AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #1 Del Skrevet 7. juli 2018 Har funnet en bil på Finn.no som jeg er interessert i. Har tidligere kun kjøpt bil via forhandler. Hva må jeg tenke på når jeg kjøper av privatperson? Hvordan gjør vi det med betaling og hva slags rettigheter har jeg om noe går galt? Anonymkode: df059...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 7. juli 2018 #2 Del Skrevet 7. juli 2018 (endret) Hvis du ikke har peil, må du kjøpe en bil som er NAF-testet. Det er det beste rådet jeg kan gi deg. Ja, det koster penger. Og ja, det er verdt det. Selv om du ikke kjøper. Endret 7. juli 2018 av T-Rex 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #3 Del Skrevet 7. juli 2018 NAF har også ellers gode råd: https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjope-bil/ Kjøp fra privat kan være kupp, kan være katastrofe. Stol litt på magefølelsen din og ta gjerne med en bilinteressert bekjent. Anonymkode: 14e92...048 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 7. juli 2018 #4 Del Skrevet 7. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: NAF har også ellers gode råd: https://www.naf.no/kjop-og-salg/kjope-bil/ Kjøp fra privat kan være kupp, kan være katastrofe. Stol litt på magefølelsen din og ta gjerne med en bilinteressert bekjent. Anonymkode: 14e92...048 Nei, nei, nei. Oppskrift på katastrofe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #5 Del Skrevet 7. juli 2018 Takk for svar! Jeg fulgte lenka til NAF. Litt usikker på om det er nødvendig å NAF-teste bilen da den ble EU-godkjent i år, og er altså godkjent i to år. Den har også fulgt servicer, og har ikke gått mer enn ca 30 000 km. Er en 2012-modell... Når jeg sammenligner denne Finn-annonsen med tilsvarende biler, kommer den veldig godt ut. Det eneste jeg kan se er at denne bilen er billigere enn de tilsvarene i forhold til alder og hvor langt den er kjørt. Hilsen trådstarter Anonymkode: df059...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #6 Del Skrevet 7. juli 2018 Sjekke når den sist var på Eu kontroll. Ha med bilsakskyndig venn som kan lytte på motoren og kjenne på bremser og gir. Koster den under 100.000 er kontant betaling vanligst. Du har lite rettigheter med mindre du har blitt lurt, men de fleste selgere skriver i kontrakten at bilen selges som den er, dvs at tilstanden er på kjøpers ansvar å bedømme og at feil og mangler som skulle dukke opp ikke kan klandres på selger med mindre det er åpenbart lureri. Anonymkode: e2118...c87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå