Gå til innhold

Kvinner som får sex, men ikke kjærlighet


Opplyst

Anbefalte innlegg

Noen kvinner opplever høy seksuell interesse fra menn, men har likevel vansker med å finne seg en partner. Kjærlighet og sex representerer to forskjellige fløyer av kjønnsmarkedet, hvor forskjellig valuta omsettes, og ikke alltid lar seg konvertere. At en mann vil ligge med en kvinne, er ingen garanti for at han vil investere langsiktig i henne. Kvinnebevegelsen selger inn et budskap om at alle kvinner fortjener det beste, og bør stille høye krav til mannen. En feilslått feministisk hybris vil imidlertid snarere lede ut i ensomhet enn tosomhet.

Jeg bare sier det.

Jeg takker Gud for Resett. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Opplyst said:

Jeg takker Gud for Resett. 

Ja, de forteller deg akkurat hva du ønsker å høre. 

Anonymkode: 7ef87...7cb

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Tror det handler mer om at de ikke er noe bra kompis-materiale. Alle menn jeg kjenner godt nok til at vi snakker om damer har samme preferanse: I et langvarig forhold vil de ha noen som vet å være en kul venn. Kjenner ingen som henger seg opp i antall tidligere sexpartnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de forteller deg akkurat hva du ønsker å høre. 

Anonymkode: 7ef87...7cb

De forteller meg noe som faktisk er reelt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Tror det handler mer om at de ikke er noe bra kompis-materiale. Alle menn jeg kjenner godt nok til at vi snakker om damer har samme preferanse: I et langvarig forhold vil de ha noen som vet å være en kul venn. Kjenner ingen som henger seg opp i antall tidligere sexpartnere.

Jeg tror det handler om at du ikke er gammel nok til å skille klinten fra hveten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Opplyst skrev:

Noen kvinner opplever høy seksuell interesse fra menn, men har likevel vansker med å finne seg en partner. Kjærlighet og sex representerer to forskjellige fløyer av kjønnsmarkedet, hvor forskjellig valuta omsettes, og ikke alltid lar seg konvertere. At en mann vil ligge med en kvinne, er ingen garanti for at han vil investere langsiktig i henne. Kvinnebevegelsen selger inn et budskap om at alle kvinner fortjener det beste, og bør stille høye krav til mannen. En feilslått feministisk hybris vil imidlertid snarere lede ut i ensomhet enn tosomhet.

Jeg bare sier det.

Jeg takker Gud for Resett. 

Takk for opplysningen.

Jeg tar det videre i livet mitt,

Anonymkode: c7ebc...959

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så trist.

Det ar enkelte kvinner er «gode nok til sex men ikke forhold» har lite å gjøre med at feminismen sørger for at til og med «fete buruger» får for høy  selvtillit (ref. artikkelen du linker til) 

Det er jo en særdeles nedlatende og sjovinistisk påstand uten noen fakta eller forskning, kun masse passiv aggressiv synsing.

Skal jeg snakke om min personlige observasjon er den heller at de «fete buruglene» er de som faktisk ender opp som etablerte og i lange forhold, hurtigere enn de aller mest sexy og attraktive på dating markedet.

Både kvinner og menn som er særdeles attraktiv og kan surfe langt på utseendet er heller de som ender opp som «gamle playere» som til syvende og sist blir valgt bort. Det er likt for begge kjønn. Det kommer kanskje av at det å være så populær og ha så mange å velge i, gjør at man ikke trenger fire på krava eller «ta til takke». Med tiden har man også kanskje brukt mye energi på å opprettholde den valutaen som man har vært sterkest i ( utseendet) og dermed havnet bakerst i køen hva gjelder utdannelse, økonomi og selvstendighet. Mange kvinner har ridd langt på det å være pen, men når utseendet svikter og kravene til mennene er høye, så begynner de å falle inn i kategorien av kvinner du snakker om. «Buruglene» har da opplevd avvisning så mange ganger, at de er høyst sannsynlig mer villig til å fire på krava, enn en dyrket pen prinsesse. 

Så min påstand er heller at utseendefiksering og overfladiske verdier gjør at det er de vakreste kvinnene som lett havner i en ugunstig sirkel hvor de ender opp med å være gode nok for sex men ikke forhold. Og det er vel heller det stikk motsatte av feminismen, og kanskje heller nettopp det feminismen forsøker å forebygge: kvinner som defineres som sexobjekt, både av segselv så vel som menn. 

Anonymkode: 21de1...bec

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener også man bør stille høye krav til en mann, og det er en annen diskusjon enn den med at noen kvinner får lettere sex enn forhold enn andre. Jeg mener det er bedre å være alene enn å ta til takke med en person bare for å være i et forhold. Et forhold der man tar til takke med noen vil aldri kunne vare livet ut. Det er viktig at man er tro mot sine krav om man skal finne en livspartner. Jeg har vært helt frivillig alene i noen år nettopp av denne grunn, at jeg har det så greit alene at jeg trenger ikke bli sammen med noen bare for å være sammen med noen. Så plutselig en dag snublet jeg over en fantastisk flott mann. 

Anonymkode: ea525...4f9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
8 minutter siden, Opplyst said:

Jeg tror det handler om at du ikke er gammel nok til å skille klinten fra hveten. 

