Gå til innhold

Knehøye støvletter med hæl over jeans- er det ut og "kjerring"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg pleide å i alle fall tro at jeg hadde litt peiling på mote, men to tette svangerskap og barseltid og å føle seg litt utmeldt av verden i flere år, har ført til at jeg nå ikke henger med.

Skal på date night med mannen min i kveld, og strever med antrekk, nærmere bestemt sko. Er støvletter i brunt skinn til like under kneet over skinny blå jeans med høyt liv (ikke mom jeans-høyt, mer fashion-høyt) veldig "kjerring"? Jeg forbinder det litt med Anne-Brith og damer som er noen tiår eldre enn meg (32). Alternativet er ankelboots (resten av antrekket er ikke kjerring).

 

Hjelp! 😶

Anonymkode: a6cd7...c53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i Norge bor dere? Her er det alt for varmt for jeans med støvletter til knærne.

Hva med en søt sommerkjole/skjørt? Og sandaler.

Anonymkode: 4fe25...a50

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i Norge bor dere? Her er det alt for varmt for jeans med støvletter til knærne.

Hva med en søt sommerkjole/skjørt? Og sandaler.

Anonymkode: 4fe25...a50

Lol, i Tromsø, her er det egentlig støvle-og regnjakke med ullgenser under-vær.  10 grader og regn, ca. 😄

Anonymkode: a6cd7...c53

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver, TS, er vel etablert som en klassisk look. Selv syns jeg høye støvletter er stilig og ganske så sexy, og jeg tror virkelig menn flest er enig i det; og ihvertfall når det er ettersittende klær under: jeans eller strømper, eller bar hud under en kjole.

Anonymkode: 0bfa8...67f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går slik og synes det er fint og klassisk. 

Anonymkode: d3225...b8d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint jeg! Hvis du orker å gå med det i denne hetebølgen så kjør på, det er en stil som er fin på mange :) 

Anonymkode: d3bd3...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fint jeg! Hvis du orker å gå med det i denne hetebølgen så kjør på, det er en stil som er fin på mange :) 

Anonymkode: d3bd3...b38

Stakkars dame har ti grader og ullgenser vær så tror ikke det blir noe problem der 🤣

Anonymkode: 0c757...830

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knehøye støvletter er veldig ut, spesielt utenpå bukser. Kjenner absolutt ingen som bruker det, annet enn min mor. 

Dame, 30 år, Oslo.

Anonymkode: 3e910...d47

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge det ikke er med spiss tupp på skoene så. Jeg forbinder det med kjerring uansett om det har vært i motebildet nå også.

Anonymkode: e5b0a...a79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei huff det er jeg glad er ute av motebildet 😂 

Anonymkode: 7363b...b59

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er fint jeg! Hvis du orker å gå med det i denne hetebølgen så kjør på, det er en stil som er fin på mange :) 

Anonymkode: d3bd3...b38

Det er ikke automatisk hetebølge over hele landet fordi det er varmt mange steder :) 

Anonymkode: 5ca96...381

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Knehøye støvletter er veldig ut, spesielt utenpå bukser. Kjenner absolutt ingen som bruker det, annet enn min mor. 

Dame, 30 år, Oslo.

Anonymkode: 3e910...d47

Enig. Det er ut her også. Blir sett på som harry . Men hvis du liker det ts så kjør på. 

Dame 40 år fra Sørlandet.  

Anonymkode: 89525...5dd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleide å i alle fall tro at jeg hadde litt peiling på mote, men to tette svangerskap og barseltid og å føle seg litt utmeldt av verden i flere år, har ført til at jeg nå ikke henger med.

Skal på date night med mannen min i kveld, og strever med antrekk, nærmere bestemt sko. Er støvletter i brunt skinn til like under kneet over skinny blå jeans med høyt liv (ikke mom jeans-høyt, mer fashion-høyt) veldig "kjerring"? Jeg forbinder det litt med Anne-Brith og damer som er noen tiår eldre enn meg (32). Alternativet er ankelboots (resten av antrekket er ikke kjerring).

 

Hjelp! 😶

Anonymkode: a6cd7...c53

Hvis det er veldig "pene" støvletter med høy hæl så blir det lett litt kjerring å bruke dem til bukser, de passer best sammen med kjole/ skjørt.  Er støvlettene røffere , mer boots-aktige og flate er det stilig sammen med trange bukser og en litt lang skjorte eller genser :) 

Anonymkode: fba9d...74c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis det er veldig "pene" støvletter med høy hæl så blir det lett litt kjerring å bruke dem til bukser, de passer best sammen med kjole/ skjørt.  Er støvlettene røffere , mer boots-aktige og flate er det stilig sammen med trange bukser og en litt lang skjorte eller genser :) 

Anonymkode: fba9d...74c

Nei, det er ikke stilig. Det er også kjerring/umoderne.

Anonymkode: 3e910...d47

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, såpass delte meninger at antrekket mitt nok var akseptabelt, å ikke være så full on fashionista er helt greit for min del når jeg tross alt er voksen going on kjerringalder nå. 😁

Mannen var stor fan, og jeg synes faktisk det så bra ut selv, så jeg følte meg vel. I sommerværet vi har her oppe får man egentlig poeng for å droppe allværsjakke. 😆

 

Takk for respons, alle sammen (dere som synes det er utrendy må gjerne tipse om gode moteblogger for oss som såvidt har fått lest Costume hos frisøren på fire år, og bare har registrert at nittitallet er tilbake, og alle nå gjentar mote-tabbene vi som var tenåringer da, gjorde). 😄

Anonymkode: a6cd7...c53

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syntes det er fint og klassiskt

Anonymkode: 80ee2...f1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt ut jeans med et miniskjørt så blir det alt annet enn kjerring liksom...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, StovnerJune skrev:

Bytt ut jeans med et miniskjørt så blir det alt annet enn kjerring liksom...

Enig! Ha skjørt i stedet for jeans, det blir kulere!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2018 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Jeg pleide å i alle fall tro at jeg hadde litt peiling på mote, men to tette svangerskap og barseltid og å føle seg litt utmeldt av verden i flere år, har ført til at jeg nå ikke henger med.

Skal på date night med mannen min i kveld, og strever med antrekk, nærmere bestemt sko. Er støvletter i brunt skinn til like under kneet over skinny blå jeans med høyt liv (ikke mom jeans-høyt, mer fashion-høyt) veldig "kjerring"? Jeg forbinder det litt med Anne-Brith og damer som er noen tiår eldre enn meg (32). Alternativet er ankelboots (resten av antrekket er ikke kjerring).

 

Hjelp! 😶

Anonymkode: a6cd7...c53

Nettopp! Du forbinder det med Anne-Brith, og mer kjerring blir det vel nesten ikke. Du vil vel ikke assosieres med henne? 

Anonymkode: cb9dd...f25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...