Gå til innhold

Selge sykkelen som tilhører en kunde.


sonush

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller oppfører fretex seg som idioter i denne saken. Jeg mener at når feilen først hadde skjedd så burde de jo lagt seg langflate og erstattet den. 

Ja, jeg er enig i at man alltid burde låse sykkelen så den ikke blir stjålet hvis den blir stjålet så er det deres eget ansvar og feil. Men samtidig så er det forskjell på å bli frastjålet og at fretex selger den. For å ikke snakke om den plakaten de skal sette opp: Sykkelen parkeres på eget ansvar; inneforstått: ellers så selger vi den. 

Vet ikke hva slags rutiner de forskjellige butikkene har på dette, men jeg har ennå til gode å se butikkens barnesykler parkert ute blant andre andre voksen sykler til salgs. De få jeg har sett, både tohjulinger og trehjulinger, spesielt i den størrelsesorden, stående inne på "barneavdeling".  

https://www.tv2.no/nyheter/9957414/

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig

Jeg tenker at det kanskje er den som kjøpte sykkelen som var det aller største problemet. Forestiller meg at han bare tok den med seg inn i butikken og spurte kasser "Mye e det førr dennan?" uten å nevne at den sto ute.

 

Edit: Og hvorfor har ikke vedkommende tatt initiativ til å returnere sykkelen?

Endret av Herr Heftig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En misforståelse. Fretex må rydde opp, men overdreven oppmerksomheten rundt denne saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare deg. Fretex oppfører seg som idioter i denne saken og det ser ikke ut som at de skjønner det selv eller ordner i det på en ryddig måte.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex burde lagt seg langflate og erstattet sykkelen!! 

I praksis har jo fretex solgt en stjålet sykkel...på en måte? Hvis man skal sette det på spissen..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En blanding er en stor feil av Fretex, og av kunden som "trodde" at den var til salgs. Har vært ute for sånne kunder da jeg jobbet i butikk. Jeg hadde lagt i fra meg jakken min ved lageret, da jeg hadde vært ute i regnvær og kastet søppel. Kunden kom til kassa og lurte på pris på denne jakken, og nektet å ta et nei for et nei da jeg sa det var min jakke. Den lå jo tross alt i butikken (hang over ei jekketralle), så da måtte den være til salgs.

Fretex burde selvfølgelig erstatte full kjøpesum av tilsvarende sykkel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes Fretex har håndtert saken helt utrolig klønete. De fleste bedrifter er avhengig av god omtale og å legge seg flate når de gjør feil. Her gjør de altså det motsatte: Skaffer seg en solid ripe i lakken for å spare noe sånt som 350 kroner. I et markedsføringsperspektiv gjør dette vondt i logikksenteret. Ikke bare har de ansatte som i praksis «stjeler» og selger andres eiendeler sånn helt uten videre, men de evner ikke å forstå Mediehåndtering 101 ved å legge seg flate og gi kunden riktig erstatning? Det hadde vært SÅ enkelt for Fretex å håndtere denne saken på en OK måte, men i stedet skyter de seg selv i foten. Uforståelig.

Kunden som «kjøpte» sykkelen visste nok godt hva hen gjorde, men man skal kunne forvente bedre av en profesjonell bedrift som er avhengig av goodwill.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjør de forhåpentligvis så sjelden at de burde ta seg råd til å erstatte kunden fullt ut. Elendig håndtering sett fra et markedsføringsperspektiv. De taper veldig mye mer enn de 350 kr de sparer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i at her burde Fretex lagt seg flate og rydda opp, ettersom det er kommet frem hva som har skjedd. 

Men, hvem i alle dager tør å sette fra seg en ulåst sykkel i en storby (var det ikke Trondheim?). Hadde jeg kommet ut der og ikke funnet sykkelen ville det ikke falt meg inn en gang at den hadde blitt solgt. Jeg ville umiddelbart tenkt at den var stjålet, og vært irritert på meg selv for at jeg var så korttenkt at jeg satte den ulåst ute. Og så ville jeg kjøpt en ny til sønnen min, ettersom jeg tenkte at det var min feil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig. Men nå var det ikke det som skjedde og det fritar ikke ansvar fra Fretex. 

Hadde det skjedd meg så hadde jeg først trodd at det var stjålet, irritert livet av meg, så tatt meg sammen og sjekket med fretex. 

Nå er jeg så naiv (for å si det sånn) at jeg hadde trodd at det skal mye til for at til og med tyvene ville kanskje ikke stjålet en slik liten barnesykkel. 

Uansett det er for lettvint at fretex slipper unna ansvar. De har tross alt stjålet sykkelen (selv om det var i god tro) og solgt den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sonush skrev:

Moren opplyste for lenge siden at de kjøpte ny sykkel selv, så at Fretex kjøpte ny sykkel er litt som å åpne paraplyen etter at det har sluttet å regne. Det ble litt mye dårlig omtale, så de følte seg tvunget til å gjøre noe. Ikke at de mente de gjorde noe feil, nei. Slike handlinger såpass lang tid etter hendelsen vitner kun om ren PR strategi.

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Drizzt skrev:

Moren opplyste for lenge siden at de kjøpte ny sykkel selv, så at Fretex kjøpte ny sykkel er litt som å åpne paraplyen etter at det har sluttet å regne. Det ble litt mye dårlig omtale, så de følte seg tvunget til å gjøre noe. Ikke at de mente de gjorde noe feil, nei. Slike handlinger såpass lang tid etter hendelsen vitner kun om ren PR strategi.

Kanskje det var bare deres måte å skrive det på. Jeg ville i så fall krevd penger istedenfor sykkelen.

Bedre Sent enn aldri. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...