Gå til innhold

Kun møtt 1 gang men får han ikke ut av hodet. Hjelp.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette mulig? For snart 6 måneder siden traff jeg en kar jeg ble stormbetatt av. Vi hadde pratet mye i forkant, men vår første date, som varte hele dagen, var helt helt unik alle andre dater jeg har vært på. Han virket til å kose seg stort og jeg har aldri følt meg så trygg med noen på første date. Jeg er ei som har mine preferanser på utseendet og jeg ble helt stormbetatt både på bilder men spesielt i virkeligheten. 

Det er som sagt gått nesten et halvt år siden vi for første (og siste) gang møttes, men jeg tar meg selv i å stadig ha han i minnene, jeg får han aldri helt ut av hodet. 

Når jeg ser i etterkant så forstår jeg at jeg faktisk holdt altfor mye tilbake.  Selv om jeg inni meg var overbegeistret for å treffe en person jeg ble ekstremt tiltrukket av, så viste jeg kun et minimum av interesse(jeg spilte isdronning).  I etterkant av daten tok han mye initiativ til samtaler, men jeg holdt samtidig ganske mye igjen og jeg er redd jeg framstod som mer eller mindre avvisende.

Dum unnskyldning, men jeg holdt faktisk igjen såpass mye fordi jeg ble skremt over hvor mye jeg likte han(husker jeg faktisk følte meg forelsket), jeg har vært i forhold før men jeg har aldri følt en slik tiltrekning til et menneske noen sinne. Jeg hadde det for meg at en så attraktiv fyr må man være litt varsom med hvis man skal være smart. Tenkte at han sikkert var vant til å få jentene lett på grunnlag av utseendet sitt. Dessuten ville jeg ikke gi for mye utenom eventuelle dates, fordi jeg av en eller annen grunn tenkte det ville få meg til å framstå mer seriøs. Dummeste tankegangen. Kanskje jeg ikke fortjente han. Hvem vet.

Jeg har lært leksa mi. Hadde jeg visst så hadde jeg vist nøyaktig like mye interesse som det i realiteten var. 

Det er gått lang tid og jeg har vært aktiv på datingfronten, men jeg får han her fortsatt ikke ut av hodet mitt.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: 6c2f1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt, vel! Ingenting å tape! :)

Anonymkode: 11ccb...5ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt, vel! Ingenting å tape! :)

Anonymkode: 11ccb...5ef

Men hva skal jeg si? "Hei, får deg ikke ut av hodet, har du lyst å ha kontakt?"

Han har flyttet til den andre siden av landet som også var årsaken til at han ikke ville treffes mer, selv om jeg tror det hadde med meg å gjøre. 

Ts

Anonymkode: 6c2f1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går tydeligvis ikke an å legge noen som man tidligere har slettet tilbake på snap, som var vår plattform for kommunikasjon. Eneste er Facebook profilen hans men det skriker stalkervibber.  Jeg er ikke engang sikker på om det er ham da han ikke har profilbilde eller noe åpent. Men er 90% sikker. Skal jeg legge til venn eller sende melding?

Ts

Anonymkode: 6c2f1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva skal jeg si? "Hei, får deg ikke ut av hodet, har du lyst å ha kontakt?"

Han har flyttet til den andre siden av landet som også var årsaken til at han ikke ville treffes mer, selv om jeg tror det hadde med meg å gjøre. 

Ts

Anonymkode: 6c2f1...584

Kan du ikke sende ham dette (fra ditt eget innlegg):

"Det er nesten et halvt år siden vi for første (og siste) gang møttes, men jeg tar meg selv i å stadig ha deg i minnene.

Når jeg ser i etterkant så forstår jeg at jeg faktisk holdt altfor mye tilbake.  Selv om jeg inni meg var overbegeistret for å treffe en person jeg ble ekstremt tiltrukket av, så viste jeg kun et minimum av interesse (jeg spilte isdronning).  I etterkant av daten tok du mye initiativ til samtaler, men jeg holdt samtidig ganske mye igjen og jeg er redd jeg framstod som mer eller mindre avvisende. Jeg har lært leksa mi og har lyst til å møte deg igjen. Hva synes du?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Overrasket skrev:

Kan du ikke sende ham dette (fra ditt eget innlegg):

"Det er nesten et halvt år siden vi for første (og siste) gang møttes, men jeg tar meg selv i å stadig ha deg i minnene.

