Gå til innhold

Blir så misunnelig på andres leiligheter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk ikke så lyst på en slik bolig. Synes min er koselig og er ikke redd for å søle eller at noe får noen skraper. Her er det rent og ryddig og hjemmekoselig og vi kan slappe av :)

Anonymkode: 960dc...847

Helt enig. :) Det er mye hyggeligere å komme til et ryddig og rent hjem som er innredet etter eierens egen smak, enn et trendy designerhjem som er totalt blottet for varme og personlig stil. 

Anonymkode: 6312b...3b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.7.2018 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Litt sånn jeg føler det og, er min tur til å invitere men etter å ha vært hjemme hos naboen så er jeg redd for hva hun syns om min leilighet.. Det er også vanskelig å få tak i meksikanske møbler her i Norge, og dyrt å importere fra utlandet. Men det dukker opp fra tid til annen i norske møbelbutikker også.

Har 2 kattunger her nå som roter masse, prøver så godt jeg kan å rydde opp. 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Det er ofte mye meksikansk pregede møbler på finn og loppemarkeder. Verdt å sjekke ut.

Anonymkode: b175f...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min interiørstil ble en gang beskrevet som "post traumatisk stress" 😂 men ting kommer seg sakte men sikkert, litt av gangen så får man det fint. Finn dine grunnfarger som DU liker og bygg på det.

Anonymkode: 12801...d20

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 21.32, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner følelsen, TS. 

Trodde vi hadde det ok her, helt til jeg ble invitert hjem til to nye bekjentskap nylig. Hun ene bor i et hus i 10-millioners klassen (nå er det ikke mye man får for den prisen i dette området, da, men det er fortsatt mer enn dobbelt så mye som leiligheten vår er verdt) og den andre bor i en leilighet i samme prisklasse som vår, men bad, kjøkken og gulv var helt nyoppusset og så skikkelig fresht ut i begge boligene. Og nå er det liksom min tur til å invitere, da... Får lyst til å pusse opp først, men det har jeg jo ikke råd til :P 

Anonymkode: 6d983...f35

Jeg tror folk overtenker dette her. Jeg legger veldig sjelden merke til detaljer på hvordan andre har det (i negativ/kritisk forstand), og tenker i allefall ikke negativt om de har Ikea-møbler og ting som ikke passer sammen. Har vært der sjøl før. Nå har jeg en helt standard størrelse leilighet, men den er totalrenovert og ser nok ganske fresh ut for de som kommer utenfra. Har fortsatt Ikea-møbler men også en del dyrere design blanda inn som jeg har kjøpt etter hvert. Men jeg innreder basert på min stil og ikke for å imponere.

 

Selv så kan jeg ikke fordra pynt og nips i egen leilighet (for mye støv), men jeg blir imponert over folk som har en egen stil og som klarer å pynte og sette sammen på kule måter, selv om jeg personlig ikke ville hatt det sjøl. Og sånne ting trenger ikke være dyrt i det hele tatt. 

Anonymkode: 48549...8d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Jeg ble invitert til lunch hos naboen i dag, og jeg ble virkelig imponert over hvor fancy og luksuriøst de hadde det. Føler jeg bor i et rottereir i forhold, selv om flere har sagt jeg har det koselig. 

Var hos noen andre i helga også, som hadde en fancy og flott leilighet. Dsv har jeg ikke råd til å pusse opp eller kjøpe masse nye møbler. Er det flere som har det sånn? Jeg vet det er dumt å sammenligne seg med andre og sånn, men jeg ble bare så jealous. Tenk å bo så fint. 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Er de lykkelig av den grunn? Flotte leiligheter og interiør er egentlig veldig overfladisk og de fleste gjør det nok for å ha det som en fasade og vise frem til andre. Tenk å bruke så mye penger på ta ANDRE skal synes det er flott?

Det handler om å være fornøyd og gjøre det man selv liker. Jeg foretrekker mye heller ei koselig eldre leilighet med fargerike retromøbler som man får kjøpt for en hundrelapp på finn, enn disse fancy moderne, og kalde, leilighetene med grå sofa etc.

Å være fornøyd med det man har er viktig!

Anonymkode: d1967...f1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner litt på følsen. Bor i en eldre leilighet hvor kjøkkeninnredning er ganske gammel, med 80 talls tredører i leiligheten, bare en enkel vask på bade uten noe under og ikke fliser på badet. Føler "alle" har fliser på badet nå til dags. Føler folk har så mye mer moderne leiligheter. Vi leier og har ikke råd til å pusse opp. Da vi flyttet inn var kjøkkenet rødt, men fikk lov til å male det hvit og det ble mye bedre

Men vi trvies bra i leiligheten og er et rolig nabolaget. Kjenner bare på den følelsen at alle har det så moderne og finere enn oss. Kanskje tullete å tenke sånn, fpr han bryr eeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det sånn. Lekkert og gjennomtenkt. Men det har tatt meg noen år å finne stilen. Samtidig passer ikke det jeg har nå, der jeg bodde før. Jeg har sans for interiør og det gjenspeiles hjemme. Uten at jeg har blitt fattig underveis. Jeg stortrives hjemme og er stolt av hjemmet mitt. 

Anonymkode: 490da...9bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det sånn. Lekkert og gjennomtenkt. Men det har tatt meg noen år å finne stilen. Samtidig passer ikke det jeg har nå, der jeg bodde før. Jeg har sans for interiør og det gjenspeiles hjemme. Uten at jeg har blitt fattig underveis. Jeg stortrives hjemme og er stolt av hjemmet mitt. 

Anonymkode: 490da...9bd

Ok, hva har det med trådens tema å gjøre?

Anonymkode: f01bf...5a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kommenterer at vi har det så fint. Vi har faktisk 80% ikeamøbler. Men vi har freshe farger på veggene, noen statement pieces som er design, og lite rot. 

Anonymkode: b8881...1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 20.21, AnonymBruker skrev:

Jeg ble invitert til lunch hos naboen i dag, og jeg ble virkelig imponert over hvor fancy og luksuriøst de hadde det. Føler jeg bor i et rottereir i forhold, selv om flere har sagt jeg har det koselig. 

Var hos noen andre i helga også, som hadde en fancy og flott leilighet. Dsv har jeg ikke råd til å pusse opp eller kjøpe masse nye møbler. Er det flere som har det sånn? Jeg vet det er dumt å sammenligne seg med andre og sånn, men jeg ble bare så jealous. Tenk å bo så fint. 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Jeg bor som i et "rottereir" pga økonomien min er lav. Men jeg unner andre å bo lukseriøst. Har aldri hatt problemer med det. Tenk på at du har nok noe i livet ditt som ikke de har. Om man ikke er heldig økonomisk så kan man være heldig på andre områder. Gled deg over å se at andre har det fint. Viktig å unne andre det beste for man lever bare en gang, og selv om de har noe du ikke har, så er det en god egenskap å unne dem det. Jeg blir glad av tanken på å unne andre å ha ting som ikke jeg har, men jeg vet at jeg er heldig på andre områder bortsett fra bo / og økonomisk. 

 

Endret av Marina234
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...