Gå til innhold

Feminisme har totalt ødelagt forholdet mellom menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 7/7/2018 at 11:32 AM, AnonymBruker said:

Herregud ja! Er så drittlei disse sutrete mennene som gir kvinner skylda for deres egen mislykkethet. Ta deg på tak, ta ansvar for eget liv og slutt å hate kvinner - da blir det kanskje noe på dere også! Ikke rart kvinner ikke gidder bruke energi på menn som har slike destruktive og kvinnefiendtlige holdninger! 

Anonymkode: 41301...83e

Ja for all del lat som at kvinner aldri gir menn skylda for ting når alt galt, Dere kvinner er like flinke til å gi menn skylda for alt som går galt som det menn er å kvinner skylda.

 

Jeg er så dritt lei av dette hykleriet fra menn og kvinner.

Anonymkode: 5631c...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på en ting.. De som kritiserer feminisme, er det egentlig hetero nazi sympatisører og ekstremt religiøse fanatikere? 

Anonymkode: ac961...6c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
59 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Ok kommer du til Met i Oslo eller villig til å delta i kretsen så vi får ut ikke feminister aka kvinnefronten? Det du tror feminisme er idag er nesten ikke eksisterende, radikale rabiate feminister sitter med spakene dessverre. 

En liten ting har menn lov til å kritisere feminisme?    

Nei, det er sikkert en jobb du kan få til veldig fint på egenhånd, om det er noe du syns er nødvendig og som engasjerer deg. Det har absolutt ingenting med meg å gjøre.

Selvsagt har de det, men da bør man jo først forstå hva feminisme faktisk er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
2 timer siden, RoH skrev:

Tja, langt og langt I prinsippet er jeg stor tilhenger av feminine verdier og de grunnleggende verdiene feminismen står for. Problemet for meg blir når feminister gjemmer sjåvinister inn i sine rekker. 

Det er familien som bærer taper på og skille seg, tapet går verst ut over barna (gitt at der ikke er dysfunksjonelle forhold), spesielt unge barn som er lite formet. Hvor vidt det er mannen eller kvinnen som  lider mest av oppløsningen tror jeg blir vanskelig å ta stilling til , generelt tror jeg den forlatte bærer den tyngste sekken av de voksne, den totale kostnaden ser vi først når barna etablerer sin familie og i måten de behandler sin "partnere" og barn. 

  

Sjåvinisme er en uting, det er vi helt enige om. Men hater man feminisme på grunn av at et fåtall er sjåvinister så kaster man stein i glasshus. Merk at jeg snakker generelt her.

Jeg interesserer meg ikke i om det er mannen eller kvinnen som har det tøffest etter en skilsmisse, det er tøft for alle. Jeg bare mener at barn sannsynligvis vil få en bedre oppvekst om mamma og pappa ikke er dypt ulykkelige, slik de godt kan være om de sitter fast i et ekteskap som ikke fungerer. Om foreldrene har det bra er det lettere å gi barnet den omsorgen det skal ha. Jeg er heller ikke en som tar lett på skilsmisser, jeg kommer fra en familie hvor det aldri har vært et tema, men igjen så tror jeg at å gå fra hverandre i enkelte tilfeller er mye bedre enn at man skal bli tvunget til å bli mot sin vilje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Carressa said:

Nei, det er sikkert en jobb du kan få til veldig fint på egenhånd, om det er noe du syns er nødvendig og som engasjerer deg. Det har absolutt ingenting med meg å gjøre.

Selvsagt har de det, men da bør man jo først forstå hva feminisme faktisk er. 

Så du syns at kvinnefronten som pelder 1 av 5 og "wage gap" i dit navn er helt ok da? Enten så dealer du med de rabiate feministene ellers har du ingen ting å klage over. Får å si det sånn.

Ok gi dem en definisjon da og hvor mye skal de vite om feminisme. Om du sier at feminisme betyr likhet aka like muligheter så var det sant for 20 år siden ikke idag der feminisme betyr særrettigheter takket å være kvinne grupper innenfor akademia og grupper som kvinnefronten.  Hvor mye vet du om feminisme, hvem er Berit Ås og hvorfor var hun viktig for norsk feminisme og anser du Marie Simonsen som en "ekte" feminist? 

 

Endret av ElinX0Xpoliti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...