Når jeg ser i etterkant så forstår jeg at jeg faktisk holdt altfor mye tilbake.  Selv om jeg inni meg var overbegeistret for å treffe en person jeg ble ekstremt tiltrukket av, så viste jeg kun et minimum av interesse (jeg spilte isdronning).  I etterkant av daten tok du mye initiativ til samtaler, men jeg holdt samtidig ganske mye igjen og jeg er redd jeg framstod som mer eller mindre avvisende. Jeg har lært leksa mi og har lyst til å møte deg igjen. Hva synes du?"

Vræl! Har veldig lyst å gjøre det, og selv om jeg tror at sjansen for å tape er 90%(siden han bor langt vekke og avstand også hadde en utløsende årsak) så har jeg samtidig.. ikke noe å tape, siden jeg uansett aldri kommer til å se han igjen dersom jeg blir avvist. Men du synes ikke det blir too much og jeg virker ynkelig på et vis? Og med tanke på at jeg sender det til en Facebook bruker som jeg TROR er han. Virker ikke desperat da? :( huff.

Ts

Anonymkode: 6c2f1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Overrasket
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vræl! Har veldig lyst å gjøre det, og selv om jeg tror at sjansen for å tape er 90%(siden han bor langt vekke og avstand også hadde en utløsende årsak) så har jeg samtidig.. ikke noe å tape, siden jeg uansett aldri kommer til å se han igjen dersom jeg blir avvist. Men du synes ikke det blir too much og jeg virker ynkelig på et vis? Og med tanke på at jeg sender det til en Facebook bruker som jeg TROR er han. Virker ikke desperat da? :( huff.

Ts

Anonymkode: 6c2f1...584

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg personlig hadde ikke avvist noen i en hypotetisk lignende situasjon som sendte en slik melding. Dessuten sier du jo at du har lært å ikke være for mye isdronning. Da passer deg seg vel å gjøre noe som dette i stedet, som er åpent, ærlig, transparent og sårbart. Det hadde så klart vært perfekt å sende det et sted der du VET du når ham. Er du virkelig sikker på at du ikke kan legge ham til igjen på den andre plattformen?

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Overrasket skrev:

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men jeg personlig hadde ikke avvist noen i en hypotetisk lignende situasjon som sendte en slik melding. Dessuten sier du jo at du har lært å ikke være for mye isdronning. Da passer deg seg vel å gjøre noe som dette i stedet, som er åpent, ærlig, transparent og sårbart. Det hadde så klart vært perfekt å sende det et sted der du VET du når ham. Er du virkelig sikker på at du ikke kan legge ham til igjen på den andre plattformen?

Jeg forstår ikke, for når jeg prøver å skrive snap-brukernavnet hans på "legg til venner" så eksisterer han ikke. Kan det være at han har slettet meg også? Jeg har heller ikke blokkert han såvidt jeg kan se. 

Neste steg er faktisk å sende melding på Facebook. 

Ts

Anonymkode: 6c2f1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sjokoladeknask skrev:

Den som intet våger, intet vinner. Hva har du å tape egentlig? 

At det virker sykt desperat dersom han av ulike årsaker avviser meg. Jeg kunne nok klart å komme meg over det, men dersom jeg sender på Facebook blir meldingen liggende der for alltid? På en annen side synes jeg at jeg er modig dersom jeg faktisk gjør det.

Anonymkode: 6c2f1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At det virker sykt desperat dersom han av ulike årsaker avviser meg. 

Anonymkode: 6c2f1...584

Jeg synes ikke det virker desperat jeg, bare overraskende koselig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Overrasket said:

Kan du ikke sende ham dette (fra ditt eget innlegg):

"Det er nesten et halvt år siden vi for første (og siste) gang møttes, men jeg tar meg selv i å stadig ha deg i minnene.

