Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2019


Pjusk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sniker meg inn her jeg også! Helt ny på forumet. Gratulerer så mye til alle kommende mammaer!

Etter 6mnd prøving på nr2 fikk jeg i går, 11dpo en veldig svak positiv test. Tok enda en test i går kveld, av samme type. Litt sterkere strek enn på morgenen, og tok igjen en test i dag tidlig hvor jeg fikk en svak positiv igjen. Termin blir rundt 13. April 2019 😄

 

 

Endret av Jhpj
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0 i dag 🤗

.. og jeg eeeeer så trøtt! Det er helt forferdelig 😴 På ferie hos svigers skal det skje noe heeele tiden!

Tidlig UL neste fredag, er da 7+2. Er så spent på om det er en levende, sprellende liten baby inni der. Håper ❤️

Hvordan går set med dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. I dag var jeg på ultralyd (uke 7) og d var blitt større, men de kunne ikke den hjertet. Skal ikke gi opp håpet helt enda, må vente en uke fordi d kan være for lite osv, men må også forberede meg på at denne graviditeten ikke blir noe mer. Utrolig slitsomt å forholde seg til. Håper virkelig d bare er at de ikke klarte å se det og at fosteret er yngre enn de har trodd. Utrolig lei meg men samtidig kan jeg ikke gi opp håpet heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, heihei87 skrev:

Hei dere. I dag var jeg på ultralyd (uke 7) og d var blitt større, men de kunne ikke den hjertet. Skal ikke gi opp håpet helt enda, må vente en uke fordi d kan være for lite osv, men må også forberede meg på at denne graviditeten ikke blir noe mer. Utrolig slitsomt å forholde seg til. Håper virkelig d bare er at de ikke klarte å se det og at fosteret er yngre enn de har trodd. Utrolig lei meg men samtidig kan jeg ikke gi opp håpet heller.

Huff, det må være helt forferdelig å forholde seg til. Og ei uke er utrolig lenge å gå i uvisshet 😔 Jeg krysser alt for at de bare ikke fant hjertet i dag og at dere får se et bankende hjerte om ei uke ❤️

 

Skal selv på UL i morgen, er da 8+2. Er så spent og jeg er livredd for at noe har gått galt siden sist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, heihei87 skrev:

Hei dere. I dag var jeg på ultralyd (uke 7) og d var blitt større, men de kunne ikke den hjertet. Skal ikke gi opp håpet helt enda, må vente en uke fordi d kan være for lite osv, men må også forberede meg på at denne graviditeten ikke blir noe mer. Utrolig slitsomt å forholde seg til. Håper virkelig d bare er at de ikke klarte å se det og at fosteret er yngre enn de har trodd. Utrolig lei meg men samtidig kan jeg ikke gi opp håpet heller.

Med uke 7, mener du 7+0 da eller 6+0? Håper at det bare var for tidlig til å se hjertet :) Forferdelig følelse å gå i uvisshet på den måten der.. Krysser fingrene for at dere får se ett bankende hjerte neste uke :hjerte:

17 minutter siden, Pjusk skrev:

Huff, det må være helt forferdelig å forholde seg til. Og ei uke er utrolig lenge å gå i uvisshet 😔 Jeg krysser alt for at de bare ikke fant hjertet i dag og at dere får se et bankende hjerte om ei uke ❤️

 

Skal selv på UL i morgen, er da 8+2. Er så spent og jeg er livredd for at noe har gått galt siden sist. 

Lykke til i morgen @Pjusk, jeg har troen :hjerte:

 

Jeg var på TUL på mandag. Jeg har jo spottet i alle farger... Det har vært rødt, lyserødt, mørkerødt, lysebrunt, mørkebrunt og til og med noen små klumper med koagulert blod. Så overraskelsen var stor på mandag når jeg var 5+6 og vi fikk se og høre ett bankende hjerte :hjerte: Hun sa det hadde begynt dagen før. Fantastisk opplevelse. Skal tilbake når jeg er 9+0 og håper fremdeles at den lille er der og har vokst seg større og friskere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen dere ❤️ håper alt er fint! Idag er jeg 7+5. Eneste symptomer er ømme pupper (noen ganger så ømme at det kjennes ut som de brenner opp😅), litt kvalm mellom måltider, og veldig veldig trett! Har ikke opplevd å være så kvalm at jeg har måttet kaste opp enda heldigvis. 3 uker til UL, føles som en evighet. Hvilke apper bruker dere? Og er det noen som har begynt å kjøpe noe babygreier🤭🙈?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine meldinger. Jeg er 7 + 2 men d kan jo være feil såklart. Håper vi får se hjerte om en uke. Er helt utslitt av alt dette nå. Lykke til alle andre som er bekymra for d ene og d andre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, heihei87 skrev:

Takk for fine meldinger. Jeg er 7 + 2 men d kan jo være feil såklart. Håper vi får se hjerte om en uke. Er helt utslitt av alt dette nå. Lykke til alle andre som er bekymra for d ene og d andre ❤️

