Gå til innhold

Hvordan la være å ta kontakt????


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er en mann som ikke er bra for meg. Jeg er nok litt forelska dessverre.. eller... betatt er vel riktig begrep. Han er ikke like interessert i meg; det merker jeg jo godt. Han holder meg varm ved å sende ubetydelige snaps, men spør aldri om å møtes eller spør meg aldri hvordan det går med meg. Han driter rett og slett i meg.

Allikevel klarer jeg ikke holde meg unna. Jeg ber ham hjem til meg, han sier alltid ja, vel selvfølgelig gjør han det - da får han jo et lett ligg. Jeg føler meg så sinnsykt bra når han er med meg, og i frykt for at han ikke vil treffe meg mer krever jeg ingenting tilbake. 

Jeg fortsetter å melde ham, be ham over på besøk, snakker aldri om hva jeg vil, jeg bare er etter han som et stakkarslig, desperat  kvinnfolk. Så hva gjør jeg da? Hvordan holder jeg meg for god for ham? Hvordan lar jeg være å sende meldinger, be ham over, lar han være i fred? Hvordan kommer jeg meg over ham??? Det er så vanskelig! Tenkte jeg skulle la være å svare på snaps når jeg får dem - men det er jo helt umulig! Jeg tenker at han da hvertfall ikke vil ha noe med meg å gjøre - og jeg vil jo at han skal det!! Sjekker telefonen hele tida. Har han sendt mld? Nei, det var ikke han.. jeg venter og venter.. så sender jeg ham en mld - spør om han vil komme på besøk. Jada, det vil han. Og slik går den onde spiralen.. rundt og rundt og rundt. Trenger tips, trenger virkelig tips.. :(

Anonymkode: d8cd0...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Crobern skrev:

Blokker nummeret hans. 

Klarer nok ikke det. 

Anonymkode: d8cd0...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klarer nok ikke det. 

Anonymkode: d8cd0...8e8

Da vil den onde spiralen fortsette. Du kan ikke tvinge noen til å like deg, og han er ikke bra for deg. Det sier du selv. Om du vil la være å kontakte han, da må du blokkere nummeret hans. 

Du klarer det ikke ellers, virker det som. 

Håper virkelig at du begynner å bry deg mer om deg selv, enn han. Ta vare på deg selv først, det virker det ikke som du gjør nå. 🌺

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ønsker du egentlig tips/råd om? 

Du er jo hodestups forelsket i mannen, er ikke så mye gjøre med det. Annet enn å ignorere han helt.

Evt. kjenne litt på følelsen av at han ikke er interessert i deg, at du ikke er god nok for han. Det svir nok litt, men kanskje det gjør at forelskelsen går over til et misnøye / hat.

Lykke til :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første skritt for å klare å glemme: Blokker OG slett nummeret - ellers så kommer du til å stå fast i det samme mønsteret/spiralen.

Anonymkode: cfb7a...84f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva får du ut av forholdet slik det er nå? Har du det bra? Får han deg til å føle deg bra? 

Hvis du tar et steg ut, og får et overblikk, så ser du at dette ikke er bra for deg. Med mindre du liker å ha det vondt, må du rett og slett bare ta deg sammen og kutte ut denne fyren. Jeg VET at det er vanskelig når du har følelser for noen, men du må. Du kommer deg videre. Slik det er nå, vet han akkurat hvor han har deg, du gjør det altfor lett for ham. Du lar ham behandle deg slik, og det vil bare fortsette i samme sporet... Ikke vær en dørmatte. 

Anonymkode: af60b...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dere bør fortsette som nå. Høres fint ut. Lykke til :alice:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn blir dsv ikke forelsket sånn som vi damer, de kan tømme seg i hundrevis av damer uten at det betyr en dritt. Kvalmt, men sånn er det. 

Blokkér og hold deg unna han, og menn generelt. Så slipper du å bli ødelagt mentalt. 

Anonymkode: 83ffb...2a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men are bad..m'kay..they just..want one thing m'kay.? They're all the same, mkaay..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære TS, det er vondt når en har gravd seg ned.. en VIL på en måte ut av det.. samtidig så VIL en ikke.

Først tenker jeg..  aksepter at det er sånn. Aksepter at du har følelser. Det er ikke noe galt med det, egentlig ganske fint. Tenk videre på om dette er en mann du egentlig kan tenke deg. Eller er det begjæret som styrer og Så blandes følelser inn? Tenk gode ting om deg selv. Gjør gode ting for deg selv.

Jeg holder selv på med tanke sortering pga en mann. Opplegget er ikke likt som deg, men den vonde følelsen er der. Jeg sier ikke at han er bad boy og jeg er stakkars offer oppi dette. Men.. jeg vet.. det er jeg som må avslutte det.. og det er vanskelig. Helt rart.. her sitter jeg, en voksen dame, ikke er jeg stygg heller.. Holde på med sånt som ikke ER bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Dere har helt rett, jeg behandler meg selv som en dritt, null respekt for meg selv - så ikke rart han ikke har det heller. Han kommer til meg i kveld.. ikke sett ham på en uke. Noen sporadiske meldinger innimellom. Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal ta det opp med ham i kveld. Selv om jeg nok ikke klarer det. Eller om jeg bare skal ha en fin siste kveld og så la ham være.. hvis jeg skulle klare det da. Herregud jeg er en taper.

