Gå til innhold

Kvinner som får sex, men ikke kjærlighet


Opplyst

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med alle de av oss som ikke har urealistiske forventninger, men som  heller aldri opplever noen interesse fra det motsatte kjønn. For det første kan det da ikke være meningen vi skal senke forventningene tll under null ;) og for det annet - hvorfor skal vi dømme oss selv til et evig ulykkelig forhold med en "minusmann" som egentlig ikke er interessert i oss han heller, men som bare tar til takke med oss siden han heller ikke er i stand til å finne noe annet enn "minuskvinnen"?

"Two wrong, don't make a right..."

Anonymkode: 5c84d...e03

Jeg snakker åpenbart ikke om dere, gitt at jeg presiserer at det er snakk om de som har urealistiske forventninger og opplever oppmerksomhet, selv om denne gjerne er av en mer flyktig karakter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7.7.2018 den 0.36, Opplyst skrev:

Noen kvinner opplever høy seksuell interesse fra menn, men har likevel vansker med å finne seg en partner. Kjærlighet og sex representerer to forskjellige fløyer av kjønnsmarkedet, hvor forskjellig valuta omsettes, og ikke alltid lar seg konvertere. At en mann vil ligge med en kvinne, er ingen garanti for at han vil investere langsiktig i henne. Kvinnebevegelsen selger inn et budskap om at alle kvinner fortjener det beste, og bør stille høye krav til mannen. En feilslått feministisk hybris vil imidlertid snarere lede ut i ensomhet enn tosomhet.

Jeg bare sier det.

Jeg takker Gud for Resett. 

*Gjesp*...nok en usikker liten guttevalp på krigsstien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, herzeleid skrev:

Problemet er vell at en del risikerer å ende opp alene fordi en har urealistiske forventninger eller krav, eller som du er inne på som en evig mottager av lettvint sex når en egentlig er ute etter noe seriøst. Nettopp derfor tror jeg artikler som den i åpningsposten kan være positive, fordi det antagelig er sunt med en realitetsorientering rundt egen attraktivitet om en har urealistiske tanker om denne. 

Dere menn må seriøst slutte å tenke at kvinner ser verden på samme måte som dere selv. Det er dere som har en lei tendens til å å ha et oppblåst selvbilde som overhode ikke samsvarer med utseende, intelligens eller sjarm og ikke kvinner. Å si at at alle kvinner som blir brukt som puledukker, sikter for høyt er bare så utrolig tåpelig, på så mange nivåer. Det er absolutt ikke det man ser i det virkelige liv i dag, eller historisk for den del.

Anonymkode: e1292...803

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere menn må seriøst slutte å tenke at kvinner ser verden på samme måte som dere selv.

Jeg sier strengt tatt det motsatte, at det virker åpenbart at kvinner og menn på en del områder har forskjellige perspektiver og dermed forskjellige virkelighetsforståelser i en del tilfeller. Dette virker det som vi ser et eksempel på med kvinnene som tror menn kun er ute etter sex fordi de selv har dårlige erfaringer. 

Sitat

 

Det er dere som har en lei tendens til å å ha et oppblåst selvbilde som overhode ikke samsvarer med utseende, intelligens eller sjarm og ikke kvinner. Å si at at alle kvinner som blir brukt som puledukker, sikter for høyt er bare så utrolig tåpelig, på så mange nivåer. Det er absolutt ikke det man ser i det virkelige liv i dag, eller historisk for den del.

Anonymkode: e1292...803

 

Det kan du godt mene, men faktum er jo at disse kvinnene blir veid og funnet for lette til forhold, men mer enn tilstrekkelige til sex. Det kan være at en sikter for høyt, noe mange helt sikkert gjør, men også at en fort havner i "lettvint sex-boksen" om en tilbyr lettvint sex. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/7/2018 at 12:42 AM, HerrBæsjerumpehull said:

Tror det handler mer om at de ikke er noe bra kompis-materiale. Alle menn jeg kjenner godt nok til at vi snakker om damer har samme preferanse: I et langvarig forhold vil de ha noen som vet å være en kul venn. Kjenner ingen som henger seg opp i antall tidligere sexpartnere.

Det sa typen min her om dagen. For at han ønsker å være med og satse på noen så må man kunne være venner også. Det er ikke bare sex og kjærlighet som holder folk sammen, men et sterkt vennskap. Han sa til meg: "Skal jeg være sammen med noen til jeg blir gammel er vi bestevenner også". :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, men jeg synes nå ikke det er så rart at en del kvinner gjør seg gode nok til sex, men ikke til forhold, slik de forfalske seg til dukker med trutmunn og flagrende vipper, og gir utrykk for at utseende er det viktigste, og det eneste ved dem. 

