Gå til innhold

Blir så misunnelig på andres leiligheter..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble invitert til lunch hos naboen i dag, og jeg ble virkelig imponert over hvor fancy og luksuriøst de hadde det. Føler jeg bor i et rottereir i forhold, selv om flere har sagt jeg har det koselig. 

Var hos noen andre i helga også, som hadde en fancy og flott leilighet. Dsv har jeg ikke råd til å pusse opp eller kjøpe masse nye møbler. Er det flere som har det sånn? Jeg vet det er dumt å sammenligne seg med andre og sånn, men jeg ble bare så jealous. Tenk å bo så fint. 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Jeg ble invitert til lunch hos naboen i dag, og jeg ble virkelig imponert over hvor fancy og luksuriøst de hadde det. Føler jeg bor i et rottereir i forhold, selv om flere har sagt jeg har det koselig. 

Var hos noen andre i helga også, som hadde en fancy og flott leilighet. Dsv har jeg ikke råd til å pusse opp eller kjøpe masse nye møbler. Er det flere som har det sånn? Jeg vet det er dumt å sammenligne seg med andre og sånn, men jeg ble bare så jealous. Tenk å bo så fint. 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Finnes enkle grep for å gjøre en bolig litt freshere uten å bruke en formue. Mange har forskjellige stiler på rommene i boligen, noe som gjør det rotete og lite gjennomført. Føler du at du har din egen stil i boligen din eller har du bare hermet etter andre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke koste mye å ha det fint hjemme, du må bare finne "din stil" og så være bevisst på hva du kjøper, hvordan du setter det samme og hvilke farger du bruker tror jeg.. Men det er klart om man selv ikke er fornøyd vil man alltid syns andre har noe finere, bedre, større osv.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligheten er å få noe som ikke er så dyrt til å se dyrt ut. Bland noe nytt med noe gammelt og rydd ut alt som egentlig er skrot.

Anonymkode: b175f...778

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Morten1 skrev:

Finnes enkle grep for å gjøre en bolig litt freshere uten å bruke en formue. Mange har forskjellige stiler på rommene i boligen, noe som gjør det rotete og lite gjennomført. Føler du at du har din egen stil i boligen din eller har du bare hermet etter andre?

Jeg har min egen stil, jeg er veldig glad i Mexico og har en del møbler i meksikansk stil. Men har fortsatt noe billig ikea-ræl rundt om som jeg kunne tenkt å bytte ut, også skulle jeg gjerne byttet ut gulvene her. Problemet er penger. 

Hvordan gjøre det hyggelig for lite penger? Foreløpig har jeg pyntet med duftlys og blomster, ikke for mye da :) 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har min egen stil, jeg er veldig glad i Mexico og har en del møbler i meksikansk stil. Men har fortsatt noe billig ikea-ræl rundt om som jeg kunne tenkt å bytte ut, også skulle jeg gjerne byttet ut gulvene her. Problemet er penger. 

Hvordan gjøre det hyggelig for lite penger? Foreløpig har jeg pyntet med duftlys og blomster, ikke for mye da :) 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Hva slags gulv vil du bytte til?

Legg av alt fra 100 til 500 pr mnd på egen konto. Etterhvert får du nok til å bytte gulvet.

Vurder og om du kan leve uten ikea tingene, og om du kan redusere noe av eiendelene dine. 

 

Anonymkode: b175f...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner følelsen, TS. 

Trodde vi hadde det ok her, helt til jeg ble invitert hjem til to nye bekjentskap nylig. Hun ene bor i et hus i 10-millioners klassen (nå er det ikke mye man får for den prisen i dette området, da, men det er fortsatt mer enn dobbelt så mye som leiligheten vår er verdt) og den andre bor i en leilighet i samme prisklasse som vår, men bad, kjøkken og gulv var helt nyoppusset og så skikkelig fresht ut i begge boligene. Og nå er det liksom min tur til å invitere, da... Får lyst til å pusse opp først, men det har jeg jo ikke råd til :P 

Anonymkode: 6d983...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har det akkurat på samme måten 😕 det skyldes at jeg er arbeidsledig og blakk og har kanin som roter og ødelegger møbler og interiør (biter på puter, tisser i sofaen osv).så må hele tida kjøpe nytt, og siden jeg er blakk nesten hele tiden tar det laaaang tid før jeg får råd til å spare opp nok penger og leiligheten blir seende ut som et rottereir i mellomtiden. Håpløs situasjon.

