Gå til innhold

Feminisme har totalt ødelagt forholdet mellom menn og kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidder vi kvinner fremdeles å være her på Kvinneguiden, egentlig?

Det har blitt en skraphaug for incels og misogynister, perfekt eksemplifisert ved TS. Jeg gidder snart ikke logge meg inn her mer, nivået er lavere for hver gang.

Anonymkode: 95510...fed

Haha enig! Har ikke vært her på et år inntil i dag, og ser det fortsatt er samme røkla av kvinnehatende menn her inne som gir alt annet enn sitt taper-selv skylda for at de ikke får seg noe. 

Det er sløvt arbeid av moderatorteamet å la et forum for kvinner bli til et forum for kvinnehat. 

Er nok siste gang jeg besøker dette forumet! 

Anonymkode: a1973...2ba

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, hind skrev:

Men hvor mange kvinner har fått forbedret situasjonen sin? 

Egentlig 0. Fordi de hadde likevel nytt fløten av sine menns arbeid. Om det å dele på menn over tid er en fordel, kan det hende du synes det er en fordel. Isåfall kan vi si at omtrent 500 000 kvinner har fått sine liv bedret. 

Anonymkode: 00726...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carressa said:

Utdyp gjerne.

Jeg mener at det er et reelt problem at narrativet i mediebildet er at det er menn som er voldelige og det er vanskelig å påstå noe annet enn at feminister "kjønner" volden ved å si at det er menn som begår vold. Ja, menn er voldelige, men det er også kvinner. Mange har svært vanskelig for å forstå at også kvinner gjør barn og partnere vondt og noe av skylda for det må feministene ta. Den dagen feminister slutter å "kjønne" volden skal jeg gå i 8.mars tog sammen med dem.

Anonymkode: f3649...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at det er et reelt problem at narrativet i mediebildet er at det er menn som er voldelige og det er vanskelig å påstå noe annet enn at feminister "kjønner" volden ved å si at det er menn som begår vold. Ja, menn er voldelige, men det er også kvinner. Mange har svært vanskelig for å forstå at også kvinner gjør barn og partnere vondt og noe av skylda for det må feministene ta. Den dagen feminister slutter å "kjønne" volden skal jeg gå i 8.mars tog sammen med dem.

Anonymkode: f3649...fd9

Dette er jo en helt annen diskusjon, den hører ikke hjemme her. Ingen har påstått at kvinner ikke er voldelige. Flere kvinner enn menn er voldelige mot egne barn, men det følger også logisk da mødre fortsatt tar mer av den daglige oppdragelsen og tilbringer mer tid med barna. Du tar tak i én ting jeg skrev og blåser det voldsomt opp. Er du uenig i at det var mer vold mellom mann og kone før? Er du uenig i at tidligere ble mange flere kvinner kuet under sin mann?

Opprett gjerne en egen tråd om vold i hjemmet og feminisme, men det er ikke temaet i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, når kvinner faktisk kan velge selv om de ønsker å gifte seg og ikke blir giftet bort mot sin vilje, eller ikke lenger simpelthen er nødt til å gifte seg for beskyttelse, økonomi osv., så følger det at visse menn blir valgt bort. Men hjelper det da å sitte på et kvinneforum og syte og skylde på feminismen, tror du? Tror du at det gjør en mer attraktiv i kvinners øyne? Eller hadde det kanskje vært bedre å jobbe for å bli den beste utgaven av seg selv? Ønsker du deg virkelig tilbake til et samfunn hvor kvinner er  helt avhengig av menn, kun for at du enkelt skal få deg noe/få deg en kone som ikke elsker deg? 

Anonymkode: 93e68...1de

Jeg er ikke ab, men jeg enig med deg. Kvinner kan i større grad velge partner ut i fra kjærlighet i dag, og man ser jo at det vanskeligere for menn siden det ikke holder å bare ha en jobb slik som før. Det skaper jo et større seleksjonspress på menn hvor man enten må gjøre det du sier: "Jobbe for å bli den beste utgaven av seg selv", eller gi opp. Så er det slik at det bare er et fåtall av menn som er heldig med utseende, og eller som har personlighetstypen som favoriseres på partnermarkedet sånn generelt. Det har en del å si fordi det er gode opplevelser som skaper selvtillit, og som mann er man ganske avhengig av å grei selvtillit siden man for det meste må stå for de initielle initiativene når man liker en dame. Dårlige opplevelser gjør menn bitre og resulterer i tråder som dette på kvinneguiden :ler:

Det å jobbe med seg selv for å bli attraktiv er en tøff og tung prosess. Det blir en del avvisninger, og de fleste liker ikke å bli avvist siden det gir dårlige følelser, gjør en mer selvbevisst osv. Man må også ha sterk psyke til å takle alt, samtidig som man må være bevisst og reflektert nok til å få seg hva man gjør feil. Alt i alt er det krevende, men det er jo på en måte utfordringen mange gutter står ovenfor, og som de må overkomme før de blir skikkelige menn.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Egentlig 0. Fordi de hadde likevel nytt fløten av sine menns arbeid. Om det å dele på menn over tid er en fordel, kan det hende du synes det er en fordel. Isåfall kan vi si at omtrent 500 000 kvinner har fått sine liv bedret. 