Anonymkode: d8cd0...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, L@dy skrev:

Kjære TS, det er vondt når en har gravd seg ned.. en VIL på en måte ut av det.. samtidig så VIL en ikke.

Først tenker jeg..  aksepter at det er sånn. Aksepter at du har følelser. Det er ikke noe galt med det, egentlig ganske fint. Tenk videre på om dette er en mann du egentlig kan tenke deg. Eller er det begjæret som styrer og Så blandes følelser inn? Tenk gode ting om deg selv. Gjør gode ting for deg selv.

Jeg holder selv på med tanke sortering pga en mann. Opplegget er ikke likt som deg, men den vonde følelsen er der. Jeg sier ikke at han er bad boy og jeg er stakkars offer oppi dette. Men.. jeg vet.. det er jeg som må avslutte det.. og det er vanskelig. Helt rart.. her sitter jeg, en voksen dame, ikke er jeg stygg heller.. Holde på med sånt som ikke ER bra.

Nettopp. Jeg vil ut men samtidig ikke. Men jeg ser jo at det beste virkelig er å komme seg ut, derfor er det jo det jeg må gjøre for meg selv. Iom at det må skje på et tidspunkt er det jo best jo før jo heller.

Lykke til du også da. :) 

Anonymkode: d8cd0...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, dette er hvordan du klarer å la være å sende meldinger.. 

Når du er så forelsket så må du tenke at dette er noe du gjør for å få han. Ved å være mer utilgjengelig så får de ofte mer lyst på deg, ved å ta makten i relasjonen så blir du mer spennende, ved å være vanskelig å få så vil de jakte mer og er du borte fra livet hans en stund så vil han kjenne savn.

Start med å sette en dato for når du neste gang har lov til å kontakte han. Si for eksempel over sommerferien, eller om 30 dager, 60 dager etc. Bare en dato. Hver gang du får lyst til å kontakte han, invitere han etc. så tenker du nei, jeg skal holde meg til den datoen. Tenk at det gjør deg både sterk og interessant. Du trenger ikke si fra til han at du vil bryte forsåvidt, bare å fase han litt ut med å svare kort eller ikke svare på dagligdagse ting, og slutte å invitere siden det åpenbart bare er du som har tatt initiativ uansett. 

Poenget med hele dette er egentlig at man ved å slutte å kontakte fyren skal klare å komme over han. Altså starter man med å ha veldig fokus på han og at man gjør det for å få han, men når de 30 dagene er omme så kjenner man kanskje på at det ikke var så utrolig viktig å kontakte han likevel. 

Det som kan skje er at han kontakter deg også, så det skal liksom være litt win-win-taktikk sånn sett. Enten kommer han krypende, eller så kommer du over han. Men han her høres det ut som du bare skal bli kvitt, så være sterk om han plutselig begynner å ta initiativ. Og om du går på en smell der, så gå tilbake til denne samme prosessen med at du ikke skal kontakte han. Ikke fall tilbake i det mønsteret du er i nå. 

Og mens du ikke skal kontakte han, sørg for å holde deg aktiv og avtale masse med venner, skaff en hobby, reis litt etc. Ikke drikk altfor mye alkohol, da ryker kontrollen. Gå på noen tinder dates eller får deg et one night stand eller rebound på andre måter. Kanskje du har en gammel flamme som gjerne ville vært med ut og tatt en øl en dag. Eller bare heng med gode venner som gir deg en god følelse.

Husk at det eneste som egentlig skal til for å lege et knust hjerte eller komme over noen er tid. Dag 1 er det helt jævlig og du sjekker mobilen konstant. Dag 20 har du kanskje plutselig gått en hel dag nesten uten å tenke på han. Det blir gradvis bedre og bedre. Bare gi det tid.

Anonymkode: 5c0ed...a06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK, dette er hvordan du klarer å la være å sende meldinger.. 

Når du er så forelsket så må du tenke at dette er noe du gjør for å få han. Ved å være mer utilgjengelig så får de ofte mer lyst på deg, ved å ta makten i relasjonen så blir du mer spennende, ved å være vanskelig å få så vil de jakte mer og er du borte fra livet hans en stund så vil han kjenne savn.

Start med å sette en dato for når du neste gang har lov til å kontakte han. Si for eksempel over sommerferien, eller om 30 dager, 60 dager etc. Bare en dato. Hver gang du får lyst til å kontakte han, invitere han etc. så tenker du nei, jeg skal holde meg til den datoen. Tenk at det gjør deg både sterk og interessant. Du trenger ikke si fra til han at du vil bryte forsåvidt, bare å fase han litt ut med å svare kort eller ikke svare på dagligdagse ting, og slutte å invitere siden det åpenbart bare er du som har tatt initiativ uansett. 

Poenget med hele dette er egentlig at man ved å slutte å kontakte fyren skal klare å komme over han. Altså starter man med å ha veldig fokus på han og at man gjør det for å få han, men når de 30 dagene er omme så kjenner man kanskje på at det ikke var så utrolig viktig å kontakte han likevel. 

