diagnose'r har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.😊

Er det andre som har psykiske problemer/lidelser?

Hva slags diagnose'r har du?

Får du noe hjelp eller klarer du deg ganske bra i hverdagen.😉

Anonymkode: 8565a...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bipolar type 1, dissosiativ lidelse, generalisert angst, PTSD og bulimi. Huff, da. Hørtes mye ut når jeg ramset det opp slik.

Anonymkode: 08b07...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bipolar 2 og spiseforstyrrelser. Greier meg hvis jeg sover nok og lever A-4. Må nok trappe opp medisiner når høsten nærmer seg. :(

Anonymkode: 7cb34...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse. Sliter også med depresjoner, angivelig grunnet en form for bipolar lidelse. Selv er jeg usikker på om det er en bipolar lidelse, eller om det er tilbakevendende depressiv lidelse. Tar medisiner mot bipolar lidelse, og jeg har opplevd noe bedring grunnet dette. 

Er akkurat blitt ferdig med VG3 studieforberedende program, og skal bruke et år, eller to (alt etter som) på å bli bedre før jeg begynner å studere. Jeg nærmer meg 20 år, så jeg har god tid. Jeg klarer meg dog ganske dårlig i hverdagen, i skoleåret som var åpnet jeg knapt en skolebok, og hadde mye fravær. Både grunnet innleggelser og manglende evne til å klare å stå opp. Jeg er fast bestemt på å bli såpass frisk at jeg klarer å ta en utdannelse ved et universitet, så jeg har tro på at funksjonsnivået mitt kommer til å stige betraktelig. Jeg har i hvert fall sluttet å synes synd på meg selv og begynt å ta ansvar for mitt eget liv. Jeg føler allerede nå at jeg er på bedringens vei. Jeg er i hvert fall mye bedre enn tidligere i år, da jeg endte opp tvangsinnlagt etter et selvmordsforsøk. 

Jeg får for øyeblikket ikke hjelp av helsevesenet, men jeg klarer meg sånn noenlunde ok selv. Er likevel ganske sikker på at jeg skal takke ja til å begynne i terapi igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alvorlig tilbakevendende depresjon, sosiale fobier/angst, generalisert angst og utredes for PTSD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selektiv mutisme, sosial angst. 

Anonymkode: f356f...bc8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bipolar 1, og angst. Er medisinert for bipoloriteten og er vant med at angsten aldri vil gå bort. Har det stort sett helt fint og jobber 100%. Jeg vet jo inget annet enn å leve med mine psykdommer og har lagd meg et fint liv der jeg har det bra.

Anonymkode: ae55a...057

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, generalisert angstlidelse, uspesifisert spiseforstyrrelse, selvskader og suicidal. 

Får hjelp, er mye innlagt, men klarer å holde på jobben

Anonymkode: 156ca...4f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen psykiske diagnoser (bortsett fra en depresjon for noen år siden), men har gått en del til behandling hos psykolog og nevropsykolog på grunn av nevropsykologiske vansker. Har hatt flere psykoser, men har aldri fått noen diagnose tilknyttet til det (var visst ikke "nok" til å få diagnosen bipolar f.eks.).

Er i jobb og klarer meg bra i hverdagen.

Anonymkode: 82ac1...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bipolar 1, kptsd og bulimi/anoreksi. Har to barn, og klarer stort sett hverdagen så lenge ting går som planlagt (noe de aldri gjør 🙄). Jeg må ha alle listene mine med hva som må gjøres, oversikt over ungenes lekser/gjøremål, og jeg må få nok søvn og ha lite stress. Jeg blir psykotisk hvis det blir for mye for meg.

Er uføretrygdet, men jobber deltid i de bra periodene som heldigvis blir fler og fler 😊 Det er vel bivirkningene av alle medisinene mine som holder meg litt tilbake nå, men samtidig blir jeg veldig dårlig uten.

Anonymkode: ada6f...4c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen psykiske diagnoser (bortsett fra en depresjon for noen år siden), men har gått en del til behandling hos psykolog og nevropsykolog på grunn av nevropsykologiske vansker. Har hatt flere psykoser, men har aldri fått noen diagnose tilknyttet til det (var visst ikke "nok" til å få diagnosen bipolar f.eks.).

Er i jobb og klarer meg bra i hverdagen.

Anonymkode: 82ac1...f57

Bipolar gir ikke psykoser

Anonymkode: ae55a...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bipolar gir ikke psykoser

Anonymkode: ae55a...057

Bipolar 1 gir vel psykoser? Psykologen jeg gikk til sa i alle fall at psykotisk episode var "kriteriet" for å få den diagnosen.

Anonymkode: 82ac1...f57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bipolar gir ikke psykoser

Anonymkode: ae55a...057

Bipolar kan involvere psykoser, jo. Jeg har selv bipolar 1 som skrevet over her, og jeg har hatt psykoser både i depresjon og mani.

Anonymkode: ada6f...4c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt angst i perioder, ingenting akkurat nå.

Anonymkode: 334fd...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capgras-syndrom og paramnesi

Anonymkode: cdb9c...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bipolar 1 gir vel psykoser? Psykologen jeg gikk til sa i alle fall at psykotisk episode var "kriteriet" for å få den diagnosen.

Anonymkode: 82ac1...f57

Da har man en annen psykdom. Bipolar er depresjon og mani.

Anonymkode: ae55a...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bipolar kan involvere psykoser, jo. Jeg har selv bipolar 1 som skrevet over her, og jeg har hatt psykoser både i depresjon og mani.

Anonymkode: ada6f...4c3

Da tror jeg det ligger annet under. At man ikke ser verden slik verden er både i maniske tilstander å depresjoner er en ting. Psykoser er noe helt annet.

Anonymkode: ae55a...057

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har unnvikende personlighetsforstyrrelse, sosial angst og agorafobi og mulig spiseforstyrrelse. Har samboer og ett barn. Greier meg godt i hverdagen, har dog ikke noe sosialt liv, kun med mennesker jeg kan forholde meg til en kort stund av gangen. Tar ingen medisiner, men går regelmessig til psykiater, og skal begynne i gruppeterapi til høsten. 

Anonymkode: e071d...63b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har PTSD, spiseforstyrrelse og er deprimert. Jo bedre jeg har det, jo bedre går det med mine psykiske sykdommer. Men nå går det ikke så bra, da jeg har fått flere fysiske sykdommer og, som gjør med veldig syk. Og sliter med Nav. Har 2 barn og ta meg av, og hvor far ikke fatter, at han må bidra mer enn en helg i måneden. Økonomien, må egentlig flytte men aner ikke hvordan. Etter at jeg ble syk, forsvant de meste av familie og venner. Jeg klarer å ta meg av barna mine, de er relativt store. Og de er det viktigste i mitt liv. Jeg vet jo ikke om det faktisk er de som holder meg i live. Jeg er nok og veldig flink til å skjule mine psykiske sykdommer, skylder heller på de fysiske.

Anonymkode: 2e324...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...