Anonymkode: 00726...5f9

Å være avhengig av en manns godvilje er ikke et godt liv. Hadde du ønsket å leve sånn hvis du ser for deg motsatte kjønnsroller? Sagt farvel til friheten, underordnet deg din arbeidende kvinne og fått husholdningpenger og lommepenger av henne? Jeg tror de fleste yrkesaktive kvinner foretrekker å leve som de gjør nå og mener de har bedre liv enn sine beste- og oldeforeldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha enig! Har ikke vært her på et år inntil i dag, og ser det fortsatt er samme røkla av kvinnehatende menn her inne som gir alt annet enn sitt taper-selv skylda for at de ikke får seg noe. 

Det er sløvt arbeid av moderatorteamet å la et forum for kvinner bli til et forum for kvinnehat. 

Er nok siste gang jeg besøker dette forumet! 

Anonymkode: a1973...2ba

Selv KG-menn jeg har oppfattet som relativt oppegående mener at slikt vi ser her i tråden ikke er kvinnefientlige holdninger og at såpass må vi tåle. Det gjør meg litt oppgitt, men de skal ikke få gleden av å jage meg bort herfra. De befinner seg så trygt planta i sin manneverden at de ikke er i stand(eller villige) til å se det hele fra vår side, men de mener samtidig at vi skal vise stor forståelse for dem og deres utfordringer. Det er nesten litt festlig.

Endret av hind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
19 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jeg er ikke ab, men jeg enig med deg. Kvinner kan i større grad velge partner ut i fra kjærlighet i dag, og man ser jo at det vanskeligere for menn siden det ikke holder å bare ha en jobb slik som før. Det skaper jo et større seleksjonspress på menn hvor man enten må gjøre det du sier: "Jobbe for å bli den beste utgaven av seg selv", eller gi opp. Så er det slik at det bare er et fåtall av menn som er heldig med utseende, og eller som har personlighetstypen som favoriseres på partnermarkedet sånn generelt. Det har en del å si fordi det er gode opplevelser som skaper selvtillit, og som mann er man ganske avhengig av å grei selvtillit siden man for det meste må stå for de initielle initiativene når man liker en dame. Dårlige opplevelser gjør menn bitre og resulterer i tråder som dette på kvinneguiden :ler:

Det å jobbe med seg selv for å bli attraktiv er en tøff og tung prosess. Det blir en del avvisninger, og de fleste liker ikke å bli avvist siden det gir dårlige følelser, gjør en mer selvbevisst osv. Man må også ha sterk psyke til å takle alt, samtidig som man må være bevisst og reflektert nok til å få seg hva man gjør feil. Alt i alt er det krevende, men det er jo på en måte utfordringen mange gutter står ovenfor, og som de må overkomme før de blir skikkelige menn.

Er det egentlig flere kvinner enn menn som har vært heldige med utseendet, da? Eller er det ca. likt? Det er nok ikke enkelt å være en uattraktiv kvinne heller.

Ja, det er tøft å jobbe med seg selv, ikke minst fordi man må klare å innse sine minst sjarmerende sider og prøve å endre på dem, som du sier. Men dette er ikke noe nytt for mange av oss kvinner, særlig ikke utseendemessig. Tusenvis av både kroner og timer går med på å prøve å gjøre oss mer attraktive. 

En ting er hvert fall sikkert, bitre menn (og kvinner) er det hvert fall ingen som vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, hind skrev:

Å være avhengig av en manns godvilje er ikke et godt liv. Hadde du ønsket å leve sånn hvis du ser for deg motsatte kjønnsroller? Sagt farvel til friheten, underordnet deg din arbeidende kvinne og fått husholdningpenger og lommepenger av henne? Jeg tror de fleste yrkesaktive kvinner foretrekker å leve som de gjør nå og mener de har bedre liv enn sine beste- og oldeforeldre. 