Min mann sier rett ut at man gjerne knuller dum og deilig, men det er ikke det man ser etter i en partner. Da ønsker man naturlig, i både personlighet og utseende. En man kan både tenne på og være venn med. En som man respekterer, og er stolt over å ha ved sin side. En som er klok nok til å gi råd, og som man kan lære av. En som er har omtanke for andre, og har gode verdier. 

Han har vært med sin del av dumme og deilige kvinner. ONS og FF. Han mener at han ikke brukte dem, for det var gjensidig. De "markedsførte" seg jo slik. Party, sex og moro. Ikke seriøse damer!

Han hadde en slik FF da jeg traff ham, og raseriet hennes da han traff meg og valgte et seriøst forhold tyder på at hun la mer i det enn ham. Han trodde seriøst at premissene for deres "forhold" var helt klare, at det kun var sex og moro. At det var det hun hadde vært ute etter også. Hun var jo "slik"! Han hadde aldri tenkt... 

Hun derimot var knust og rasende. Mente antagelig at de hadde et forhold. Han, som ikke mente det, gjorde det ikke slutt med henne engang, bare informerte om at han hadde truffet meg og at de derfor ikke kunne treffes lenger. Trodde det var greit, slik det hadde vært for ham dersom hun traff en hun ønsket et forhold med. 

"Hvordan kunne du anta at hun ikke hadde følelser?" spurte jeg. Vel, hun hadde jo aldri krevd noen ting, bare vært på tilbudssiden når det gjaldt å treffes for sex. Han kjente hennes egentlig ikke. Hun hadde aldri delt tanker og meninger om noe av betydning. Han hadde aldri fått inntrykk av at hun hadde noen, annet enn at hun likte sex med ham. Hvordan kan man ta en kvinne seriøst når alt hun byr på er kroppen sin, spurte han tilbake. 

Jeg tror det er mye kommunikasjonssvikt mellom kvinner og menn på denne måten. Kvinner som "presenterer" seg som moro, men som har samme ønsker og drømmer som andre, om ekte kjærlighet og varig forhold. Menn som takker ja til "presentasjonen", og glatt overser det de bærer i seg, fordi det ikke presenteres. 

Menn leser i liten grad mellom linjene. Tenker og tolker ikke, grubler ikke på om det ligger noe under. Presenterer du deg som dum og deilig, glad i sex, uten at du krever stort tilbake, så er det det du får. Sex. 

Anonymkode: 684c0...df2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er poenget med en artikkel om hvorfor enkelte kvinner ikke får de seriøse forholdene de ønsker når samfunnstrenden er at flere og flere menn er ufrivillig barnløse, samtidig som andelen ufrivillig barnløse kvinner står stille? Det er jo åpenbart ikke et tiltagende problem at kvinner ikke får den familien de ønsker seg, det er derimot et tiltagende problem for menn.

https://www.dagbladet.no/kultur/hver-fjerde-norske-mann-far-ikke-barn-hva-gjor-det-med-samfunnet/67471763 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
7 hours ago, hind said:

Spitznogle har vel alltid vært mer opptatt av å stryke mennene med hårene enn av kvinners behov. Sånn virker det i alle fall for meg. Hun tar alltid mennenes parti, ser ting fra deres ståsted og har et image som kjølig femme fatale å ta vare på. Vi KG-kvinner er anonyme og har ikke det samme behovet for anerkjennelse fra mennene som er her og tillater oss derfor å se ting fra vårt eget kjønns perspektiv.

Så du mener at det ikke er noe sannhet i det som ble skrevet da, og at hun skriver slike artikler for å score pluss poeng hos menn? 

