Gå til innhold

Når du blir kontakt av noen som er alt for pen for deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt inn og ut av dating. Liker å gå inn å se, men gjør ikke for mye ut av meg. Fikk akkurat en melding av en fyr som ... jeg bare tenker hvorfor kontakter han mer, en fyr som ser litt for bra ut til å passe meg! 

Jeg er en lubben, nerdete hente, ikke akkurat den aller peneste, og han her ser ut som en av gutta du finner på treningssenteret/fotballgutt... har ikke lest lest meldingne elle profilen enda (er ikke helt 100% inn i dating livet enda, prøver å komme meg fra et brudd). 

Men ... jeg tror nesten jeg er for usikke rpå meg selv til å kunne finne meg en mann som ser så bra ut! Og får meg til å tenke at han kanskje ønksr et ONS, men så at han bor 60mil unna så det kan jo umulig være greia da.. 

Men hva tenker andre både kvinner og menn når noen som er en 10er (for å låne det uttrykket) kontakter deg som ikke er det? 

Anonymkode: eba16...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er noe muffens.

Anonymkode: b80f5...932

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose

Jeg tenker du må slutte å se ned på deg selv, menn kan syns du er pen nok, selv om du ikke ser det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker som dette synes jeg ærlig talt er veldig tåpelig. For det første er skjønnhet subjektivt, og han kan anse deg som mye penere enn du selv gjør. For det andre er det jo ikke utseende man baserer et forhold på, men felles verdier, interesser, god kjemi, at man liker den andre som person. Til sist (for å være litt kynisk), det er ikke alltid man kan velge å vrake selv om man utseendemessig er attraktiv.

Uansett, om du er ute etter å date seriøst, bør du først legge bak deg tidligere forhold, og gi slipp på egen usikkerhet.

Anonymkode: f235f...0f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAN synest kanskje du er pen. Synest vi må slutte å tilegne pene mennesker så mye kred bare fordi de er pen. Javel.. kanskje han er utseendemessig pen.. noen er jo det.. mer enn andre. Men de er ikke noe bedre eller verre enn andre allikevel. 

Og om du synest du ikke er så pen.. vel.. han kan synest du er ei flott dame allikevel.

 

Anonymkode: 4a71e...fbe

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt inn og ut av dating. Liker å gå inn å se, men gjør ikke for mye ut av meg. Fikk akkurat en melding av en fyr som ... jeg bare tenker hvorfor kontakter han mer, en fyr som ser litt for bra ut til å passe meg! 

Jeg er en lubben, nerdete hente, ikke akkurat den aller peneste, og han her ser ut som en av gutta du finner på treningssenteret/fotballgutt... har ikke lest lest meldingne elle profilen enda (er ikke helt 100% inn i dating livet enda, prøver å komme meg fra et brudd). 

Men ... jeg tror nesten jeg er for usikke rpå meg selv til å kunne finne meg en mann som ser så bra ut! Og får meg til å tenke at han kanskje ønksr et ONS, men så at han bor 60mil unna så det kan jo umulig være greia da.. 

Men hva tenker andre både kvinner og menn når noen som er en 10er (for å låne det uttrykket) kontakter deg som ikke er det? 

Anonymkode: eba16...325

Kanskje han kommer til kort andre steder i livet, uten utdanning, dårlig økonomi, agresjonsproblemer, ikke den skarpeste kniven i skuffen e.l.

Anonymkode: eedd6...35b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av erfaring tenker jeg at han ønsker seg en til han kan ha på lista å sende melding til når han er nøden. 

Anonymkode: 24854...3ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du kan være ganske sikker på at det er en svindelsak. Snart kommer en tynn forklaring om at han egentlig er engelsk eller amerikansk soldat, utstasjonert, og gjerne vil ha seg en norsk kjæreste. Men dere kan ikke møtes enda, for det kommer stadig ting i veien. Og snart er han i Afghanistan eller Afrika, og der kommer han over en kiste med gull som han trenger hjelp til å frakte ut. Det er bare et lite problem, han har ikke penger akkurat nå pga ditt og datt. Kanskje du, hans kjæreste, kunne tenke deg å sende noen penger nedover....? Så kan dere bli rike på gullet sammen, og leve lykkelig alle deres dager etterpå. 

Jeg har selv mottatt en slik henvendelse på en datingside fra en som både var FOR kjekk og for ung for meg. Hva søren skal en engelskmann som ser ut til å være 15 år yngre ut enn meg, med en halvgammel kjerring fra Norge? Jeg sa rett ut at jeg skjønte det var svindel da han sendte meg melding, og i svaret jeg fikk på den anklagen, var at han reagerte ikke på anklagen (burde blitt sint og sagt "Hæ? Hva prater du om?"osv), han bare begynte å prate i vei om hvem han var og hva han jobbet som og at han ofte jobbet i utlandet og sånn.... så klart. Jeg har ikke giddet å svare han noe mer.

 

Endret av Million
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at jeg er en veldig pen gutt. Jeg vil ikke ha jenter som er blitt behandlet som prinsesser hele livet og som går med nesa høyt i sky. Der hun krever at folk skal komme å varte opp henne hele livet uten at hun gir noe tilbake. 

