Gå til innhold

35 år og gamer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg syns det er innafor, men han kan vel vente til barna har lagt seg eller når de ikke trenger oppmerksomhet fra faren? 

Min på 30 ganer og det har han gjort siden han var 11. Det er hans interesse og hobby. Nå gjør han det etter at barna har lagt seg og andre ting er gjort. To kvelder i uka har han sin spilletid mens jeg finner på noe annet.

Dere får komme frem til et kompromiss så begge kan få sine behov dekt. 

Anonymkode: 0e3f5...a1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er veldig spesielt å være voksen på 35 og kalle seg en "gamer" sønnen min på 11 kaller seg det og ser opp til dem og "youtubere".... selv kan jeg like å koble av med spilling på pc, men jeg kaller ikke meg selv for en gamer, det er en liten fritidsinteresse, på samme måte som jeg liker å pusle med hage, og lese bøker. Jeg tenker at man som voksen må sette familie og barn først i rekken, etter det kan man pleie egne intersser. Da kan interessen helt fint være å spille litt på pcen, men jeg hadde forventet at en samboer også hadde andre interesser og hobbyer og ikke kun lot seg oppsluke av pc. Som voksen må man også være et godt forbilde, min sønn får også spille på pc men det skal balanseres med andre interesser. I dag feks er vi hjemme til ca 12 før vi skal ut å gjøre andre ting, da får han selvsagt spille, men det er og en selvfølge at det legges vekk når andre ting skal skje. Det som forventes av en 11 åring i regulering av spill til et sunt nivå, burde i det minste også kunne følges opp av en voksen mann. Har to vennepar hvor begge to spiller og har det som hobby men mennene sliter med å regulere seg, der er kvinnene bedre. Hos mennene virker de temmelig "besatt" og damene sliter med å få dem med på andre ting og ha andre interesser i tilegg til spillingen. Slik kunne jeg ikke tenke meg å ha det i et samboerskap med en voksen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye delte meninger ser jeg. Min samboer har vært sykemeldt i 7 mnd nå. Det ser ut til å bli lengre. Mens jeg er på jobb, og barna er på skolen sitter han å spiller og er sosial med kompiser på nett. Han gjør det han skal av husarbeid før han setter seg ned, og skruer av når barna kommer hjem. 

Anonymkode: 27e6d...05f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...