Gå til innhold

Dere som ble mobbet, hvordan går det med dere i dag?


Gjest Stella Rose

Anbefalte innlegg

På 10.7.2018 den 17.01, AnonymBruker skrev:

Utad har det gått bra. Har en master, god jobb, grei økonomi, villa, mann og barn. Har noen få nære og gode venninner som jeg stoler 110% på.

Men jeg vegrer meg for å bli kjent med nye mennesker, snakke i forsamlinger og ta til meg ros og komplimenter.

Anonymkode: f08d3...103

Som å lese om meg selv. Er ikke helt i mål med master ennå da🙈 ble mobbet hele barneskolen. Slet med å få venner i mange år etter. Men de jeg har nå er gode. Ellers stort hus, en solid mann, to biler og robuste og sosialt kompetente barn som vi har oppdratt dem til å bli, for å takle liknende situasjoner (evt begynnende mobbing). Klarer ikke å snakke i forsamlinger da det minner meg om da jeg måtte lese opp stilen min og ingen viste interesse. Eller holdt foredrag og jeg frøs til. Det sitter liksom i fortsatt, 30 år etter at det startet.

Anonymkode: d53b1...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er ødelagt. det er pga mobbing.

er ufør nå, etter mye sykdom.

greide aldri fullføre utd pga angst og depresjoner, tross gode evner.

mobbing og helseplager har ofte  en sammenheng(dessverre)

Anonymkode: 34ba1...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mobbet i form av mye utestenging, ignorering og frekke kommentarer i flere år. Verste perioden var vel ungdomsskolen, og håpet på bedre tider da jeg begynte på videregående. Det viste seg at der tok jeg mektig feil. Jeg fikk først noen venninner i klassen, som jeg samlet, samt en ny som akkurat hadde begynt som jeg tok inn i gjengen. Etter kort tid stengte de meg gradvis mer og mer ute. 

Jeg sliter i dag med at jeg ikke stoler på folk, jeg lurer alltid på hva slags baktanker folk har. Sliter med depresjon, og sterk sosial angst. 

Anonymkode: a2558...7bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mobbet langt ut i voksenlivet. I dag har jeg det helt fint og nyter livets glade dager :)

Anonymkode: 2ae24...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2018 den 13.47, Stella Rose skrev:

Jeg ble selv mobbet som barn og tenåring, og sliter i dag med sosial angst, klarer ikke å stole på andre, har laget meg en mur som ingen kommer i gjennom, for å nevne noe.

Hvordan har det gått med dere?

Ingen sosial angst, men slipper ingen inn på meg privat eller stoler på noen. Har heller ingen venner, bare bekjentskap. Synes det er greit slik. Nå er jeg blitt såpass selvstendig å trives godt i eget selskap. Reiser på egenhånd også.

Husk, det fleste mennesker er ikke så mye å gå glipp av. Stort sett det samme.

Finn heller noen felles bekjente på ting du liker å drive med, en hobby etc.

Jeg er i 40årene.

Anonymkode: 63432...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2018 den 14.06, Amantheia skrev:

Vart mobba frå barneskulen og til vgs. Sleit lenge med dårleg sjølvbilete, sjølvskading og depresjon. Har sambuar, gifter oss om ein mnd. Ingen ungar enno. Har ein jobb eg ikkje trivs i, og ingen utdanning. Ønsker veldig å byrje på skule igjen, og utdanne meg til blomsterdekoratør, men har ikkje råd. 

Er forresten 28.

Du er fortsatt ung, ikke stopp å drøm om ting du har lyst til i livet 🙂 En dag skal du se at du klarer det! Tenk deg heller godt om før du evt får barn, det er også kostbart å tar mye tid som kan sette stopper for det du vil selv i livet.

Anonymkode: 63432...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble mobbet gjennom hele grunnskolen, både fysisk og psykisk, lærerne brydde seg ikke og rektor på barneskolen presterte å si at det ikke fantes mobbing på hennes skole for der var alle så snille og gode mot hverandre... ting ble litt bedre på videregående da jeg gikk på en skole litt unna, men utenfor skolens vegger var det fremdeles ille. Utdannet meg til lærer fordi jeg ville bli en bedre lærer enn det de jeg hadde var og hjelpe de som trengte det, dessverre gikk jeg på en kraftig smell når jeg overtok en klasse med problemer og ble innhentet av fortiden på den måten (jeg var ikke klar over problemene på forhånd). Fikk ordnet opp i klassen og alle ble etterhvert hyggelige med hverandre, men jeg selv satt igjen med voldsomme flashbacks og mareritt...  I dag sliter jeg veldig med PTSD, har store vansker med å stole på folk, tør ikke å slippe de inn i sirkelen min, sliter med mareritt og flashbacks, går på aap (også pga en fysisk sykdom) og det går mot en uføre for min del. Går stort sett ukentlig til psykolog, hun hjelper meg veldig men det gjenstår fremdeles veldig mye hardt arbeid hos henne.

Anonymkode: be1c6...291

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke akkurat målrettet mobbet, men det var en bølle på skolen som var alltid ute etter meg. Men etterhvert forstod jeg at han hadde problemer hjemme. Nå sliter han med alkoholproblemer. Ganske kjipt.

Jeg kjenner en annen som ble ganske utsatt for mobbing hele livet. Han slet litt med livet etterpå, men nå er han ferdigutdannet og har fått seg en fast jobb og en kjæreste. Han skal gifte seg med henne snart. Er glad på hans vegne :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...