Gå til innhold

Leger og sykepleiere, kunne dere sagt ja om en pasient på dere på date?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om dere også følte tiltrekning og kjemi? Eller hadde det vært no go uansett hva? 

Anonymkode: 1985a...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud, det er fortsatt forbudt. 

Anonymkode: f6d18...c2f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke lov og uansett helt uaktuelt. Hadde gitt beskjed om det til kollegane mine så jeg ikke hadde trengt å ha noe med deg å gjøre. Helsepersonell føler ikke tiltrekning til pasientene sine, å ha en god tone betyr ikke at de er interessert. Skjerpings. 

Anonymkode: 84552...eaa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg liker faktisk jobben min og har planer om å beholde autorisasjonen min. 

Anonymkode: 73d98...b5c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri. Hadde aldri satt autorisasjonen på spill for det første, for det andre har jeg aldri hatt romantiske eller seksuelle følelser for en pasient. Har selvfølgelig god kjemi med mange pasienter, men ikke på den måten 😛 

Anonymkode: 886cd...832

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Absolutt ikke.

Anonymkode: fcecf...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke! Elsker yrket mitt❤️

Anonymkode: 81f64...8f4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke lov og uansett helt uaktuelt. Hadde gitt beskjed om det til kollegane mine så jeg ikke hadde trengt å ha noe med deg å gjøre. Helsepersonell føler ikke tiltrekning til pasientene sine, å ha en god tone betyr ikke at de er interessert. Skjerpings. 

Anonymkode: 84552...eaa

Signerer. Uansett hvir kjekk hadde jeg aldri sagt ja, og jeg hadde sagt fra til kollegaene så de kunne ta seg av pasienten og  jeg rullerte til nye pasienter om det lot seg gjøre. 

Anonymkode: eb47f...807

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasienter har jo masse sykdommer, TURN OFF!!

Anonymkode: abcd7...1fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei og atter nei. Ofre hele yrkeslivet mitt for en date? So not gonna happen. Vil beholde autorisasjonen min jeg. 

Anonymkode: 09ebf...875

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da hadde jeg mistet jobben.

Anonymkode: 3aa47...3bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forbudet som tydeligvis eksisterer, går det på relasjoner mellom fastlege og pasient, eller gjelder det generelt i helsevesenet? Er det ikke en gang tillatt hvis man rapporterer tjenestevei at en i utgangspunktet profesjonell relasjon har utviklet seg i intim retning, slik at nødvendige grep kan gjøres for å unngå uheldige situasjoner?

Satt på spissen: kan ikke en lege behandle sin ektefelle fordi de har et seksuelt basert forhold utenom?

Den egentlige grunnen til at jeg spør er fordi jeg i løpet av et sykehusopphold (utenlands) fint klarte å få med meg behandleren min på et aldri så lite eventyr. Fikk ikke inntrykk av at noen lov eller ed holdt henne igjen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, MaxxMekker skrev:

Dette forbudet som tydeligvis eksisterer, går det på relasjoner mellom fastlege og pasient, eller gjelder det generelt i helsevesenet? Er det ikke en gang tillatt hvis man rapporterer tjenestevei at en i utgangspunktet profesjonell relasjon har utviklet seg i intim retning, slik at nødvendige grep kan gjøres for å unngå uheldige situasjoner?

Satt på spissen: kan ikke en lege behandle sin ektefelle fordi de har et seksuelt basert forhold utenom?

Den egentlige grunnen til at jeg spør er fordi jeg i løpet av et sykehusopphold (utenlands) fint klarte å få med meg behandleren min på et aldri så lite eventyr. Fikk ikke inntrykk av at noen lov eller ed holdt henne igjen...

 

Generelt i helsevesenet. 

 

Ok maybe in your fantasy. 

Anonymkode: eb47f...807

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Generelt i helsevesenet. 

Anonymkode: eb47f...807

Ok, takk. Helvetes stress, da... Treffer kanskje en dame på byen, så må hun ringe jobben først for å utelukke at hun kanskje kan ha plastret meg sammen på akuttmottaket i typ 2003?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, MaxxMekker skrev:

Ok, takk. Helvetes stress, da... Treffer kanskje en dame på byen, så må hun ringe jobben først for å utelukke at hun kanskje kan ha plastret meg sammen på akuttmottaket i typ 2003?

Det er ikke sånn det funker. 

Uansett husker jeg stort sett alle pasienter jeg har hatt enten ved navn eller utseende selv om pasientene stort sett er innlagt i 1-3 dager. 

Anonymkode: e1506...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kommer vel litt an på da. Hvis jeg (sykepleier) fikk inn en pasient for en kort periode, for eksempel brudd, og jeg 1 år senere møtte han tilfeldig på byen og vi fant tonen, er det ikke lov at vi blir bedre kjent med hverandre da? 

Anonymkode: 42e52...7bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sånn det funker. 

 

Anonymkode: e1506...659

Nettopp. Det er med andre ord ikke fullt så svart-hvitt som ved første øyekast.

Det er disse nyansene og unntakene jeg gjerne skulle ha forstått bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel litt an på da. Hvis jeg (sykepleier) fikk inn en pasient for en kort periode, for eksempel brudd, og jeg 1 år senere møtte han tilfeldig på byen og vi fant tonen, er det ikke lov at vi blir bedre kjent med hverandre da? 

Anonymkode: 42e52...7bf

Det lurer jeg på, også.

Men klare svar får jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted for leeeenge siden at det ikke er så svart/hvitt som mange skal ha det til. Det kommer an på situasjonen. F.eks en fastlege eller en psykolog kan ikke ha en privat relasjon til en pasient, fordi der er det en mulighet for maktmisbruk. Men om du treffer en lege, som fjernet en føflekk deg for mange år siden, på byen så er det noe helt annet.

Anonymkode: 3df48...b67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...