Er nok en del eldre enn hva du er. Denne pertentlige seksualmoralen er noe som har blusset opp igjen hos den yngre garden menn, og som oftest gjelder det de som kjenner på et visst utenforskap når det gjelder sex. Er forøvrig enig i at feminisme i den vestlige verden anno 2018 er noe herk, i likhet med all annen identitetspolitikk, men problemet er ikke at kvinner har sex. Problemet er "women are wonderful" - effekten, som gjør kvinner til dårlige venner for menn. Voksne menn gidder som regel ikke mas, drama, selvhøytidelighet og berettigelse i lengden. Derfor klarer enkelte kvinner aldri å ta steget fra sexpartner til kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Er nok en del eldre enn hva du er. Denne pertentlige seksualmoralen er noe som har blusset opp igjen hos den yngre garden menn, og som oftest gjelder det de som kjenner på et visst utenforskap når det gjelder sex. Er forøvrig enig i at feminisme i den vestlige verden anno 2018 er noe herk, 🤣i likhet med all annen identitetspolitikk, men problemet er ikke at kvinner har sex. Problemet er "women are wonderful" - effekten, som gjør kvinner til dårlige venner for menn. Voksne menn gidder som regel ikke mas, drama, selvhøytidelighet og berettigelse i lengden. Derfor klarer enkelte kvinner aldri å ta steget fra sexpartner til kjæreste.

Hehehe, jeg tenker på en viss tråd nå 🤣

Anonymkode: c7ebc...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hehehe, jeg tenker på en viss tråd nå 🤣

Anonymkode: c7ebc...959

Hvilken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Hvilken?

singel og dating,fra en mann og faktisk en til fra en dame.

Anonymkode: c7ebc...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den analysen stemmer langt bedre for menn. Jeg mener: hele kjendis/skuespiller bransjen er jo mer eller mindre bevis på at kvinner sikter under egen liga enten det er for sex, eller forhold og at menn sikter (langt) over sin liga. 

Anonymkode: e1292...803

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
3 minutter siden, AnonymBruker said:

singel og dating,fra en mann og faktisk en til fra en dame.

Anonymkode: c7ebc...959

Link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Er nok en del eldre enn hva du er. Denne pertentlige seksualmoralen er noe som har blusset opp igjen hos den yngre garden menn, og som oftest gjelder det de som kjenner på et visst utenforskap når det gjelder sex. Er forøvrig enig i at feminisme i den vestlige verden anno 2018 er noe herk, i likhet med all annen identitetspolitikk, men problemet er ikke at kvinner har sex. Problemet er "women are wonderful" - effekten, som gjør kvinner til dårlige venner for menn. Voksne menn gidder som regel ikke mas, drama, selvhøytidelighet og berettigelse i lengden. Derfor klarer enkelte kvinner aldri å ta steget fra sexpartner til kjæreste.

Jeg er enig i denne, men synes ikke nødvendigvis det skyldes feminismen alene. samfunnet er veldig preget av individfokus (som såklart på mange måter er bra) - samtidig som at vi sliter med små prinser og prinsesser som begge forventer den «perfekte partneren», hvor det handler mer om noen som lever opp til ens egen ideale av drømmekjæreste, fremfor at man fokuserer på hvordan selv lever opp til å være en god kjæreste. Gutter som forventer vakre, naturlig pene, ukompliserte og samtidig engasjerte og hengivne, «Maria in public, Madonna in bed»- jenter. 

Jenter som forventer at gutter er hengivne men samtidig dominante, sterk men også sårbar, forståelsesfulle og enige men også viljesterke og selvstendige. 

Både gutter og jenter som stiller urimelige krav og har nulltoleranse for feil hos partneren. «Fordi de fortjener bedre». Problemet er jo bare at alle gjør feil. Og til sist ender man jo da opp som en krevende, misfornøyd, selvhøytidelig og berettighet kjæreste, som ingen vil ha. 

Gutter såvel som jenter. 

 

Anonymkode: 21de1...bec

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i denne, men synes ikke nødvendigvis det skyldes feminismen alene. samfunnet er veldig preget av individfokus (som såklart på mange måter er bra) - samtidig som at vi sliter med små prinser og prinsesser som begge forventer den «perfekte partneren», hvor det handler mer om noen som lever opp til ens egen ideale av drømmekjæreste, fremfor at man fokuserer på hvordan selv lever opp til å være en god kjæreste. Gutter som forventer vakre, naturlig pene, ukompliserte og samtidig engasjerte og hengivne, «Maria in public, Madonna in bed»- jenter. 

Jenter som forventer at gutter er hengivne men samtidig dominante, sterk men også sårbar, forståelsesfulle og enige men også viljesterke og selvstendige. 

Både gutter og jenter som stiller urimelige krav og har nulltoleranse for feil hos partneren. «Fordi de fortjener bedre». Problemet er jo bare at alle gjør feil. Og til sist ender man jo da opp som en krevende, misfornøyd, selvhøytidelig og berettighet kjæreste, som ingen vil ha. 

Gutter såvel som jenter. 

 

Anonymkode: 21de1...bec

Nå dater ikke jeg menn, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan den siden av mynten ser ut. Men kan tenke meg at "oh, the humanity" er en passende beskrivelse også der. Men ja, man kan sjelden tilskrive et fenomen bare én årsak, så det er selvfølgelig flere faktorer enn bare identitetspolitikk her. Tror nok f.eks. sosiale medier har fucket ganske bra med hjernene til folk også.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Link?

Sorry jeg er kvinne så jeg husker ikke så godt..

Anonymkode: c7ebc...959

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for opplysningen.

Jeg tar det videre i livet mitt,

Anonymkode: c7ebc...959

:fnise:

Anonymkode: 94e70...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Nå dater ikke jeg menn, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan den siden av mynten ser ut. Men kan tenke meg at "oh, the humanity" er en passende beskrivelse også der.

Jeg skal si ifra når jeg er uenig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sorry jeg er kvinne så jeg husker ikke så godt..

Anonymkode: c7ebc...959

Det går bra. Så lenge du har husket å skrubbe kjeler, kopper og kar i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...