Gå til innhold

Lagring av innhold i henhold til GDPR-innføring


Forumassistent

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, heimebane skrev:

Vent, hva?!

Lagrer dere IP-adresse i mer enn et år på bakgrunn av at politiet kan komme rekende, når teleselskapet uansett kun kan lagre i 3 uker?!

Man trenger ikke å være jurist for å høre hvor bakvendt dette er...

Ikke bare på bakgrunn av det, men brukeren jeg siterte spurte om årsaken til lagringen, og dette er en av årsakene. I hverdagen er det selvsagt snakk om spammere eller de som bryter reglene hele tiden.

Jeg kjenner som sagt ikke til hvordan teleselskapene opererer, men vårt GDPR-kontor kan gi en grundigere tilbakemelding for hvordan og hvorfor informasjonen lagres.

Forumansvarlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest heimebane

Det er ansvarsfraskrivelse at man må henvende seg et helt annet sted for å få grunnleggende informasjon.

En av tankene med GDPR var at personvern skulle bli mye enklere - det kan man ikke si at KG praktiserer når ikke en @Forumansvarlig engang vet det.

KG har jo allerede vist at de både var på etterskudd med å innføre GDPR - etter hva jeg har lest i andre tråder - og at man fant ut at 3-årsregelen var en grov overvurdering av hva som med rimelighet kan anses som nødvendig.

Strengt tatt gir begrunnelsen jeg siterte ikke noen mening, sett opp i mot at teleselskapene kun lagrer i 3 uker. Egmont er mao ikke spesielt opptatt av personvernet til kundene som skaper inntektene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, heimebane skrev:

Det er ansvarsfraskrivelse at man må henvende seg et helt annet sted for å få grunnleggende informasjon.

En av tankene med GDPR var at personvern skulle bli mye enklere - det kan man ikke si at KG praktiserer når ikke en @Forumansvarlig engang vet det.

KG har jo allerede vist at de både var på etterskudd med å innføre GDPR - etter hva jeg har lest i andre tråder - og at man fant ut at 3-årsregelen var en grov overvurdering av hva som med rimelighet kan anses som nødvendig.

Strengt tatt gir begrunnelsen jeg siterte ikke noen mening, sett opp i mot at teleselskapene kun lagrer i 3 uker. Egmont er mao ikke spesielt opptatt av personvernet til kundene som skaper inntektene deres.

Jeg har forsøkt å forklare hvorfor vi trenger å lagre IP-adressene i det tidsrommet som er oppgitt, beklager om jeg ikke har forklart det godt nok.

Vi har en bedriftspolicy på at alle spørsmål som omhandler detaljer rundt GDPR, enten det dreier seg om abonnement på et blad, en blogg man vil ha slettet eller forumspørsmål, skal gå via samme sentral. Vi som er ansatt i Egmont Publishing har fått beskjed om å henvise alle GDPR-spørsmål dit. 

Forumansvarlig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er selvsagt bare vrøvl, og KG tar seg urettmessige friheter.   Noen burde anmelde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv det beryktede Datalagringsdirektivet, som ble stanset fordi det var ulovlig, snakket jo bare om å lagre data i 6 mnd, for terrorbekjempelse o.l.

Vanskelig å forstå hvorfor Kvinneguiden har behov for å lagre data dobbelt så lenge som selveste DLD.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...