Gå til innhold

Mange raser på Theresa May for å styre i mot en myk avtale med EU, hun aviser at England skal gjøre som Norge.


julia83

Anbefalte innlegg

Ministeren for Brexit har trekt seg, han mener at det er uakseptabelt at EU skal ha noe kontroll over britisk rettsvesen, grenser og imigrasjon, noe som Theresa May åpner for. Jeg greier ikke helt å tenke på Norge hvor befolkningen helt klart sa nei til EU, men hvor vi har Schengen, Tiggere fra EU, domstoler i Hag som tilsidesetter norsk høyesterettsdommer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, julia83 said:

Ministeren for Brexit har trekt seg, han mener at det er uakseptabelt at EU skal ha noe kontroll over britisk rettsvesen, grenser og imigrasjon, noe som Theresa May åpner for.

Nå var det jo han Brexit-ministeren som hadde ansvaret for forhandlingene. Så da er det vel han som ikke har klart å få til en bedre avtale?

Endret av Skolebolle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, julia83 skrev:

Ministeren for Brexit har trekt seg, han mener at det er uakseptabelt at EU skal ha noe kontroll over britisk rettsvesen, grenser og imigrasjon, noe som Theresa May åpner for. Jeg greier ikke helt å tenke på Norge hvor befolkningen helt klart sa nei til EU, men hvor vi har Schengen, Tiggere fra EU, domstoler i Hag som tilsidesetter norsk høyesterettsdommer.

England var medlem av EU, men har aldri vært medlem av Schengen, romfolk som tiggere har vært problem i generasjoner, og økningen kom av helt andre årsaker, og domstolen i Haag ligger under FN. 

Jeg sier ikke at poenget ditt er galt, jeg kan være enig, bare at argumentene dine understreker at du er kunnskapsløs.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
2 timer siden, Druid skrev:

England var medlem av EU, men har aldri vært medlem av Schengen, romfolk som tiggere har vært problem i generasjoner, og økningen kom av helt andre årsaker, og domstolen i Haag ligger under FN. 

Jeg sier ikke at poenget ditt er galt, jeg kan være enig, bare at argumentene dine understreker at du er kunnskapsløs.

Hva er rett, mener du?

Hvorfor mener du at TS har «feil» argumenter? 

Hva ønsker du å oppnå ved å kalle en annen bruker for «kunnskapsløs»? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

England har stemt for Brexit.

Man kan argumentere for at de ikke har peiling på hva de har gjort, men enhver omdefinering av mandatet for Brexit må funderes i velgerene, ellers ender de opp som i Norge, der folk fortsatt ikke har skjønt  hva de har stemt om, når de stemte mot innmelding av EU.

Når det gjelder hva som er feil i innlegget, påpeker jeg det direkte i svaret. Les.

Målet er å trigge folk til å lese seg opp på hva de diskuterer. At det argumenterer med fakta. 

En populær diskusjon rundt utmeldingen fra EU i valgkampen for Brexit, handlet om å distansere seg fra menneskerettsdomstolen i strasbourg. 

En god del mennesker tror FORTSATT at Brexit vil føre til at England vil forsvinne fra denne jurisdiksjonen.

Det er slik kunnskapsløshet som krever en gjentagende og alltid våkent press på at velgerene begynner å lese og forstå.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Druid skrev:

Målet er å trigge folk til å lese seg opp på hva de diskuterer. At det argumenterer med fakta. 

En populær diskusjon rundt utmeldingen fra EU i valgkampen for Brexit, handlet om å distansere seg fra menneskerettsdomstolen i strasbourg. 

En god del mennesker tror FORTSATT at Brexit vil føre til at England vil forsvinne fra denne jurisdiksjonen.

Det er slik kunnskapsløshet som krever en gjentagende og alltid våkent press på at velgerene begynner å lese og forstå.

Theresa May og andre har sagt at Brexit gir England en mulighet til å forlate Menneskerettsdomstolen i Strasbourg , Du må gjerne fortsette å kalle de kunnskapsløse om du vil, men faktum er at EU kjemper for fortsatt å tvinge England til å være medlem.

Britain must agree to stay under the jurisdiction of the European Court of Human Rights if it wants a trade deal with the EU.

https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-human-rights-european-court-echr-leave-after-theresa-may-tories-european-parliament-eu-a8096546.html

Om England greier å forlate Menneskerettsdomstolen i Strasbourg, burde Norge gjøre det samme.
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan snakke så lite eller mye om dette man bare ønsker, men så lenge folk stemmer i stor grad på partiene de gjør (AP, FrP og Høyre i hovedsak, som de tre største partiene i landet, og der alle tre av dem er EU vennlige), så blir det ingen endring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, julia83 said:

 

Om England greier å forlate Menneskerettsdomstolen i Strasbourg, burde Norge gjøre det samme.
 

 

Det håper jeg virkelig ikke vi gjør. Greit å ha noen som passer på menneskerettighetene i Norge. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Theresa may er da vel en EU politiker EU forkjempere har valgt til å styre landet på samme måte Erna styrer Norge, ved å la EU bestemme hva som er rett og galt. Begge disse to politikerne er ikke et fan av folkeavstemninger, noe også Erna Solberg har gitt uttrykk for. Da er det ikke overraskende at Theresa May ønsker en sterkere EØS avtale en Norge selv om folket har stemt nei, men det bryr vel ingen av disse noe om.

