Gå til innhold

Verden koker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Geirfuglen
2 minutter siden, tdm900 skrev:

Igjen så er det lokale variasjoner. Har på lest hørt om fra to forskjellige om været i 1947, begge sier at det var like tlrt da som nå. Det hadde vært tre mnd uten en dråpe regn, det holdt ikke helt nå.

Åh? Så disse to som du har hørt fra har mer kompetanse enn de som faktisk forsker på dette? Det er en grunn til at man har forskning og vitenskap, og det er for at man skal slippe å sitte på KG og synes.

Man kan gjerne mene at man skal drite i klimaendringene fordi profitt betyr mer, men at klimaendringene er et faktum kan man ikke mene noe om. Det er ikke et diskusjonstema, men fakta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Åh? Så disse to som du har hørt fra har mer kompetanse enn de som faktisk forsker på dette? Det er en grunn til at man har forskning og vitenskap, og det er for at man skal slippe å sitte på KG og synes.

Man kan gjerne mene at man skal drite i klimaendringene fordi profitt betyr mer, men at klimaendringene er et faktum kan man ikke mene noe om. Det er ikke et diskusjonstema, men fakta. 

Klimapolitiekken handler kun om penger, ikke noe anna. Variasjonene i været kommer i ikke uteom uansett. 

For uansett hvordan kommende vinter blir, den skyldes klimaforandringer!

Uansett hvordan neste vår/sommer blir, det skyldes klimaendringer! Slik vil det være år etter år etter år!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Åh? Så disse to som du har hørt fra har mer kompetanse enn de som faktisk forsker på dette? Det er en grunn til at man har forskning og vitenskap, og det er for at man skal slippe å sitte på KG og synes.

Man kan gjerne mene at man skal drite i klimaendringene fordi profitt betyr mer, men at klimaendringene er et faktum kan man ikke mene noe om. Det er ikke et diskusjonstema, men fakta. 

Klimaendringene er et faktum, helt korrekt. At de er menneskeskapt er det reneste vrøvl. Max 2-3% kan tilskrives mennesket. Max.

Anonymkode: 1fc88...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tdm900 skrev:

Klimapolitiekken handler kun om penger, ikke noe anna. Variasjonene i været kommer i ikke uteom uansett. 

For uansett hvordan kommende vinter blir, den skyldes klimaforandringer!

Uansett hvordan neste vår/sommer blir, det skyldes klimaendringer! Slik vil det være år etter år etter år!! 

Så enig, så enig:-)

Anonymkode: 1fc88...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
6 minutter siden, tdm900 skrev:

Klimapolitiekken handler kun om penger, ikke noe anna. Variasjonene i været kommer i ikke uteom uansett. 

For uansett hvordan kommende vinter blir, den skyldes klimaforandringer!

Uansett hvordan neste vår/sommer blir, det skyldes klimaendringer! Slik vil det være år etter år etter år!! 

Du aner ikke hva du snakker om. Les deg opp. Du har ingen troverdige kilder på dette. Tror du virkelig at det er en verdensomspennende konspirasjon med tusenvis av forskere som bare har funnet på dette? Tinfoil hat next!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klimaendringene er et faktum, helt korrekt. At de er menneskeskapt er det reneste vrøvl. Max 2-3% kan tilskrives mennesket. Max.

Anonymkode: 1fc88...75f

Ja, og jorda er flat 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Geirfuglen skrev:

Ja, og jorda er flat 🙄

Det er den neppe. Men at du tror det, når du tror at klimaendringene er menneskeskapt, forundrer meg ikke.

Anonymkode: 1fc88...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er den neppe. Men at du tror det, når du tror at klimaendringene er menneskeskapt, forundrer meg ikke.

Anonymkode: 1fc88...75f

Jeg tror ikke at de er det. Jeg vet at de er det, akkurat som vi nå vet at jorda er rundt. Som sagt er det ikke noe å diskutere en gang. Aner ikke hvor Trump og andre får sånne ideer der man finner på ting som passer en, men jeg tror ofte det handler om manglende utdanning eller penger; som at man er deleier i olje eller lignende. Hva gjelder for deg? Har du videregående skole? Strøk du i naturfag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Geirfuglen skrev:

Jeg tror ikke at de er det. Jeg vet at de er det, akkurat som vi nå vet at jorda er rundt. Som sagt er det ikke noe å diskutere en gang. Aner ikke hvor Trump og andre får sånne ideer der man finner på ting som passer en, men jeg tror ofte det handler om manglende utdanning eller penger; som at man er deleier i olje eller lignende. Hva gjelder for deg? Har du videregående skole? Strøk du i naturfag? 

Du må slutte med å være så ivrig. Du har bare latt deg påvirke av klimagalningene og er kanskje en enkel sjel:-) Ikke noe galt i det, men det er aldri for sent å ta til vettet:-)

Anonymkode: 1fc88...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Geirfuglen skrev:

Du aner ikke hva du snakker om. Les deg opp. Du har ingen troverdige kilder på dette. Tror du virkelig at det er en verdensomspennende konspirasjon med tusenvis av forskere som bare har funnet på dette? Tinfoil hat next!

