Gå til innhold

Sex-trakassering eller håpløs humor?


Inspektøren

Anbefalte innlegg

Nettavisen slår til med overskriften "Svensk VM-reporter sex-trakassert". Når man klikker seg inn på artikkelen, kan vi lese at det som hendte var en full fotballsupporter kom bort til mikrofonen og ropte "Fuck her right in the pussy" på direkten.

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/svensk-vm-reporter-sextrakassert-pa-direkten/3423511351.html

Er dette sex-trakassering eller elendig rølpehumor?

Det journalisten neppe har fått med seg at det for en tid tilbake var en prank som spredte seg på nettet, der personer avbrøt direkteintervju med å rope nettopp "Fuck her right in the pussy". Til både mannlige og kvinnelige reportere.

Spørsmålet er om vi igjen misbruker begrepet "sex-trakassering" ved å kalle omtrent alt sammen for sex-trakassering. Det hører også med til historien at den svenske VM-reportern ikke følte seg krenket.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv ropte jeg "Jævla nigger!" til en svart person som ga meg feil vekslepenger på McDonalds.  Det han og alle andre ikke hadde fått med seg var at dette var min form for humor. Det var en prank og ikke rasisme. Lei av at alt blir fremstilt som rasisme i dagens Norge. 

Jeg roper "Jævla nigger!"  til både hvite og svarte og det burde denne McDonalds-fyren vært klar over!

 :ironi:= Innlegget mitt er ironisk og jeg har aldri sagt "jævla nigger" til noen. 

Endret av Skolebolle
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Skolebolle said:

Selv ropte jeg "Jævla nigger!" til en svart person som ga meg feil vekslepenger på McDonalds.  Det han og alle andre ikke hadde fått med seg var at dette var min form for humor. Det var en prank og ikke rasisme. Lei av at alt blir fremstilt som rasisme i dagens Norge. 

Jeg roper "Jævla nigger!"  til både hvite og svarte og det burde denne McDonalds-fyren vært klar over!

:ironi:

Dette syntes jeg var stygt sagt av deg,

håper du beklaget i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, puppi said:

Dette syntes jeg var stygt sagt av deg,

håper du beklaget i etterkant.

Innlegget mitt var ment som ironi. Jeg har aldri kommet med en slik kommentar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fuck her right in the pussy" er jo egentlig ikke en vits, men en ganske klar oppfordring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håpløs humor. Å kalle det seksuell trakassering blir for dumt, nesten like dumt som selve humoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...