Gå til innhold

Hvor blir det av regnet ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naturen gir oss tegnene før de skjer. Vi visste også om tørken før den hendte ved å se på trærne og fuglene og havets oppførsel ved flo og fjære.

Anonymkode: 8a8c2...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jo interessant at disse algoritmene er utledet fra ting man kan betrakte nettopp i naturen, biologien, stjernehimmelen og verden for øvrig. Matematikk og algoritmer ble utledet av mennesker nettopp for å forklare og beskrive ting de betraktet. 

Anonymkode: a0a8d...dd6

La ikke dette bli en tråd om matte. 

Jeg håper det regner snart. Både dyr og planter hadde nok likt det. 

En dam oppi skogen er helt uttørket og gress trær og korn er brunsvidd. 

Anonymkode: 95754...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naturen gir oss tegnene før de skjer. Vi visste også om tørken før den hendte ved å se på trærne og fuglene og havets oppførsel ved flo og fjære.

Anonymkode: 8a8c2...930

Hvem henviser du til som «vi» ? 

Og hvordan leste dere naturen ? 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor blir det av regnet ? Etter så mye hete skulle man tro fuktighet fordampet og forårsaket regn og torden... men nei. Ikke her på Østlandet hvertfall. 

Er det fler enn meg som synes denne heten Er litt merkelig og unaturlig ? Er dette et resultat av geo-engineering? 

I Skog og mark er det veldig tørt. Men ikke en sky i sikte 

Anonymkode: 95754...6c4

Sort of. CO2 utslipp og annen moro varmer opp planeten.

Anonymkode: 30915...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker jeg så en macgyver episode der de måtte rasjonere vann og kjøp og salg av vann var som gull-handel å regne. Den gav meg angst for fremtiden... grøss 

Anonymkode: 95754...6c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dreneringen av olje påvirke klima m regn magnetiske sol Flo fjære etc??? Jeg bare spør 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan dreneringen av olje påvirke klima m regn magnetiske sol Flo fjære etc??? Jeg bare spør 

Anonymkode: 95754...6c4

BRENNING av olje kan påvirke klima ja. Som nevnt fordi det produserer mengder av CO2.

Anonymkode: 30915...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La ikke dette bli en tråd om matte. 

Jeg håper det regner snart. Både dyr og planter hadde nok likt det. 

En dam oppi skogen er helt uttørket og gress trær og korn er brunsvidd. 

Anonymkode: 95754...6c4

Det har jeg heller ingen hensikt i å la det bli, det var bare et poeng fra meg, ovenfor noen som tydeligvis tror det er forskjell på naturvitenskap og "tegn i naturen/verden". 

Anonymkode: a0a8d...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg heller ingen hensikt i å la det bli, det var bare et poeng fra meg, ovenfor noen som tydeligvis tror det er forskjell på naturvitenskap og "tegn i naturen/verden". 

Anonymkode: a0a8d...dd6

Skjønner 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem henviser du til som «vi» ? 

Og hvordan leste dere naturen ? 

Anonymkode: 95754...6c4

Folk kan ikke "lese naturen". Bare så det er sagt, jeg utelukker på ingen måte at det er visse tegn man kan se som kan gi indikasjoner, men de er høyst usikre fordi klima og meteorologi er så komplekst. Det er en grunn til at det er en utdannelse og et yrke for å si det sånn

Anonymkode: a0a8d...dd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk kan ikke "lese naturen". Bare så det er sagt, jeg utelukker på ingen måte at det er visse tegn man kan se som kan gi indikasjoner, men de er høyst usikre fordi klima og meteorologi er så komplekst. Det er en grunn til at det er en utdannelse og et yrke for å si det sånn

Anonymkode: a0a8d...dd6

Vanskelig å forstå hvem som svarer hvem nå Hehe. 

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vanskelig å forstå hvem som svarer hvem nå Hehe. 

Anonymkode: 95754...6c4

Se på anonymkoden, den er lik i den samme tråden :)

Anonymkode: a0a8d...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, hind skrev:

Det er en merkelig heit sommer. Jeg kan ikke huske å ha opplevd så intens og langvarig varme i Norge før. 

Jeg bor også på østlandet og det regnet i flere timer her i natt, takk og lov. Buskene i hagen ser allerede litt freshere ut.

Det gjorde det faktisk her også, ikke så langt fra Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Kontormus skrev:

Det gjorde det faktisk her også, ikke så langt fra Oslo

Bra :) ikke mye regn her jeg er :(

Anonymkode: 95754...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Naturen gir oss tegnene før de skjer. Vi visste også om tørken før den hendte ved å se på trærne og fuglene og havets oppførsel ved flo og fjære.

Anonymkode: 8a8c2...930

Selvsagt:fnise:

Anonymkode: 235f0...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende er det. Norge er også litt utsatt, men andre deler av verden har det verre, og vi har gjort oss avhengig av handel. Leste et sted at det ikke kommer regn av betydning før i september på Øst-landet. Tror det kan bli hardt for bønder og de som har hester. Men vi står ikke alene om det blir krise. Da må rasjonering til og jeg håper landene vil samarbeide. 

 

Anonymkode: 7451c...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skremmende er det. Norge er også litt utsatt, men andre deler av verden har det verre, og vi har gjort oss avhengig av handel. Leste et sted at det ikke kommer regn av betydning før i september på Øst-landet. Tror det kan bli hardt for bønder og de som har hester. Men vi står ikke alene om det blir krise. Da må rasjonering til og jeg håper landene vil samarbeide

 

Anonymkode: 7451c...069

Hvilke land? Hjelper det på vannsituasjonen her om andre land bruker mindre vann? Eller vil du ha vann tilkjørt fra andre land med tankbil:fnise:?

Anonymkode: 235f0...7f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye regn her heller... Vi har hatt minimalt med regn siden Mai. Bor i Odense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skremmende er det. Norge er også litt utsatt, men andre deler av verden har det verre, og vi har gjort oss avhengig av handel. Leste et sted at det ikke kommer regn av betydning før i september på Øst-landet. Tror det kan bli hardt for bønder og de som har hester. Men vi står ikke alene om det blir krise. Da må rasjonering til og jeg håper landene vil samarbeide. 

 

Anonymkode: 7451c...069

Enig i at det er skremmende 

Anonymkode: 95754...6c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...