Gå til innhold

Når man inviterer gjester til bryllupsfest. Er det da en selvfølge at barn under 18 skal bli med?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat sendt ut en "save the date" til gjestene der det står at vi skal ha en stor bryllupsfest. Vi har ikke skrevet noe om barn i invitasjonen.

Nå har flere av gjestene snakket om å ha med seg barna deres mellom 2-12 år i bryllupet vårt, men de har jo ikke blitt invitert. Er det en selvfølge at man tar med seg alle barna sine på en bryllupsfest med masse alkohol? Hva med spedbarna som fremdeles ammes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med en save the date så er ingen faktisk invitert. Gjestene må vente på faktisk invitasjon for å få vite hva som gjelder. Da skriver dere enten navn Brita og Per, eller Brita og Per m/fam eller Brita og Per, Susanne og Heidi.

Nei det er ingen selvfølge at alle barn er invitert. Brudeparet bestemmer. Ja dere må forvente at spedbarn blir med sin mor, de er gjerne for små for barnevakt. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg ikke. Det er derfor man inviterer. Og det er brudeparet som bestemmer hva slags fest dere vil ha. Det har mye å si for hvordan festen blir om det er 5 eller 20 barn. 

Anonymkode: 70d38...a4d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spedbarn som ammes er en ting. Ellers ville jeg ikke automatisk regnet med at barn ble med. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ViljaH skrev:

Ja dere må forvente at spedbarn blir med sin mor, de er gjerne for små for barnevakt. 

Nei.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Barn skal også inviteres slik som de andre, kan ikke bare forvente at de får være med. 

Anonymkode: c9145...ae0

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor noen ønsker å ha barna sine med i bryllup jeg...

Anonymkode: 620d7...f04

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, CubaLibre skrev:

Nei.

Jo.

Anonymkode: 83cbe...378

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg giftet meg, men vi fikk problemer med det der. Til tross for at vi stilet invitasjonene til "Anne og Per" ble flere snurt fordi barna ikke ble invitert, noen valgte faktisk også å ikke komme... :roll: Men vet ikke egentlig hva vi kunne gjort annerledes, kan liksom ikke stile en invitasjon til "Anne og Per, ikke inklusive Emma og Marcus" :ler:  Da vi tilfeldigvis oppdaget problemet, endte vi opp med å ta en ringerunde etter at svar-datoen var forbi, men i god tid før bryllupet. Vi skyldte på at mange ikke hadde svart, men ringte bevisst de som hadde barn for å være sikre på at de skjønte at invitasjonen kun gjaldt voksne.

Vi hadde ingen som hadde spedbarn blant gjestene, men hadde selvsagt gjort unntak for disse. Gjester med spedbarn blir vel uansett ikke utover natten, så hadde ikke fryktet noen demper på festen av den grunn. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en selvfølge. Vi opplevde at flere trodde det i vårt bryllup, til og med etter at invitasjon var sendt, og vi hadde sagt ifra om at vi ønsket ett barnefritt bryllup. Vi måtte til slutt si ifra om at barn ikke var invitert pga alkohol osv. Den ene familien hadde ikke gadda å skaffe barnevakt, for de var skråsikker på at vi snakka tull (denne familien er litt sånn som mener at alle skal tilpasse seg de og deres ønsker). 

Anonymkode: 634ee...c41

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var nær familie ville jeg trodd at barna var inviterte til middag og kaffe, men måtte ha dratt til festen starta. 

Til venner ville jeg ikke antatt at barna var inviterte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo.

Anonymkode: 83cbe...378

Nei.

Er anledningen uansett hva anledningen er så barnefri barnefri.

opptil vertene om bestemme det, ikke gjestene.

 

Endret av CubaLibre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en selvfølge. Vi opplevde at flere trodde det i vårt bryllup, til og med etter at invitasjon var sendt, og vi hadde sagt ifra om at vi ønsket ett barnefritt bryllup. Vi måtte til slutt si ifra om at barn ikke var invitert pga alkohol osv. Den ene familien hadde ikke gadda å skaffe barnevakt, for de var skråsikker på at vi snakka tull (denne familien er litt sånn som mener at alle skal tilpasse seg de og deres ønsker). 

Anonymkode: 634ee...c41

Denne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det ikke står m.fam er det uten barn. Jeg ville ikke hatt med barn på bryllup med alkohol. 

Men jeg har hatt med spedbarn som ammes i bryllup. Men da har vi avtalt med brudeparet, og hatt med barnevakt som har gått tur/ vært på hotellet. Så har jeg møtt de for amming når det har vært nødvendig. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, atropos skrev:

Når det ikke står m.fam er det uten barn. Jeg ville ikke hatt med barn på bryllup med alkohol. 

Men jeg har hatt med spedbarn som ammes i bryllup. Men da har vi avtalt med brudeparet, og hatt med barnevakt som har gått tur/ vært på hotellet. Så har jeg møtt de for amming når det har vært nødvendig. 

Er brudeparet okay med at man tar med spedbarn i bryllupet er det selvsagt okay, folk er forskjellige.

Men det er ikke en selvfølge at spedbarn for lov å være med brullypet, det er opptil vertene å bestemme, det er faktisk ikke alle som ønsker barn i hvilken som heslt anledning det enn er, og det må man bare respektere.

 

 

Endret av CubaLibre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville egentlig tatt det som en selvfølge at barna mine ikke var invitert sammen med meg, men var jeg usikker ville jeg spurt.

Og jeg ville bedt om lov til å ta med meg et ammende barn hvis det var lite nok. Hvis ikke ville jeg sendt mannen (eller hvis det var mine venner og baby tok flaske) gått selv. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Blueblizz skrev:

Ville egentlig tatt det som en selvfølge at barna mine ikke var invitert sammen med meg, men var jeg usikker ville jeg spurt.

Og jeg ville bedt om lov til å ta med meg et ammende barn hvis det var lite nok. Hvis ikke ville jeg sendt mannen (eller hvis det var mine venner og baby tok flaske) gått selv. 

Et ammende barn er vel minst 14-15 år, får vi håpe... Eller mente du et diebarn?

Anonymkode: 38f4d...b99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er en selvfølge at barn er invitert hvis foreldre får invitasjon. For meg er bryllup for voksne, ikke barn. Babyer må dere nok forvente at er med, men ikke barn som har passert 6 måneder (med mindre foreldrene kommer langveisfra). På bryllupsdagen skal brudeparet få slippe å dele oppmerksomheten med barn, og foreldre skal få være gjester og ikke barnevakter

Anonymkode: ca441...d3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...