Kvinner har tjent sine egne penger og hatt sine egne ressurser i århundrer. Feminismen i Norge er en samfunnsstruktur der kvinner kontinuerlig får bedret sin stilling, uansett om de har det verre enn menn i gjennomsnitt eller ikke. Dette er årsaken til at staten ivrig har arbeidet for å bedre kvinners stilling på alle livets punkt, til tross for at de i gjennomsnitt har hatt bedre liv.

Anonymkode: 00726...5f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinner har tjent sine egne penger og hatt sine egne ressurser i århundrer. Feminismen i Norge er en samfunnsstruktur der kvinner kontinuerlig får bedret sin stilling, uansett om de har det verre enn menn i gjennomsnitt eller ikke. Dette er årsaken til at staten ivrig har arbeidet for å bedre kvinners stilling på alle livets punkt, til tross for at de i gjennomsnitt har hatt bedre liv.

Anonymkode: 00726...5f9

Sludder!

Det er helt tydelig at det ikke er historie du en master i.

Anonymkode: de3a5...339

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ensidig meningspåvirkning er ikke lov.

Ifølge hvilken lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ensidig meningspåvirkning er ikke lov. Ts har drevet med det i flere år, med et utall lignend tråder. Jeg forstår ikke hvorfor det ikke blir tatt tak i det.

Anonymkode: de3a5...339

Ikke prøv å få de til å gjøre det heller...Jeg ble utestengt i to måneder for å prøve å få kgs moderatorer til å ta tak i disse kvinnehatende trådene....

Anonymkode: f0b48...5df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
18 hours ago, Carressa said:

Er det egentlig flere kvinner enn menn som har vært heldige med utseendet, da? Eller er det ca. likt? Det er nok ikke enkelt å være en uattraktiv kvinne heller.

Når det kommer til det du spør om, så har jeg kun sett på statistikk fra okcupid. Andre selskaper vil ikke gi ut statistikken sin, og Okcupid har nå fjernet den de ga ut. Hvis statistikken fra okcupid er representativ for populasjonen er kvinner mye strengere når det kommer til å bedømme utseende til det motsatte kjønn enn hva menn er. Bare 20% av mennene på siden var over gjennomsnittlige attraktive rent utseendemessig ifølge kvinnene, mens menn fant over 50% av kvinnene til å være over gjennomsnittlig attraktive. Dette gir en indikasjon på at kvinner er strengere når det kommer til å bedømme utseende til det motsatte kjønn enn hva menn er. 

Når det kommer til for eksempel meldinger menn og kvinner får, så er det slik at en gjennomsnittlig kvinne får over 3x så mange meldinger som en gjennomsnittlig mann på Okcupid. Det er en ganske vesentlig forskjell, og forskjellen blir større når attraktiviteten øker. Menn og kvinner som ble rangert som 3ere, og lavere på en skala til 1-10 fikk ca like mange meldinger. Så ja, det er nok ikke lettere å være en uattraktiv kvinne sammenlignet med en uattraktiv mann. Dog, på okcupid så finner kvinnene at svært mange av mennene er under gjennomsnittlig attraktiv, hele 80%. Menn virker som sagt å være mye rausere når de bedømmer utseende. Man ser samme litt av samme tendens på tinder hvor menn liker 45% av profilene de ser gjennom i gjennomsnitt. Kvinner liker i gjennomsnitt 15% av profilene de ser gjennom. Menn får generelt langt mindre oppmerksomhet enn kvinner både på nettdating og på datingapper. Så er det kvinner her inne som sier at forskjellen i oppmerksomheten kjønnene blir gitt ikke har så mye å si fordi mange menn er bare ute etter sex når de viser interesse. Det er et greit argument mot at det å få mer oppmerksomhet nødvendigvis ikke er så bra. Jeg mener også at forskjellen i oppmerksomhet som kjønnene blir gitt gjør konkurransen mellom menn tøffere. 

Grunnen til at jeg tok opp utseende i utgangspunktet i mitt forrige innlegg var fordi når du som mann tar initiativ til en dame, er sannsynligheten for at man får god respons langt større når man ser bra ut. Det betyr at menn med bra utseende vil høste langt flere gode opplevelser enn menn som ikke har det når de tar initiativ. Gode opplevelser og mestring gir selvtillit som igjen er ganske essensielt å ha når man skal ta initiativ. Det er menn som generelt sitter med initiativbyrden, og derfor er poenget jeg prøvde å få fram mer relevant for menn.