Nå skrev Spitznogle om en bestemt gruppe kvinner, og selv om jeg mener at det er noe sannhet i det som ble skrevet, så synes jeg også at artikkelen tegner et veldig dystert verdensbilde. Jeg har selv sett kvinner som i enkelte perioder har opplevd det Spitznogle skriver om. Det er jo ikke nødvendigvis slik at historien om at "mannen man er interessert ikke ønsker mer enn sex" vil gjenta seg i det uendelige. Derfor synes jeg man skal være litt forsiktig når man skriver slike ting. Kjekt å få høre at man aldri kommer til å nå opp liksom, og at man er dømt til en bestemt "skjebne". Jeg synes jo heller man skal bruke informasjonen og historiene til disse damene til å ta smarte valg, og samtidig være noe kritisk til mennene man møter hvis man som kvinne er ute etter noe seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
8 hours ago, AnonymBruker said:

Ville vel heller lurt på hvorfor en psykolog uavhengig av kjønn skriver om kjønnsmarkedet og red pill/blue pill. Tidligere har hun tatt oppgjør med hvordan feminismen ødelegger menn.  

Ser frem til hennes  neste innlegg som sikkert handler om at menn med viker eller uten markert hake vil ende opp som incels.  

Anonymkode: 7ef87...7cb

Hun skrev faktisk et innlegg om enslige menn som lever i sølibat forrige uke tror jeg, eller uken før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt dette klare skillet mellom sex og kjærlighet. For meg er sex bare en måte å elske på.

Anonymkode: 9a925...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Minesveiper said:

Så du mener at det ikke er noe sannhet i det som ble skrevet da, og at hun skriver slike artikler for å score pluss poeng hos menn? 

 

Sjekk leserinnleggene på resept.no. Klart de bare forteller leserne hva de vil høre. Er bare å sjekke hvor enerettet innleggene er og hvor høy hallelujastemning det er I kommentatorfeltet.

Anonymkode: 7ef87...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Sjekk leserinnleggene på resett.no  Klart de bare forteller leserne hva de vil høre. Er bare å sjekke hvor enerettet innleggene er og hvor høy hallelujastemning det er I kommentatorfeltet.

Anonymkode: 7ef87...7cb

 

Anonymkode: 7ef87...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 19.32, Sidsel skrev:

Hva er poenget med en artikkel om hvorfor enkelte kvinner ikke får de seriøse forholdene de ønsker når samfunnstrenden er at flere og flere menn er ufrivillig barnløse, samtidig som andelen ufrivillig barnløse kvinner står stille? Det er jo åpenbart ikke et tiltagende problem at kvinner ikke får den familien de ønsker seg, det er derimot et tiltagende problem for menn.

https://www.dagbladet.no/kultur/hver-fjerde-norske-mann-far-ikke-barn-hva-gjor-det-med-samfunnet/67471763 

Her tror jeg du blandet fenomener det ikke er gunstig å blande. At kvinner får barn betyr jo ikke at de får forhold, og det betyr heller ikke at de "får den familien de ønsker seg", slik du skriver. 

Det artikkelen peker på er tendensen der mange kvinner ikke virker å være tilstrekkelig bevisste på det store gapet mellom at en mann finner en attraktiv nok for sex, og at han finner en attraktiv nok for forhold, som tilsynelatende fører til at veldig mange kvinner har det tungt, og blir desillusjonerte når det gjelder muligheten for forhold. Jeg leser dette som velmente råd som forhåpentligvis kan hjelpe en del kvinner til å komme seg ut av en negativ spiral, som åpenbart rammer mange.

Når det gjelder barnløse menn er jeg enig i at det er et problem, som trolig også handler mye om at kvinner ikke trenger en fast partner for å få barn, men jeg ser ikke det som noen grunn til å ikke skrive en artikkel som opplyser kvinner om potensielt negative spiraler på sex/dating-markedet.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/7/2018 at 12:36 AM, Opplyst said:

Noen kvinner opplever høy seksuell interesse fra menn, men har likevel vansker med å finne seg en partner. Kjærlighet og sex representerer to forskjellige fløyer av kjønnsmarkedet, hvor forskjellig valuta omsettes, og ikke alltid lar seg konvertere. At en mann vil ligge med en kvinne, er ingen garanti for at han vil investere langsiktig i henne. Kvinnebevegelsen selger inn et budskap om at alle kvinner fortjener det beste, og bør stille høye krav til mannen. En feilslått feministisk hybris vil imidlertid snarere lede ut i ensomhet enn tosomhet.

Jeg bare sier det.

Jeg takker Gud for Resett. 

