Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2019


Pjusk

Anbefalte innlegg

Jeg laget en skravletråd for oss med termin i mars og april 2019 :gravid:

Er det flere som vet de er gravide allerede? Hvor langt er dere på vei? :)

Håper vi blir en stor og fin gjeng her inne etter hvert! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei pjusk! Gratulerer så masse med graviditeten! Jeg er helt ny her og håper kroppen lar meg fortsette i denne gruppa. Er ganske nervøst kanskje-gravid akkurat nå. Har ikm om 1-2 dager og har tatt en eneste graviditetstest denne måneden. I går, 13 dpo: positiv. Det var en clear blue digital. Tror dere jeg virkelig er gravid? Hva kan jeg gjøre videre for å få det bekreftet? Grunnen til at jeg er så usikker er at jeg i pp1 fikk en positiv da også (men også noen negative samme dag) men så ble det ikke noe mer. Enten var testen feil eller en kjemisk graviditet. Har ingen symptomer. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Har du testet noe mer? Vil tro du er gravid om testen var positiv, men det kan jo være greit å ta en test til for å være helt sikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg har hatt tilsammen tre positive tester å og dro til legen for å få det bekrefta i går. HCG på 233 så da er jeg i alle fall gravid :) hvor langt på vei er du? Jeg klarer ikke å være suuuuperglad enda, fordi jeg er så redd for at d ikke blir noe mer. I går og i dag har jeg hatt null symptomer. Ikke noe murring engang, men men..det går vel opp og ned med det kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Første gangen vi fikk positiv test var mars 2016. Kort fortalt så ble det SA, etterfulgt av 2 SA til. Har ikke blitt gravid etter den siste SA som var for 2 år siden. Vi ble henvist til st olavs fertilitetsklinikk for å starte utredning i mai 2018. De kunne ikke finne noe galt, spermprøve var fin, alt var i orden med meg. Så vi fikk velge å prøve selv, eller starte med prøverør nå kommende august. Vi sa ja til prøverør. Forventet mensen var 7 juli. Veldig ømme bryster, pleier å få det før mens, men ikke så ømme! Da mensen ikke var kommet etter 3 dager tok jeg en test. Jammen kom det 2 streker lysende mot meg. Kunne ikke helt tro det, 1 mnd før prøverør liksom. Etter 2 års prøving! Jeg ringte legen min og fikk komme samme dag. Han kunne ikke se enda på ultralyd, men tok blodprøve for å måle HCG. Fikk svar samme kveld på melding. Hcg var på 1903! Nå, kommende mandag skal jeg ta ny blodprøve så håper på stigning! Jeg går forresten på crinone nå, progesteron støtte. Så får håpe spiren sitter denne gang❤ hvis den gjør, er termin antatt å være 19 mars 😊😊

Endret av Lillespire19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2018 den 7.30, heihei87 skrev:

Hei:) jeg har hatt tilsammen tre positive tester å og dro til legen for å få det bekrefta i går. HCG på 233 så da er jeg i alle fall gravid :) hvor langt på vei er du? Jeg klarer ikke å være suuuuperglad enda, fordi jeg er så redd for at d ikke blir noe mer. I går og i dag har jeg hatt null symptomer. Ikke noe murring engang, men men..det går vel opp og ned med det kanskje.

Gratulerer så mye ❤️

Jeg er 5+4 i dag og det er først nå de siste dagene at jeg har begynt å få skikkelig symptomer. Kvalmen har kommet snikende og murringene har tatt seg mer og mer opp. Den første uka var jeg kun litt ekstra trøtt, ellers var det minimalt med symptomer. Kvalmen er forresten ikke noe å lengte etter, annet enn at det føles litt tryggere :ler:

 

19 timer siden, Lillespire19 skrev:

Hei:) Første gangen vi fikk positiv test var mars 2016. Kort fortalt så ble det SA, etterfulgt av 2 SA til. Har ikke blitt gravid etter den siste SA som var for 2 år siden. Vi ble henvist til st olavs fertilitetsklinikk for å starte utredning i mai 2018. De kunne ikke finne noe galt, spermprøve var fin, alt var i orden med meg. Så vi fikk velge å prøve selv, eller starte med prøverør nå kommende august. Vi sa ja til prøverør. Forventet mensen var 7 juli. Veldig ømme bryster, pleier å få det før mens, men ikke så ømme! Da mensen ikke var kommet etter 3 dager tok jeg en test. Jammen kom det 2 streker lysende mot meg. Kunne ikke helt tro det, 1 mnd før prøverør liksom. Etter 2 års prøving! Jeg ringte legen min og fikk komme samme dag. Han kunne ikke se enda på ultralyd, men tok blodprøve for å måle HCG. Fikk svar samme kveld på melding. Hcg var på 1903! Nå, kommende mandag skal jeg ta ny blodprøve så håper på stigning! Jeg går forresten på crinone nå, progesteron støtte. Så får håpe spiren sitter denne gang❤ hvis den gjør, er termin antatt å være 19 mars 😊😊

