Gå til innhold

Noen som bruker olje når dere soler dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ikke anbealt å bruke olje i ansiktet? Er det ikke meninga å bli like brun overalt?

Anonymkode: 41872...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva bruker du i ansiktet da?

Anonymkode: 41872...9b3

Solkrem til ansiktet, faktor 30.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Rosatoast skrev:

Solkrem til ansiktet, faktor 30.

Hmm. Fordi det ikke er bra å bruke sololje i ansiktet?

Anonymkode: 41872...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hmm. Fordi det ikke er bra å bruke sololje i ansiktet?

Anonymkode: 41872...9b3

Vil ikke ha masse olje i ansiktet, som ikke er beregnet til å ha i ansiktet. Risikerer nok å få kviser og uren hud, og solbrenthet. Viktig å passe på huden i ansiktet hvis du ikke vil ha rynker og ujevnheter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rosatoast skrev:

Vil ikke ha masse olje i ansiktet, som ikke er beregnet til å ha i ansiktet. Risikerer nok å få kviser og uren hud, og solbrenthet. Viktig å passe på huden i ansiktet hvis du ikke vil ha rynker og ujevnheter.

Men min sololje har faktor 8, holder ikke det? Det er denne her: 24247-malibu-bronzing-tanning-oil-spf6-2

Anonymkode: 41872...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2018 at 1:05 PM, AnonymBruker said:

Inntørket sviske vil vi alle bli seende ut som etter en viss alder uansett

Anonymkode: 493a0...79b

Faktisk ikke. Det er en betydelig forskjell på de som har fått mye sol og de som ikke har det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men min sololje har faktor 8, holder ikke det? Det er denne her: 24247-malibu-bronzing-tanning-oil-spf6-2

Anonymkode: 41872...9b3

Hvis du har så lyst til å bruke olje i ansiktet så gjør du det. Du lærer av erfaringer ;) jeg ville ikke gjort det, men det er meg! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 13.00, AnonymBruker skrev:

Satser på at det går bra😉 Det er veldig vanlig i mange middelhavsland uten at kreft er noe større problem der enn i Norge. 

Anonymkode: 493a0...79b

Det er fordi de som bor i middelhavsland har en naturlig mørkere hud enn oss med mer melanin som beskytter mot solen. I tillegg ligger de ikke og steiker seg på stranden en hel dag som vi gjør.

Anonymkode: c3359...4ca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rosatoast skrev:

Hvis du har så lyst til å bruke olje i ansiktet så gjør du det. Du lærer av erfaringer ;) jeg ville ikke gjort det, men det er meg! 

Men din sololje har ikke faktor? Min har 8 faktor.

Anonymkode: 41872...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men din sololje har ikke faktor? Min har 8 faktor.

Anonymkode: 41872...9b3

Hvorfor lurer du på alt dette? Les kommentarene mine lengre opp, har solfaktor 15 i sololjen min. 

Det er ikke slik at du IKKE blir brun, hvis du bruker solfaktor? Det er bare en myte. Du blir like brun hvis du bruker høy solfaktor, og det er også bedre for huden. Ærlig talt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de som bor i middelhavsland har en naturlig mørkere hud enn oss med mer melanin som beskytter mot solen. I tillegg ligger de ikke og steiker seg på stranden en hel dag som vi gjør.

Anonymkode: c3359...4ca

Ikke helt. 

Det er solbrenthet som er farlig. Og nordmenn er selvfølgelig mer utsatt, med vinterblek hud. Det å bli brun i seg selv øker ikke kreftrisikoen. 

Når det gjelder aldring er det en faktor. Men arv har mye mer å si, det samme har røyking, og usunne matvaner. 

Det sagt - ingen fan av steking i sola i timesvis, med eller uten olje. Da jeg ikke ser at det har noen positive effekter heller. 

Anonymkode: 36b78...1a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Rosatoast skrev:

Hvorfor lurer du på alt dette? Les kommentarene mine lengre opp, har solfaktor 15 i sololjen min. 

Det er ikke slik at du IKKE blir brun, hvis du bruker solfaktor? Det er bare en myte. Du blir like brun hvis du bruker høy solfaktor, og det er også bedre for huden. Ærlig talt.

Så du bruker ikke olje i huden fordi det skader huden? Men bruker det allikvell på andre steder på kroppen? Javell.

Anonymkode: 41872...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olje i ansiktet?? Holy moses. Hva med selvbruning? Vil du se ut som et troll ved 40?? 

Anonymkode: 173e9...c40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du bruker ikke olje i huden fordi det skader huden? Men bruker det allikvell på andre steder på kroppen? Javell.

Anonymkode: 41872...9b3

Er du autist eller 12 år gammel?
Det er en vesentlig forskjell på huden i ansiktet og huden på andre kroppsdeler. 
Selvfølgelig bruker jeg sololje på kroppen, og ikke ansiktet. Noe jeg har forklart deg x-antall ganger nå! Så nå er det vel på tide at du lukker igjen skjermen, smører hele kroppen og ansiktet med olje så ser du hvordan det går ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger alltid under parasoll, og blir brunere enn de fleste. Fargen varer helt til neste sommer. 

Anonymkode: 6d28b...8fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger alltid under parasoll, og blir brunere enn de fleste. Fargen varer helt til neste sommer. 

Anonymkode: 6d28b...8fe

Solkrem eller olje du bruker?

Anonymkode: 41872...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, T-Rex skrev:

Faktisk ikke. Det er en betydelig forskjell på de som har fått mye sol og de som ikke har det.

Generasjonene over meg har brukt olivenolje og ser ikke verre ut enn andre eldre.

Anonymkode: 493a0...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de som bor i middelhavsland har en naturlig mørkere hud enn oss med mer melanin som beskytter mot solen. I tillegg ligger de ikke og steiker seg på stranden en hel dag som vi gjør.

Anonymkode: c3359...4ca

Nope. Finnes kritthvite mennesker ved middelhavet også.

Anonymkode: 493a0...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/14/2018 at 1:07 PM, AnonymBruker said:

Jeg skjønner meg ikke på folk som soler seg. Blir jo som å røyke, vi bet det er farlig men driter i det? 

Anonymkode: b49d4...43a

Helt greit å være ute i sola, men å ligge å steike for å få mest mulig farge, det skjønner ikke jeg heller. Hvorfor vil du skade deg selv? Vi har godt av D-vitamin, men man MÅ være smartere enn det vi nordmenn er når det kommer det sola. Folk som bor i varmere strøk ligger ikke å soler seg, men det gjør vi nordboere, og vi har alt for mange tilfeller av hudkreft med tanke på hvor lite sol vi vanligvis får her. 

Kjøp en god solkrem, faktor 30 og smør ofte nok. Kjøp en egen en til ansiktet om du trenger (det gjør jeg), bruk mørke SOLBRILLER (invester i noen gode solbriller om du har økonomi til det) og beskytt hodet med hatt om du kan. Jeg får seriøst vondt i sjela når folk skal ha tips om olje å steke seg i, for å bli mest mulig brun. Bruk selvbruning om du må, og beskytt det største organet ditt slik det fortjener.

Og sjekk føflekkene dine hos legen, særlig der du ikke ser de selv og kan ha kontroll på om de forandrer seg eller ikke.

Anonymkode: d4a3c...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 13.05, AnonymBruker skrev:

Inntørket sviske vil vi alle bli seende ut som etter en viss alder uansett

Anonymkode: 493a0...79b

Ja, men noen 20 år før andre. Hvor vil du være?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...