Jeg vil ha ei jente som er naturlig, kan ta i et tak når det trengs. 

Begge må jobbe for at vi skal ha det bra.

Anonymkode: f2640...467

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som er så opptatt av utseendet, og kanskje synes han at det du skriver om deg selv passer perfekt for ham :)  Det er litt "fjortis" og vurdere folk etter hvordan de ser ut, det er da faktisk det minst interessante ved et menneske.

Anonymkode: 557ec...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Og noen menn er "allergiske mot jåledamer"  😉

Anonymkode: 557ec...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, skal ikke dømme på utseene, og pleier ikke gjøre det, andre veien. Men ... slike fyrer har aldri valgt meg før, jeg er liksom ikke den som slike menn kontakter. Jeg er super usikker på meg selv, er ikke noe jeg prøver å skjule. Er jo noe som skjer når du aldri er den som blir valgt først. Så første tankener jo at dette må være noe ... noe muffins... 

ts

Anonymkode: eba16...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanske han er en 10'er i dine øyne. Mange som er på treningsstudio som jeg ikke finner kjekke i det hele tatt. 

Anonymkode: cf5c9...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, skal ikke dømme på utseene, og pleier ikke gjøre det, andre veien. Men ... slike fyrer har aldri valgt meg før, jeg er liksom ikke den som slike menn kontakter. Jeg er super usikker på meg selv, er ikke noe jeg prøver å skjule. Er jo noe som skjer når du aldri er den som blir valgt først. Så første tankener jo at dette må være noe ... noe muffins... 

ts

Anonymkode: eba16...325

Men du liker vel muffins?

 

 

...sorry, kunne ikke dy meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Men du liker vel muffins?

 

 

...sorry, kunne ikke dy meg.

Haha, den fikk meg faktisk til å le :) joda liker muffins, men liker jeg en potensiell for pen partner... føler jeg ser for meg livet sammen med noen jeg hele tiden kommer til å være usikker på, og det er jo ikke et godt utgangspunkt. Kanskje han ønsker en nerdete lubben jente, men de fleste menn liker vel ikke en klengete usikker kjæreste 😬

Anonymkode: eba16...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanske han er en 10'er i dine øyne. Mange som er på treningsstudio som jeg ikke finner kjekke i det hele tatt. 

Anonymkode: cf5c9...370

Han finnes egentlig ikke på min skala, da menn som ser slik ut ikke eksisterer på min skala 😅 

Anonymkode: eba16...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke det at man skal vurdere noen andre som for pen for seg selv...
Vi har alle ulike preferanser. 
De fleste mannfolkene jeg kjenner vil heller ha en kul dame med felles interesser og verdier, enn en smellvakker dame uten personlighet. 
Om noen vurderer andre kun for utseende, så havner dem langt ned på minussiden for min del uansett hvor kjekk dem er. 
De fleste som vil ha noe seriøst vurderer ut i fra helheten, både utseende og personlighet, kanskje du skulle vurdert det samme? 

Anonymkode: f5358...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke det at man skal vurdere noen andre som for pen for seg selv...
Vi har alle ulike preferanser. 
De fleste mannfolkene jeg kjenner vil heller ha en kul dame med felles interesser og verdier, enn en smellvakker dame uten personlighet. 
Om noen vurderer andre kun for utseende, så havner dem langt ned på minussiden for min del uansett hvor kjekk dem er. 
De fleste som vil ha noe seriøst vurderer ut i fra helheten, både utseende og personlighet, kanskje du skulle vurdert det samme? 

Anonymkode: f5358...4d8

Som jeg skrev tidligere så gjør jeg det, når det er snakk om en mann som kanskje ikke er sån uber pen (for personlighet er utrolig viktig!) Men akkurat nå... klarer ikke å se helt hvorfor meg liksom? Enn om jeg logisk kan sjønne at alle har ulik preferanse så er jeg enda den runde jenta i klassen som aldri ble bedt opp til dans eller lignende. Så det gir ikke mening i hodet mitt at han har tatt kontakt. Joda dette er pur dømming pga. utseende, men det påvirker jo. Ingen kan si at utseene ikke teller i det hele tatt for det har en innvirkning. 

ts

Anonymkode: eba16...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Som jeg skrev tidligere så gjør jeg det, når det er snakk om en mann som kanskje ikke er sån uber pen (for personlighet er utrolig viktig!) Men akkurat nå... klarer ikke å se helt hvorfor meg liksom? Enn om jeg logisk kan sjønne at alle har ulik preferanse så er jeg enda den runde jenta i klassen som aldri ble bedt opp til dans eller lignende. Så det gir ikke mening i hodet mitt at han har tatt kontakt. Joda dette er pur dømming pga. utseende, men det påvirker jo. Ingen kan si at utseene ikke teller i det hele tatt for det har en innvirkning. 

ts

Anonymkode: eba16...325

Da kanskje du skal ta med i profilen hvilket utseende du ønsker, og advare om at du ikke gidder åpne meldinger engang om det ikke er det riktige utseende for deg? 
Ønsker du selv å bli dømt så sinnsykt for utseende som du dømmer andre? 

Anonymkode: f5358...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...