Flotte partier dere velger fram i stortinget, Høyre og FrP er EØS elskere og Arbeiderpartiet likeså, jeg vil nå heller ønske for Storbritannia sin del at de får en no-deal en denne som May skisserer.

Endret av PaN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Capt. Obvious skrev:

Man kan snakke så lite eller mye om dette man bare ønsker, men så lenge folk stemmer i stor grad på partiene de gjør (AP, FrP og Høyre i hovedsak, som de tre største partiene i landet, og der alle tre av dem er EU vennlige), så blir det ingen endring.

Frp er i mot EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Theresa May er en EU-tilhenger som ble satt til å styre Brexit-skuta. Hun stemte, fornuftig nok, nei til å forlate EU. At hun styrer Brexit-perioden er som å sette en landkrabbe som bor i fjellet til å være kaptein på landets største skip. Beavis & Butthead (Davis & Johnson) har visst dette hele tiden, og føler nå at de har en reell mulighet til å kapre skipet. Men de kan ikke gjøre mytteri, så de må forlate skipet midlertidig for å kapre det fra en jolle fra sidelinjen. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Overrasket said:

Theresa May er en EU-tilhenger som ble satt til å styre Brexit-skuta. Hun stemte, fornuftig nok, nei til å forlate EU. At hun styrer Brexit-perioden er som å sette en landkrabbe som ligger fjellet til å være kaptein på landets største skip. Beavis & Butthead (Davis & Johnson) har visst dette hele tiden, og føler nå at de har en reell mulighet til å kapre skipet. Men de kan ikke gjøre mytteri, så de må forlate skipet midlertidig for å kapre det fra en jolle fra sidelinjen. 

Theresa May brukte jo Brexit til å posisjonere seg som statsministerkandidat.  Synes ikke hun er noe bedre enn de andre. Alle så jo ut til å kun bruke spørsmålet om Brexit til å fremme sin egen karriere.  Therese May var for EU-medlemskap, men passet på å gjøre seg minst mulig synlig slik at hun ville kunne være spiselig som statsminister for flest mulig.

 

Endret av Skolebolle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
49 minutter siden, Skolebolle said:

Theresa May brukte jo Brexit til å posisjonere seg som statsministerkandidat.  Synes ikke hun er noe bedre enn de andre. Alle så jo ut til å kun bruke spørsmålet om Brexit til å fremme sin egen karriere.  Therese May var for EU-medlemskap, men passet på å gjøre seg minst mulig synlig slik at hun ville kunne være spiselig som statsminister for flest mulig.

 

Selvfølgelig. Hun er en ubrukelig, arrogant, maktkåt og selvsentrert politiker, og nasjonen kommer ikke til å kunne bygges videre før hun går av/blir kastet. I fremtiden vil hun ses på om etterkrigstidens absolutt verste statsminister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Overrasket said:

Selvfølgelig. Hun er en ubrukelig, arrogant, maktkåt og selvsentrert politiker, og nasjonen kommer ikke til å kunne bygges videre før hun går av/blir kastet. I fremtiden vil hun ses på om etterkrigstidens absolutt verste statsminister.

Hun blir sikkert husket som udugelig og maktkåt, men hun kommer neppe til å  slå Anthony Eden i å bli regnet som verste britiske statsminister i etterkrigstiden. 

Alle som blir statsministre er jo maktkåte og selvsentrerte. 

Endret av Skolebolle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Druid said:

England var medlem av EU, men har aldri vært medlem av Schengen, romfolk som tiggere har vært problem i generasjoner, og økningen kom av helt andre årsaker, og domstolen i Haag ligger under FN. 

Jeg sier ikke at poenget ditt er galt, jeg kan være enig, bare at argumentene dine understreker at du er kunnskapsløs.

Litt av poenget med å fjerne AB-funksjonen var at vi skulle få en hyggeligere tone her på Aktuelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Overrasket
16 minutter siden, Skolebolle said:

Hun blir sikkert husket som udugelig og maktkåt, men hun kommer neppe til å  slå Anthony Eden i å bli regnet som verste britiske statsminister i etterkrigstiden. 

Alle som blir statsministre er jo maktkåte og selvsentrerte. 

Suez-krisen har fått en uproporsjonalt stor påvirkning på hvordan Eden anses. Men Brexit kan aldri få en tilsvarende uproporsjonalt stor betydning for May, fordi det er det eneste hun har jobbet med som statsminister og i store trekk egentlig det eneste hun har "gjort" for nasjonen. Eden var jo en helt da han tiltrådte.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Overrasket said:

Selvfølgelig. Hun er en ubrukelig, arrogant, maktkåt og selvsentrert politiker, og nasjonen kommer ikke til å kunne bygges videre før hun går av/blir kastet. I fremtiden vil hun ses på om etterkrigstidens absolutt verste statsminister.

Kast kvinnefiendtligheten din over døra, og se at hun er bra.

Hun er ikke min dame, men hun er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
5 minutter siden, T-Rex said:

Kast kvinnefiendtligheten din over døra, og se at hun er bra.

Hun er ikke min dame, men hun er bra.

DisMay er ubrukelig som statsminister, som internasjonal forhandler, som demokrat og som frontfigur. At hun er kvinne bryr meg midt på ryggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...