Gå til innhold

Hvor mye vil leiligheten tapes i verdi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Broren min bor i leilighet og med den følger to boder. En nabo vil kjøpe den ene boden (ca 10 kvm). Hvor mye vil leiligheten tape seg i verdi ved salg av den ene boden?  Hva kan man regne med å få for en bod hvis han skulle solgt. Det er en typisk kjellerbod som de skal pusse opp og bruke som kontor. 

Anonymkode: 7250c...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Broren min bor i leilighet og med den følger to boder. En nabo vil kjøpe den ene boden (ca 10 kvm). Hvor mye vil leiligheten tape seg i verdi ved salg av den ene boden?  Hva kan man regne med å få for en bod hvis han skulle solgt. Det er en typisk kjellerbod som de skal pusse opp og bruke som kontor. 

Anonymkode: 7250c...1c8

Hvor? Bygdøy Allé eller Indre Gokk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan aldri tenke meg at dette slår ut på leilighetens verdi. I allefall så lenge det fortsatt er en bod igjen. Leiligheten jeg bor i har nå 2 boder, men opprinnelig var det 3. Forrige eier solgte boden lenge før jeg flytta hit, men det kunne jo ikke jeg vite og det har ikke noe å si for meg. Hadde den bare hatt en bod når jeg skulle by så hadde jeg likevel bydd det samme. Dette er i Oslo. 

Men når det gjelder pris han skal ta fra naboen så kan han jo sette den hvor høyt han vil. Blir bare pluss for han, dette, sånn som jeg ser det. Så lenge han klarer seg med en bod. 

Anonymkode: 04688...8ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Broren min bor i leilighet og med den følger to boder. En nabo vil kjøpe den ene boden (ca 10 kvm). Hvor mye vil leiligheten tape seg i verdi ved salg av den ene boden?  Hva kan man regne med å få for en bod hvis han skulle solgt. Det er en typisk kjellerbod som de skal pusse opp og bruke som kontor. 

Anonymkode: 7250c...1c8

Taper seg sikkert ikke så mye i verdi, men tenk hvor mye leiligheten til broren din kunne øke i verdi hvis det var han og ikke naboen som bygde kontor der? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan aldri tenke meg at dette slår ut på leilighetens verdi. I allefall så lenge det fortsatt er en bod igjen. Leiligheten jeg bor i har nå 2 boder, men opprinnelig var det 3. Forrige eier solgte boden lenge før jeg flytta hit, men det kunne jo ikke jeg vite og det har ikke noe å si for meg. Hadde den bare hatt en bod når jeg skulle by så hadde jeg likevel bydd det samme. Dette er i Oslo. 

Men når det gjelder pris han skal ta fra naboen så kan han jo sette den hvor høyt han vil. Blir bare pluss for han, dette, sånn som jeg ser det. Så lenge han klarer seg med en bod. 

Anonymkode: 04688...8ef

Jeg er enig i dette. Bodplass er noe mange ikke tenker særlig over når de skal kjøpe.

Men utleie av bodplass i sentrale strøk kan være lukrativt:

https://www.ok-minilager.no/avdeling/ostlandet/oslo/grunerlokka-herslebsgate/#pris

Så jeg ville nok heller leid ut enn å selge, hvis dette er i en by.

Utleieprisen kan indirekte si noe om hva salgsverdien av boden er. Det var derfor jeg spurte om beliggenhet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...