Joda jeg vet hva jeg snakker om, se bildet jeg legger ved her så forstår du din egen dumskap du også. Og les den gjerne flere ganger.

0AE1226D-7BF1-4910-B264-56F8D110572D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må slutte med å være så ivrig. Du har bare latt deg påvirke av klimagalningene og er kanskje en enkel sjel:-) Ikke noe galt i det, men det er aldri for sent å ta til vettet:-)

Anonymkode: 1fc88...75f

Eller tatt utdanning.. Kan lese artikler.. Har hatt statistikk. Sånne ting hjelper, at man kan lese forskning selv. :)

Her er en basic og lettlest artikkel der du kan lære mer.

https://m.nettavisen.no/nyheter/--kimaendringer-er-menneskeskapt/3626032.html

Ellers, vet du hva confirmation bias er? Dere lærte ikke det på Livets harde skole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
1 minutt siden, tdm900 skrev:

Joda jeg vet hva jeg snakker om, se bildet jeg legger ved her så forstår du din egen dumskap du også. Og les den gjerne flere ganger.

0AE1226D-7BF1-4910-B264-56F8D110572D.jpeg

Haha, du har Livets harde skole du også? Et bilde på Facebook? En video på YouTube? Trenger ikke utdanning da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tdm900 skrev:

Joda jeg vet hva jeg snakker om, se bildet jeg legger ved her så forstår du din egen dumskap du også. Og les den gjerne flere ganger.

0AE1226D-7BF1-4910-B264-56F8D110572D.jpeg

Spot on:hoho:.

Det verste er at disse "forskerne" husker jo ikke hva de sier fra år til år heller:-). Står der og jabber i vei uten å erindre at de sa det stikk motsatte året før.

Er så hinsides idiotisk

Anonymkode: 1fc88...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/18/2018 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Ikke krisemaksimer - det blir bare latterlig. Det var mye varmere da skogen stod tykk på Hardangervidda for noen tusen år siden. Det var også mye kaldere sist det var istid. Og uansett hvor varmt det er i dag og hvor mye klimanautene snakker om global oppvarming, går vi likevel mot en ny istid:-) Rart dette, ikke sant?

Anonymkode: 1fc88...75f

Hva med å lese det jeg skriver før du kommenterer?

Jeg påpeker at temperaturendringen vi opplever nå, går så raskt at kloden (dvs planter, mennesker og dyr) ikke rekker å tilpasse seg. Selve kloden, og noen former for liv, overlever nok, men det er ikke sikkert at menneskeheten gjør det.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Geirfuglen skrev:

Eller tatt utdanning.. Kan lese artikler.. Har hatt statistikk. Sånne ting hjelper, at man kan lese forskning selv. :)

Her er en basic og lettlest artikkel der du kan lære mer.

https://m.nettavisen.no/nyheter/--kimaendringer-er-menneskeskapt/3626032.html

Ellers, vet du hva confirmation bias er? Dere lærte ikke det på Livets harde skole?

Du må ikke prøve deg på hersketeknikk og fordumming. Jeg er deg så retorisk og verbalt fullstendig overlegen at du ville ikke vite hva som traff deg en gang😊.

 

Anonymkode: 1fc88...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, T-Rex skrev:

Hva med å lese det jeg skriver før du kommenterer?

Jeg påpeker at temperaturendringen vi opplever nå, går så raskt at kloden (dvs planter, mennesker og dyr) ikke rekker å tilpasse seg. Kloden overlever nok, men det er ikke sikkert at menneskeheten gjør det.

Du kaster bort tiden din, når kildene disse folkene viser til og baserer kunnskapen sin på, er LOLfacts fra Facebook. Hinsides. I Norge er jo til og med utdanning gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Hva med å lese det jeg skriver før du kommenterer?

Jeg påpeker at temperaturendringen vi opplever nå, går så raskt at kloden (dvs planter, mennesker og dyr) ikke rekker å tilpasse seg. Kloden overlever nok, men det er ikke sikkert at menneskeheten gjør det.

Om menneskeheten overlever har vel mindre enn null å bety for omtrent alle sammen.

Anonymkode: 1fc88...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må ikke prøve deg på hersketeknikk og fordumming. Jeg er deg så retorisk og verbalt fullstendig overlegen at du ville ikke vite hva som traff deg en gang😊.

 

Anonymkode: 1fc88...75f

Hjelper ikke det, når du er totalt kunnskapsløs så det du sier ikke gir mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Geirfuglen skrev:

Hjelper ikke det, når du er totalt kunnskapsløs så det du sier ikke gir mening.

Gir ikke større mening det du kommer med heller🤪

Anonymkode: 1fc88...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Om menneskeheten overlever har vel mindre enn null å bety for omtrent alle sammen.

Anonymkode: 1fc88...75f

Jeg er såpass gammel at jeg kan gi blaffen i hele greia. Men det kan bli utrivelig for de som er yngre, med kriger og elendighet som vil følge klimaproblemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...