Hei ☺️ Hva sa de på ultralyden din? Ga de deg noen formeninger til hvordan det kommer til å gå? Har du tatt flere HCG prøver enn den som var på 200? Det er veldig individuelt når man ser hjertet, jeg skjønner bekymringen din kjempe godt jeg! Jeg krysser alt jeg har for at du vil se det på neste ultralyd❤️ Har du forresten begynt å kjenne noen symptomer? Mener å huske du ikke kjente så mange bortsett fra litt kvalme og svimmelhet.... sender deg en stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lillespire! Jeg hadde normal HCG-økning for 1-2 uker siden. Fordobling fra 4000 til 7500 osv. Jeg har vært mer kvalm og har fått vondt i brystene denne uka + fått store pupper. Så d har i alle fall vært liv der..spørsmålet er jo bare om d klarer å lage et hjerte. Gynekologen sa mange ting. Hun ble veldig stille da hun ikke så noe,  og sa før ultralyden «jeg regner med at vi kan se et hjerte i dag». Men etterpå sa hun at d kan hende jeg er 6 uker i stedenfor, at d vokser i rykk og napp og ikke er likt hos alle, og at d er normalt at sånt kan skje - men så ser man det senere. Men hun sa også «vi må i alle fall gi det en uke før vi er sikker på at d ikke klarer å utvikle seg ordentlig». Fikk litt blanda både signaler og ord, og hun gjentok på vei ut «dette er normalt». Fikk bare litt følelsen av at hun sa d forå være snill. Og jeg var borte fra kjæresten min i noen uker etter da jeg tror vi unnfanga, så jeg tror faktisk jeg er 7 uker på vei som vi regna oss til først. Søstera mi som er lege sier at jeg bør forberede meg på d verste, men har også lest om flere som har fått beskjed om at de ikke finner hjerteaktivitet men så er det der likevel etter noen uker. Så ja...føler meg lei meg og skuffa, men samtidig...jeg har litt trua på spiren også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gudbedre skrev:

6+0 i dag 🤗

.. og jeg eeeeer så trøtt! Det er helt forferdelig 😴 På ferie hos svigers skal det skje noe heeele tiden!

Tidlig UL neste fredag, er da 7+2. Er så spent på om det er en levende, sprellende liten baby inni der. Håper ❤️

Hvordan går set med dere?

Jeg er også 6+0 I dag 😀 Har UL når jeg er 7+1.  Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL i dag viste fin utvikling og fremdeles et bankende hjerte :hjerte: Jeg kommer sannsynligvis til å fortsette å blø litt fremover, da jeg fremdeles har en blodansamling i livmoren, men nå vet jeg det i det minste og at det ikke er noe farlig. Fikk også tilbud om en ny UL om 4 uker, da er jeg rundt uke 12. Takket selvfølgelig ja til det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pjusk skrev:

UL i dag viste fin utvikling og fremdeles et bankende hjerte :hjerte: Jeg kommer sannsynligvis til å fortsette å blø litt fremover, da jeg fremdeles har en blodansamling i livmoren, men nå vet jeg det i det minste og at det ikke er noe farlig. Fikk også tilbud om en ny UL om 4 uker, da er jeg rundt uke 12. Takket selvfølgelig ja til det 😊

Så Bra! 👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Paibunn skrev:

Så Bra! 👏👏

Ja, veldig deilig å få se at alt var fint! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5 i dag og første dag på jobb etter ferien. Feiret det med å spy etter tannpuss i dag tidlig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Paibunn skrev:

6+5 i dag og første dag på jobb etter ferien. Feiret det med å spy etter tannpuss i dag tidlig 😂

Åh, det er kjipt! Du får trøste deg med at det er et tydelig symptom 😂

Jeg har heldigvis sluppet unna spyinga enda, men er redd jeg blir mer plaget av kvalmen når jeg starter på jobb igjen neste uke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Pjusk skrev:

Åh, det er kjipt! Du får trøste deg med at det er et tydelig symptom 😂

Jeg har heldigvis sluppet unna spyinga enda, men er redd jeg blir mer plaget av kvalmen når jeg starter på jobb igjen neste uke :sjenert:

Hehe, ja, må fokusere på det positive 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid for første gang, og lurer på hvorfor dere har tidlig ultralyd. Er det vanlig, burde jeg og det? Får dere det dekt eller er det eget initiativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jml skrev:

Er gravid for første gang, og lurer på hvorfor dere har tidlig ultralyd. Er det vanlig, burde jeg og det? Får dere det dekt eller er det eget initiativ?

For min del har jeg hatt tidlig ultralyd fordi jeg har hatt små blødninger og ville sjekke om alt sto bra til. Om du ikke føler noe behov er det bare å la vær. Jeg har betalt for tidlig ultralyd privat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jml skrev:

Er gravid for første gang, og lurer på hvorfor dere har tidlig ultralyd. Er det vanlig, burde jeg og det? Får dere det dekt eller er det eget initiativ?

Gratulerer som gravid 😊 For min del blødde jeg mye med smerter rett før uke 6 og ble derfor henvist til UL for å se om det var en SA eller om det var noe annet. Etter det har jeg hatt en UL til, og jeg skal på enda en i uke 12. Disse har jeg fått fordi jeg skal slippe å bekymre meg så mye på grunn av blødningene. 

Du trenger ikke å ta tidlig ul dersom du ikke føler behov for det. Jeg gjorde ikke det med min første 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...