Det som kan skje er at han kontakter deg også, så det skal liksom være litt win-win-taktikk sånn sett. Enten kommer han krypende, eller så kommer du over han. Men han her høres det ut som du bare skal bli kvitt, så være sterk om han plutselig begynner å ta initiativ. Og om du går på en smell der, så gå tilbake til denne samme prosessen med at du ikke skal kontakte han. Ikke fall tilbake i det mønsteret du er i nå. 

Og mens du ikke skal kontakte han, sørg for å holde deg aktiv og avtale masse med venner, skaff en hobby, reis litt etc. Ikke drikk altfor mye alkohol, da ryker kontrollen. Gå på noen tinder dates eller får deg et one night stand eller rebound på andre måter. Kanskje du har en gammel flamme som gjerne ville vært med ut og tatt en øl en dag. Eller bare heng med gode venner som gir deg en god følelse.

Husk at det eneste som egentlig skal til for å lege et knust hjerte eller komme over noen er tid. Dag 1 er det helt jævlig og du sjekker mobilen konstant. Dag 20 har du kanskje plutselig gått en hel dag nesten uten å tenke på han. Det blir gradvis bedre og bedre. Bare gi det tid.

Anonymkode: 5c0ed...a06

Takk!!!!!

Anonymkode: d8cd0...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere. Dere har helt rett, jeg behandler meg selv som en dritt, null respekt for meg selv - så ikke rart han ikke har det heller. Han kommer til meg i kveld.. ikke sett ham på en uke. Noen sporadiske meldinger innimellom. Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal ta det opp med ham i kveld. Selv om jeg nok ikke klarer det. Eller om jeg bare skal ha en fin siste kveld og så la ham være.. hvis jeg skulle klare det da. Herregud jeg er en taper.

Anonymkode: d8cd0...8e8

Hmm. Har du tenkt på at han kanskje bare ikke er en person som er så på det her med teksting og slikt? Det her kan jo være både og - at han viser interesse ved å faktisk treffe deg, og bare er dårlig på initiativ. Hvor gammel er han? Kanskje han har en travel jobb feks? Jeg datet en som aldri tok initiativ, var alltid meg og han sa alltid ja. Skjønte at han bare ikke hadde det i seg å ta initiativ, for da jeg valgte å avslutte det pga manglende følelser så ble han jo kjempelei seg og det kom frem at han var blitt forelsket.

Anonymkode: 5ef34...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Jeg vil ut men samtidig ikke. Men jeg ser jo at det beste virkelig er å komme seg ut, derfor er det jo det jeg må gjøre for meg selv. Iom at det må skje på et tidspunkt er det jo best jo før jo heller.

Lykke til du også da. :) 

Anonymkode: d8cd0...8e8

Takk. 

Jeg sendte faktisk "min venn" en melding der jeg skreiv en kort melding om at jeg hadde det ikke bra sånn det var... bla, bla... Han har lest, men ikke svart. Det er greitt altså, han er på jobb. Dessuten er det ikke mer å si. Jeg har mange ganger tenkt.. jeg kan treffe han en gang til.. og så blir det enda en gang.. Og så går tiden.. og jeg kjenner til tider en klump i magen. Nei, ikke verdt det for en mann.

Det som jeg også kjenner på.. er tomhetsfølelsen....Og den gjør vond også. Men dette er til det BESTE for meg, jeg skal stå i det. Høres litt tøffere ut enn jeg egentlig er akkurat nå, men må overbevise meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn blir dsv ikke forelsket sånn som vi damer, de kan tømme seg i hundrevis av damer uten at det betyr en dritt. Kvalmt, men sånn er det. 

Blokkér og hold deg unna han, og menn generelt. Så slipper du å bli ødelagt mentalt. 

Anonymkode: 83ffb...2a1

Menn blir absolutt forelsket, men som regel ikke i dørmatter som lar folk behandle dem som dritt.

Anonymkode: af60b...1ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, L@dy skrev:

Takk. 

Jeg sendte faktisk "min venn" en melding der jeg skreiv en kort melding om at jeg hadde det ikke bra sånn det var... bla, bla... Han har lest, men ikke svart. Det er greitt altså, han er på jobb. Dessuten er det ikke mer å si. Jeg har mange ganger tenkt.. jeg kan treffe han en gang til.. og så blir det enda en gang.. Og så går tiden.. og jeg kjenner til tider en klump i magen. Nei, ikke verdt det for en mann.

Det som jeg også kjenner på.. er tomhetsfølelsen....Og den gjør vond også. Men dette er til det BESTE for meg, jeg skal stå i det. Høres litt tøffere ut enn jeg egentlig er akkurat nå, men må overbevise meg selv.

Stå på! Dette klarer du. Finnes mange der ute som vil behandle deg med respekt, ikke la noen behandle deg slik. 

Anonymkode: af60b...1ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarer nok ikke det. 

Anonymkode: d8cd0...8e8

Nei, men da har du jo bestemt deg. Fortsett som før du. Lykke til 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...