De søker "player" typen mannfolk som ikke er interessert i noe langvarig. Det er neste typen menn de slipper å ta initiativ ovenfor selv. Er ingen som tvinger dem til å kun satse på 10% av alle mannfolkene. Skal de komme i kontakt med andre typer menn enn dem som har som hobby å ligge med mest mulig kvinner ..ja da må de ta noe initiativ selv. Det skjer ikke :P

Så mye mer komplisert enn det er det ikke du. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som invisterer i utseende har ofte venninner som gjør det samme. De er i et miljø hvor det er viktig å se og bli sett. Verdiene blir også litt forskrudde. De får bekretfelse ved å finne en kjekk mann med god økonomi. Det blir konkurranse. Du skal jo ikke være dårligere enn vakre Sara og flotte Lisa. De fikk jo en hunk hver ( selv om det var kortvarig) og sånn fortsetter den onde sirkelen

Anonymkode: d8692...07d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, men jeg synes nå ikke det er så rart at en del kvinner gjør seg gode nok til sex, men ikke til forhold, slik de forfalske seg til dukker med trutmunn og flagrende vipper, og gir utrykk for at utseende er det viktigste, og det eneste ved dem. 

Min mann sier rett ut at man gjerne knuller dum og deilig, men det er ikke det man ser etter i en partner. Da ønsker man naturlig, i både personlighet og utseende. En man kan både tenne på og være venn med. En som man respekterer, og er stolt over å ha ved sin side. En som er klok nok til å gi råd, og som man kan lære av. En som er har omtanke for andre, og har gode verdier. 

Han har vært med sin del av dumme og deilige kvinner. ONS og FF. Han mener at han ikke brukte dem, for det var gjensidig. De "markedsførte" seg jo slik. Party, sex og moro. Ikke seriøse damer!

Han hadde en slik FF da jeg traff ham, og raseriet hennes da han traff meg og valgte et seriøst forhold tyder på at hun la mer i det enn ham. Han trodde seriøst at premissene for deres "forhold" var helt klare, at det kun var sex og moro. At det var det hun hadde vært ute etter også. Hun var jo "slik"! Han hadde aldri tenkt... 

Hun derimot var knust og rasende. Mente antagelig at de hadde et forhold. Han, som ikke mente det, gjorde det ikke slutt med henne engang, bare informerte om at han hadde truffet meg og at de derfor ikke kunne treffes lenger. Trodde det var greit, slik det hadde vært for ham dersom hun traff en hun ønsket et forhold med. 

"Hvordan kunne du anta at hun ikke hadde følelser?" spurte jeg. Vel, hun hadde jo aldri krevd noen ting, bare vært på tilbudssiden når det gjaldt å treffes for sex. Han kjente hennes egentlig ikke. Hun hadde aldri delt tanker og meninger om noe av betydning. Han hadde aldri fått inntrykk av at hun hadde noen, annet enn at hun likte sex med ham. Hvordan kan man ta en kvinne seriøst når alt hun byr på er kroppen sin, spurte han tilbake. 

Jeg tror det er mye kommunikasjonssvikt mellom kvinner og menn på denne måten. Kvinner som "presenterer" seg som moro, men som har samme ønsker og drømmer som andre, om ekte kjærlighet og varig forhold. Menn som takker ja til "presentasjonen", og glatt overser det de bærer i seg, fordi det ikke presenteres. 

Menn leser i liten grad mellom linjene. Tenker og tolker ikke, grubler ikke på om det ligger noe under. Presenterer du deg som dum og deilig, glad i sex, uten at du krever stort tilbake, så er det det du får. Sex. 

Anonymkode: 684c0...df2

Så sant, så sant. Godt skrevet. 

Anonymkode: a0899...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 14.7.2018 den 11.49, herzeleid skrev:

Jeg sier strengt tatt det motsatte, at det virker åpenbart at kvinner og menn på en del områder har forskjellige perspektiver og dermed forskjellige virkelighetsforståelser i en del tilfeller. Dette virker det som vi ser et eksempel på med kvinnene som tror menn kun er ute etter sex fordi de selv har dårlige erfaringer. 

Det kan du godt mene, men faktum er jo at disse kvinnene blir veid og funnet for lette til forhold, men mer enn tilstrekkelige til sex. Det kan være at en sikter for høyt, noe mange helt sikkert gjør, men også at en fort havner i "lettvint sex-boksen" om en tilbyr lettvint sex. 

Ok: det er jo ren og kjær galskap. Trodde liksom menn var kommet lenger enn å fordele kvinner i kategoriene hore og husmor. Men takk for opplysningen. 

Anonymkode: e1292...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.7.2018 den 12.48, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, men jeg synes nå ikke det er så rart at en del kvinner gjør seg gode nok til sex, men ikke til forhold, slik de forfalske seg til dukker med trutmunn og flagrende vipper, og gir utrykk for at utseende er det viktigste, og det eneste ved dem. 