18 hours ago, Carressa said:

Ja, det er tøft å jobbe med seg selv, ikke minst fordi man må klare å innse sine minst sjarmerende sider og prøve å endre på dem, som du sier. Men dette er ikke noe nytt for mange av oss kvinner, særlig ikke utseendemessig. Tusenvis av både kroner og timer går med på å prøve å gjøre oss mer attraktive. 

En ting er hvert fall sikkert, bitre menn (og kvinner) er det hvert fall ingen som vil ha.

Jeg er i alle fall enig i at kvinner er opptatt av å vedlikeholde utseende sitt. Jeg trener en del, og selv om jeg føler at jeg får mer blikk og oppmerksomhet etter at jeg fikk mer muskelmasse, så må jeg jo fremdeles ta initiativ som regel. Sant, forskjellen nå er flere "invitasjoner" fra kvinner som viser interesse. For menn holder det ikke bare å jobbe med, og vedlikeholde utseende. Man må også jobbe med sosiale ferdigheter, selvtillit osv siden man generelt sitter med initiativbyrden. Jeg er egentlig ikke så veldig interessert å ha en slags diskusjon om hvem som har det "vanskeligst" siden det ikke har noe for seg, men det er interessant å se at kjønnene opplever betydelige forskjeller i oppmerksomhet og direkte initiativ, og at det det gir ulike utfordringer. Siden menn får mindre oppmerksomhet må menn i større grad mestre det å ta initiativ, mens utfordringen for flere kvinner (ifølge mange av kvinnene på kg) er å få den mannen man vil ha til å ville noe seriøst. Det betyr jo også at man som kvinne må lære å sile ut useriøse menn som ikke ønsker noe seriøst.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Carressa skrev:

Dette er jo en helt annen diskusjon, den hører ikke hjemme her. Ingen har påstått at kvinner ikke er voldelige. Flere kvinner enn menn er voldelige mot egne barn, men det følger også logisk da mødre fortsatt tar mer av den daglige oppdragelsen og tilbringer mer tid med barna. Du tar tak i én ting jeg skrev og blåser det voldsomt opp. Er du uenig i at det var mer vold mellom mann og kone før? Er du uenig i at tidligere ble mange flere kvinner kuet under sin mann?

Opprett gjerne en egen tråd om vold i hjemmet og feminisme, men det er ikke temaet i denne tråden.

Nei det følger ikke logisk. 

Jeg tror ikke kvinner var mer kuet under sin mann tidligere, både kvinner og menn levde et mye hardere liv før på mange måter, forutsetningene var fullstendig annerledes enn de vi har i dag, det var i mye høyere grad basert på at en selv klarte og skaffe seg mat på bordet for og overleve, kvinner og menn var derfor avhengig av et annet samspill med arbeidsoppgaver hvor kjønnspesefikke roller var mer naturlig fordelt.

Når det gjelder maktbalansen mellom kjønnene er det liten tvil om at kvinnesjåvinisme fordekt som feminisme er skadelig, jeg tror faktisk det også på sikt skader kvinner, dette ser vi konturer av i dagens oppvoksende kvinner. Når så mange som 30% av jentene går ut av videregående med  psykiske problemer, og over 50% av lanvarige forhold med barn ryker er dette ikke noe kvinner tjener på i lengden, hverken kvinnen selv, hennes barn (også jentebarn) taper.

Det mest ekstreme "feministene" går åpent ut og anbefaler kastrering av menn med unntak av 10% som de mener kan brukes til avl, når dette er agendaen forventer du at menn skal akseptere slike holdninger fordekt som feminisme? 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
6 timer siden, RoH skrev:

Nei det følger ikke logisk. 

Jeg tror ikke kvinner var mer kuet under sin mann tidligere, både kvinner og menn levde et mye hardere liv før på mange måter, forutsetningene var fullstendig annerledes enn de vi har i dag, det var i mye høyere grad basert på at en selv klarte og skaffe seg mat på bordet for og overleve, kvinner og menn var derfor avhengig av et annet samspill med arbeidsoppgaver hvor kjønnspesefikke roller var mer naturlig fordelt.

Når det gjelder maktbalansen mellom kjønnene er det liten tvil om at kvinnesjåvinisme fordekt som feminisme er skadelig, jeg tror faktisk det også på sikt skader kvinner, dette ser vi konturer av i dagens oppvoksende kvinner. Når så mange som 30% av jentene går ut av videregående med  psykiske problemer, og over 50% av lanvarige forhold med barn ryker er dette ikke noe kvinner tjener på i lengden, hverken kvinnen selv, hennes barn (også jentebarn) taper.

Det mest ekstreme "feministene" går åpent ut og anbefaler kastrering av menn med unntak av 10% som de mener kan brukes til avl, når dette er agendaen forventer du at menn skal akseptere slike holdninger fordekt som feminisme? 