Hei og gratulerer så mye ❤️ 

Så herlig med positiv test etter 2 år! Hører om mange som får positiv test etter de blir henvist til prøverør, men før de rekker å komme i gang. Håper spiren sitter denne gangen, det hadde vært velfortjent ❤️😊

Selv startet vi prøvingen for over 1,5 år siden uten en eneste positiv test. Vi tok prøvepause og jeg begynte å bli ganske forberedt på at privat prøverør var eneste mulighet for oss, så sjokket var stort når jeg plutselig sto der med positiv test også. Den lykkefølelsen kan ikke beskrives :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ser dessverre ut som om jeg må forlate dere her.. Begynte plutselig å blø i dag. Mye friskt blod og med smerter, så det ser ikke bra ut :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åneei:( så trist !!! Det var jo virkelig dårlige nyheter.. dra til lege eller jordmor å få det bekreftet da, hører om mange som blør uansett om de er gravide.. Ønsker deg masse masse lykke til❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg masse lykke til og håper at alt går bra likevel. Stakkars stakkars deg. Jeg føler så med deg at jeg ikke vet hva jeg skal si❤️❤️❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2018 den 23.12, Lillespire19 skrev:

Åneei:( så trist !!! Det var jo virkelig dårlige nyheter.. dra til lege eller jordmor å få det bekreftet da, hører om mange som blør uansett om de er gravide.. Ønsker deg masse masse lykke til❤️❤️

Ska kontakte lege i morgen. Kan ikke skjønne annet enn at dette er en SA, men man vet jo aldri. Greit å få det bekreftet uansett. Tusen takk ❤️❤️

21 timer siden, heihei87 skrev:

Ønsker deg masse lykke til og håper at alt går bra likevel. Stakkars stakkars deg. Jeg føler så med deg at jeg ikke vet hva jeg skal si❤️❤️❤️❤️❤️

Tusen takk ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lister meg inn her jeg. Vi har prøvd siden desember og overraskelsen var stor når testen viste positiv den 12.07 til tross for at mensen hadde kommet. Testen viste «gravid 1-2 uker» og i går viste den «gravid 2-3 uker». Så mensen var nok en festeblødning :) Termin blir i slutten av mars. Jeg er livredd for å miste den lille spiren, så jeg klarer ikke glede meg helt enda. Håper jeg klarer å glede meg mer etter tidlig ultralyd, og vi forhåpentligvis får se ett bankende hjerte :phaedra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei tyah! Gratulerer så masse!:) Jeg skjønner engstelsen kjempegodt. Jeg har ingen symptomer lenger og er også litt nervøs om dagen men graviditetstesten viste i alle fall gravid 2-3 i går, så da vil jeg tro det er liv der fortsatt. Får lyst til å gå ti legen annenhver dag, men d har jeg ikke råd til😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte visst å oppdatere dere her inne i går :sjenert:

Vi var på UL på grunn av blødningene, og der fikk vi se et bittelite bankende hjerte ❤️ Vi har sannsynligvis mistet en tvilling som er grunnen til blødningene. 

Så da henger jeg her inne sammen med dere fremover likevel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh for en fantastisk nyhet! Leit med tvillingen Såklart, men fantastisk nyhet likevel. Hvor mange dager er du på vei - siden du kunne se hjerte på UL? Trodde d var for tidlig for det jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker på vei i dag :) Var bare såvidt vi kunne se det, for det var så lite. Og gyn sa før vi begynte at det ikke var sikkert at hun kunne gi meg noe svar fordi det var såpass tidlig, så det er nok sånn akkurat på grensa til å kunne se noe 😊 Skal tilbake om 2 uker for ny UL 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pjusk skrev:

Jeg glemte visst å oppdatere dere her inne i går :sjenert:

Vi var på UL på grunn av blødningene, og der fikk vi se et bittelite bankende hjerte ❤️ Vi har sannsynligvis mistet en tvilling som er grunnen til blødningene. 

Så da henger jeg her inne sammen med dere fremover likevel :nigo:

Oi oi se der ja ❤️ Leit med tvillingen<3 så bra at dere så liv! Har du målt HCG?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen dere☺️ Jeg lurer på om noen har målt HCG? Jeg målte min hcg da jeg var 4 uker på vei og da var den på 1902. Nå en uke senere var den på 13352. Syns det høres mye ut:o men vet ikke hva som er normalt 🤭 har hørt at høy HCG kan tyde på jentefoster eller tvillinger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte den dagen jeg var 4 + 1 og da var min på 233. Men jeg tror d er et veldig stort spenn i hva som er normalt uten at d trenger å være tvillinger. dessuten er d ikke sikkert du/dere har målt riktig i hvor langt på vei du er heller. Tipper alt er helt fint jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte HCG på mandag og skal måle igjen i morgen for å se om det er fin økning. Får svar torsdag eller fredag 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lister  meg inn hit jeg og 🙋‍♀️

Testet positivt mandag, 12 dpo. Tør ikke helt tro på det enda, så skal teste med en digital i morgen, så får jeg se det i klartekst 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...