Min mann sier rett ut at man gjerne knuller dum og deilig, men det er ikke det man ser etter i en partner. Da ønsker man naturlig, i både personlighet og utseende. En man kan både tenne på og være venn med. En som man respekterer, og er stolt over å ha ved sin side. En som er klok nok til å gi råd, og som man kan lære av. En som er har omtanke for andre, og har gode verdier. 

Han har vært med sin del av dumme og deilige kvinner. ONS og FF. Han mener at han ikke brukte dem, for det var gjensidig. De "markedsførte" seg jo slik. Party, sex og moro. Ikke seriøse damer!

Han hadde en slik FF da jeg traff ham, og raseriet hennes da han traff meg og valgte et seriøst forhold tyder på at hun la mer i det enn ham. Han trodde seriøst at premissene for deres "forhold" var helt klare, at det kun var sex og moro. At det var det hun hadde vært ute etter også. Hun var jo "slik"! Han hadde aldri tenkt... 

Hun derimot var knust og rasende. Mente antagelig at de hadde et forhold. Han, som ikke mente det, gjorde det ikke slutt med henne engang, bare informerte om at han hadde truffet meg og at de derfor ikke kunne treffes lenger. Trodde det var greit, slik det hadde vært for ham dersom hun traff en hun ønsket et forhold med. 

"Hvordan kunne du anta at hun ikke hadde følelser?" spurte jeg. Vel, hun hadde jo aldri krevd noen ting, bare vært på tilbudssiden når det gjaldt å treffes for sex. Han kjente hennes egentlig ikke. Hun hadde aldri delt tanker og meninger om noe av betydning. Han hadde aldri fått inntrykk av at hun hadde noen, annet enn at hun likte sex med ham. Hvordan kan man ta en kvinne seriøst når alt hun byr på er kroppen sin, spurte han tilbake. 

Jeg tror det er mye kommunikasjonssvikt mellom kvinner og menn på denne måten. Kvinner som "presenterer" seg som moro, men som har samme ønsker og drømmer som andre, om ekte kjærlighet og varig forhold. Menn som takker ja til "presentasjonen", og glatt overser det de bærer i seg, fordi det ikke presenteres. 

Menn leser i liten grad mellom linjene. Tenker og tolker ikke, grubler ikke på om det ligger noe under. Presenterer du deg som dum og deilig, glad i sex, uten at du krever stort tilbake, så er det det du får. Sex. 

Anonymkode: 684c0...df2

Hadde blitt rasende selv. Selvsagt vil ff damer noe mer. Stakkars dame da. Og du er litt dum du og som blir ilag med en mann som leker slik med folks følelser. Jeg fatter ikke dere som har sex uten følelser. Å bli kåt er en følelse det og. Han likte det han så og ville ligge med henne. Å være så iskald etterpå er jo litt empatiløst. Hva om han bli lei deg og finner ei ny? Hadde aldri blitt sammen med en som også ligger med andre. Enten er det kun MEG eller stikk. 

Anonymkode: 8c477...393

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blitt rasende selv. Selvsagt vil ff damer noe mer. Stakkars dame da. Og du er litt dum du og som blir ilag med en mann som leker slik med folks følelser. Jeg fatter ikke dere som har sex uten følelser. Å bli kåt er en følelse det og. Han likte det han så og ville ligge med henne. Å være så iskald etterpå er jo litt empatiløst. Hva om han bli lei deg og finner ei ny? Hadde aldri blitt sammen med en som også ligger med andre. Enten er det kun MEG eller stikk. 

Anonymkode: 8c477...393

Slik blir det om man bare tilbyr kroppen sin og ikke sitt sinn og sine verdier som menneske. Selv jeg som kvinne skjønner da det. 

Anonymkode: a0899...76a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok: det er jo ren og kjær galskap.

Det er ren og skjær galskap å vurdere hvorvidt en ønsker et seriøst forhold, og få barn, med en person? Jeg vil nå heller si det er sunn fornuft. 

Sitat

 

Trodde liksom menn var kommet lenger enn å fordele kvinner i kategoriene hore og husmor. Men takk for opplysningen. 

Anonymkode: e1292...803

 

Ingen sier at en fordeler kvinner inn i disse to kategoriene. Kun at lista for å være god nok for sex ligger veldig mye lavere enn for et seriøst forhold og forelder til ens fremtidige barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...