 

 

Selvsagt ikke, det er jo ikke feminisme. Ganske langt hopp du tok der, gitt. Heldigvis er det slik at de fleste menn er fornøyd med hva feminismen har gitt dem (mange av kgs menn ikke inkludert, åpenbart), og det var poenget jeg prøvde å få frem. Feminismen har ødelagt forholdet mellom visse menn og kvinner. Og det er helt greit, da må man følge med i tiden og tilpasse seg. 

Hvorfor tjener ikke kvinnen på å skille seg? Er det bedre for alle parter om man blir i ulykkelige forhold? Er det et sunt miljø for barn å vokse opp i? Skilsmisser er ikke optimalt, men mye bedre enn alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn har mistet makt og innflytelse over kvinnen. Buhuu get over it. Hva gir dere menn rett til å skulle ha makt over oss kvinner?
 

Anonymkode: b63f9...93a

Greit da din bæsjeklump

Anonymkode: 33c1a...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Carressa skrev:

Selvsagt ikke, det er jo ikke feminisme. Ganske langt hopp du tok der, gitt. Heldigvis er det slik at de fleste menn er fornøyd med hva feminismen har gitt dem (mange av kgs menn ikke inkludert, åpenbart), og det var poenget jeg prøvde å få frem. Feminismen har ødelagt forholdet mellom visse menn og kvinner. Og det er helt greit, da må man følge med i tiden og tilpasse seg. 

Hvorfor tjener ikke kvinnen på å skille seg? Er det bedre for alle parter om man blir i ulykkelige forhold? Er det et sunt miljø for barn å vokse opp i? Skilsmisser er ikke optimalt, men mye bedre enn alternativet.

Tja, langt og langt I prinsippet er jeg stor tilhenger av feminine verdier og de grunnleggende verdiene feminismen står for. Problemet for meg blir når feminister gjemmer sjåvinister inn i sine rekker. 

Det er familien som bærer taper på og skille seg, tapet går verst ut over barna (gitt at der ikke er dysfunksjonelle forhold), spesielt unge barn som er lite formet. Hvor vidt det er mannen eller kvinnen som  lider mest av oppløsningen tror jeg blir vanskelig å ta stilling til , generelt tror jeg den forlatte bærer den tyngste sekken av de voksne, den totale kostnaden ser vi først når barna etablerer sin familie og i måten de behandler sin "partnere" og barn. 

  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så forvirret over hvordan ting egentlig er 

men jeg har funnet ut at det jeg synes fungerer i praksis ikke er det andre synes fungerer i praksis 

de må liksom introduseres for noe før de forstår det. Og det er så pinlig å vite at ting ikke er et konsept før det blir lansert som et konsept. Først da er det en realitet. 

Det virker som at ingen klarer å holde følge hvis det er off script. Det må være en script for at det skal fungere. 

Det blir som å spille samme rekken med kabal hele livet. Fordi andre blir helt forstyrret hvis det viser seg at kortene er stokket ..

 

oh no kortene er stokket!

og jeg som har lært meg livet hvor kortene er på samme plass hver gang? 

Og hvis man vil ha det litt gøy, Stokke om, blir de fleste sure. 

De har nemlig planlagt på forhånd hvordan kortstokken deles ut. 

Jeg ser på det som juks. De ser på det som ‘sånn er det bare’. En selvfølge at de skal ha kontroll. Kontroll når man kun takler 1 system? 

KØDDER DU MED MEG??

Anonymkode: 33c1a...220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Carressa said:

Selvsagt ikke, det er jo ikke feminisme. Ganske langt hopp du tok der, gitt. Heldigvis er det slik at de fleste menn er fornøyd med hva feminismen har gitt dem (mange av kgs menn ikke inkludert, åpenbart), og det var poenget jeg prøvde å få frem. Feminismen har ødelagt forholdet mellom visse menn og kvinner. Og det er helt greit, da må man følge med i tiden og tilpasse seg. 

Hvorfor tjener ikke kvinnen på å skille seg? Er det bedre for alle parter om man blir i ulykkelige forhold? Er det et sunt miljø for barn å vokse opp i? Skilsmisser er ikke optimalt, men mye bedre enn alternativet.

Ok kommer du til Met i Oslo eller villig til å delta i kretsen så vi får ut ikke feminister aka kvinnefronten? Det du tror feminisme er idag er nesten ikke eksisterende, radikale rabiate feminister sitter med spakene dessverre. 

En liten ting har menn lov til å kritisere feminisme?    

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...