Når jeg ser i etterkant så forstår jeg at jeg faktisk holdt altfor mye tilbake.  Selv om jeg inni meg var overbegeistret for å treffe en person jeg ble ekstremt tiltrukket av, så viste jeg kun et minimum av interesse (jeg spilte isdronning).  I etterkant av daten tok du mye initiativ til samtaler, men jeg holdt samtidig ganske mye igjen og jeg er redd jeg framstod som mer eller mindre avvisende. Jeg har lært leksa mi og har lyst til å møte deg igjen. Hva synes du?"

Gode forslag, men litt mye for min smak, foreslår heller noe kortere:

"Det er nesten et halvt år siden vi for første (og siste) gang møttes, men jeg tar meg selv i å stadig ha deg i minnene. Om du har lyst og mulighet kunne jeg tenke meg å treffe deg igjen."

.. så kan resten av detaljene evt komme fram når man treffes, hvis man føler for å lette på samvittigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Kreator skrev:

Gode forslag, men litt mye for min smak, foreslår heller noe kortere:

"Det er nesten et halvt år siden vi for første (og siste) gang møttes, men jeg tar meg selv i å stadig ha deg i minnene. Om du har lyst og mulighet kunne jeg tenke meg å treffe deg igjen."

.. så kan resten av detaljene evt komme fram når man treffes, hvis man føler for å lette på samvittigheten.

Tenker at hvis jeg skal korte ned så kan jeg like gjerne starte med å skrive "Hei :)" og se om han faktisk svarer, før jeg sier noe mer?

Ellers så føler jeg at jeg like gjerne kan gå "all in" når jeg først skal gjøre meg sårbar, med tanke på at jeg tidligere holdt så mye igjen. Hva tenker dere?

Ts 

Anonymkode: 6c2f1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tenker at hvis jeg skal korte ned så kan jeg like gjerne starte med å skrive "Hei :)" og se om han faktisk svarer, før jeg sier noe mer?

Ellers så føler jeg at jeg like gjerne kan gå "all in" når jeg først skal gjøre meg sårbar, med tanke på at jeg tidligere holdt så mye igjen. Hva tenker dere?

Ts 

Anonymkode: 6c2f1...584

Han skjønner du er interessert ved at du tar kontakt, men jeg ville uansett sagt noe ala "Hei, vil gjerne treffe deg igjen om du har tid og lyst.". Ved bare å si "Hei!" så kan han i verste fall spekulere i hva du er ute etter eller være for feig til å gi deg det svaret du søker (redd for at du tuller med han). Bedre å si det med en gang så får du svaret du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
18 minutter siden, Kreator said:

Gode forslag, men litt mye for min smak, foreslår heller noe kortere:

"Det er nesten et halvt år siden vi for første (og siste) gang møttes, men jeg tar meg selv i å stadig ha deg i minnene. Om du har lyst og mulighet kunne jeg tenke meg å treffe deg igjen."

.. så kan resten av detaljene evt komme fram når man treffes, hvis man føler for å lette på samvittigheten.

Vi er forsjellige, og jeg sier at jeg kan bare snakke for meg selv. Mitt forslag var allerede en kortere versjon av TS' åpningsinnlegg. Jeg ville likt mer informasjon, fordi det hadde vist meg at vedkommende hadde evne til å reflektere, vurdere seg selv og innse forbedringsområder, og også kommunisere åpent om det. Det hadde vært tiltrekkende for meg. En melding som bare sier "skal vi møtes" hadde jeg oversett dersom jeg følte at vedkommende ikke hadde vært seg selv i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I verste fall er du jo en erfaring rikere 😃

Anonymkode: 971c6...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du klarer å endre deg selv ts. Man skriver jo ikke bare "hei" i en melding, og fortsatt er du redd for å virke desperat...

Anonymkode: 2fbd2...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke du klarer å endre deg selv ts. Man skriver jo ikke bare "hei" i en melding, og fortsatt er du redd for å virke desperat...

Anonymkode: 2fbd2...d6e

Meldingen er allerede sendt, så er bare å puste godt inn.... og ut. 

Ts

Anonymkode: 6c2f1...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meldingen er allerede sendt, så er bare å puste godt inn.... og ut. 

Ts

Anonymkode: 6c2f1...584

Spennende! Hold oss oppdatert, da :)

Anonymkode: 987aa...3cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...