Gå til innhold

Hvordan unngå å bli bitter og livredd andre menn etter å ha vært utsatt for utroskap?


helledussen

Anbefalte innlegg

Det er 4 år siden nå min daværende mann fortalte om utroskap som førte til barn. Min verden raste sammen og jeg ville bare dø. Jeg klarte ikke å gå fra han for han ville være med meg og mine følelser for han var sterke. Det var min store kjærlighet og min aller nærmeste i livet. Til slutt måtte jeg tvinge gjennom et brudd mot hans vilje. Han som aldri ville finne en annen kvinne hvis vi ikke fikk det til, flyttet sammen med en av kvinnene han hadde vært utro med. Ikke overraskende men veldig tøft. Via en annen person fikk jeg vite at utroskapen hadde foregått mye lengre enn han sa til meg. Jeg hadde mistanker og tok det opp med han men han benektet det. Nå når vi ikke har kontakt har det ikke noe å si hvor lenge han var utro, men jeg er skikkelig brent. Selv om jeg har kjent positive følelser for andre menn heldigvis så er jeg veldig redd for å bli så sviktet igjen. Jeg vet at selvsagt ikke alle menn er utro men jeg kjenner at jeg er svært sårbar og redd for å bli sviktet igjen. Har noen opplevd det samme og turd å satse på kjærligheten igjen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger.. for en drittsekk :( klem til deg! 

Anonymkode: 59db7...aff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som eksmannen min dette..

Jeg har ny samboer nå, men er fortsatt livredd for å bli såret igjen. Han vet dette veldig godt, og er bare god og snill. Men jeg tenker ofte "what if.." Det må vel jobbes med, som alt annet i guess. Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være såra er fullt lov , bitter er også naturlig men det er ikke rettferdig for hverken deg selv eller nye menn at du bærer bitterheten i deg. 

For meg tok det mange år i sølibat og borte fra romanse og flørt med menn før jeg hadde bearbeidet følelsene i meg selv til å tørre å ha troa på andre menn. Men med han jeg til slutt valgte å gå for var utro han og og jeg har akseptert at det vil ta meg minst 5-6 år å lege dette på nytt hvor jeg må holde meg alene og kanskje en hel livsstid å kunne stole 100% på noen igjen. 

Anonymkode: d76ab...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig tøft, det du har opplevd. Men for din egen skyld, så er det beste hvis du klarer å stole på noen andre, og slippe de inn. De fleste menn er snille.

Jeg har opplevd så mye utroskap, tvunget til abort, svindlet osv, så er vel ett lite mirakel at jeg stoler på menn. Men jeg fortjener å være lykkelig, og de mennene som har behandlet meg dårlig, skal ikke få vinne. Så jeg dater, men jeg er jo på vakt, jeg slipper de ikke helt inn med en gang. Men samtidig er det svært viktig, at de ikke skal straffes, for andre menn sine handlinger. Og av en eller annen merkelig grunn, så er jeg fortsatt ikke sjalu.

Anonymkode: e9566...b6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville datet uten å ta ting mot eksklusivitet. Anerkjenn ditt eget behov for å treffe ulike menn og få litt bekreftelse. Å holde deg i sølibat vil egentlig bare være å holde deg unna hele problemstillingen. Om man er på slankekur kan det fungere å fysisk holde seg unna god mat, men man må over tid lære seg å forholde seg til det.

Ikke la det være så enten-eller. Eksklusivitet skal komme naturlig frem som noe begge ønsker, ikke noe som er tvunget frem. Og god kommunikasjon er det viktigste, der ingen ser sin nød til å gå bak ryggen på hverandre. Fokuser på gode og genuine relasjoner, fremfor "forholdet".

Anonymkode: b6706...6e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn en mann med en liten penis, da vil han aldri få muligheten til å være utro. Sexen for deg vil jo selvfølgelig ikke være like tilfredsstillende, men du slipper i hvert fall å uroe deg for at han skal være utro :) 

Anonymkode: 0a9d5...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...