Anonymkode: 3a51d...0a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen. Her jeg bor har de fleste på min alder leiligheter som enten er flunka nye, eller leiligheter som er pusset opp fra grunn med kostbare inredningsløsninger på kjøkken og bad. Selv pusset jeg opp for ti år siden, men den gang hadde jeg ikke nåla i veggen så det ble bare litt maling og byttet ut kjøkken med det billigste skapene og uten integrerte hvitevarer osv. Har innredet koselig, men legger jo merke til at andre har disse strøkne leilighetene som ser ut som klare for interiørmagasinreportasje. 

Anonymkode: 3ffb9...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags gulv vil du bytte til?

Legg av alt fra 100 til 500 pr mnd på egen konto. Etterhvert får du nok til å bytte gulvet.

Vurder og om du kan leve uten ikea tingene, og om du kan redusere noe av eiendelene dine. 

 

Anonymkode: b175f...778

Hm litt usikker men nå har jeg et gulv som er mørkt og ripete, parkett. Vil forts ha parkett, men en mye lysere farge. Sånn gråaktig som mange har nå, men jeg har alltid syntes det var pent da :) 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner følelsen, TS. 

Trodde vi hadde det ok her, helt til jeg ble invitert hjem til to nye bekjentskap nylig. Hun ene bor i et hus i 10-millioners klassen (nå er det ikke mye man får for den prisen i dette området, da, men det er fortsatt mer enn dobbelt så mye som leiligheten vår er verdt) og den andre bor i en leilighet i samme prisklasse som vår, men bad, kjøkken og gulv var helt nyoppusset og så skikkelig fresht ut i begge boligene. Og nå er det liksom min tur til å invitere, da... Får lyst til å pusse opp først, men det har jeg jo ikke råd til :P 

Anonymkode: 6d983...f35

Litt sånn jeg føler det og, er min tur til å invitere men etter å ha vært hjemme hos naboen så er jeg redd for hva hun syns om min leilighet.. Det er også vanskelig å få tak i meksikanske møbler her i Norge, og dyrt å importere fra utlandet. Men det dukker opp fra tid til annen i norske møbelbutikker også.

Har 2 kattunger her nå som roter masse, prøver så godt jeg kan å rydde opp. 

Anonymkode: 7a2d5...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leiligheten (jeg leier) reflekterer livet mitt: null struktur, null peiling.

Men her kommer ingen på besøk 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer langt med rydding, fjerning av alt overfløding, vasking, sparkel og maling. Kjøp/sy noen pene puter, nytt pledd til sofaen og nye gulvtepper, gjerne i samme fargetone/skala, men med ulike teksturer. Om vegger/gardiner/tepper og pynt spiller på lag, er det ikke så farlig om møblene er litt hummer og kanari. Og heller noen få pene større ting/bilder/planter enn mye smått nips. Smått nips ser forferdelig rotetet ut om man sprer det rundt omkring. Om du vil ha småting/bilder framme pga affeksjonsverdi så samle de i grupper, det ser ryddigere ut. Bildelister malt i samme farge som veggen er kjekke å ha, og gjør det lett å bytte ut ting/bilder uten å måtte borre. Ikke undervurder effekten av god belysning, både punkt (feks vegglampe/mindre taklamper), stemning (te-lys) og generell (større taklampe/vindu). Prøv å unngå å klin alle møbleme opp mot veggene. Rommet ser gjerne både større ut og blir mer funksjonelt med færre møbler med litt mer luft rundt, enn med masse møbler klmet inn mot veggene. Hilsen tidligere boligstylist.

Anonymkode: b56ba...dbc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
15 timer siden, Ginavn skrev:

Leiligheten (jeg leier) reflekterer livet mitt: null struktur, null peiling.

Men her kommer ingen på besøk 😄 

Haha, samme her 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også sånn. Trøster meg med at jeg skal ikke bo her for alltid. Jeg gidder ikke å kaste bort pengene mine på perfekte møbler til akkurat denne leiligheten, når jeg vet at dette er et mellomstopp. 

Anonymkode: 2e270...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner følelsen veldig godt. En voksen og to barn bor i liten leilighet med myr arvede godt brukte møbler. Ingenting passer sammen 😝. Er redd ungene skal være flau over hvordan vi bor, men jeg har ikke rå til noe annet. Fordelen er at du trenger ikke å være redd for å bevege deg eller føle deg som hjemme hos oss. Du kan tvilsomt gjøre det værre enn det er 😂

Anonymkode: a82b7...195

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skulle skrevet det selv.
Skal sies at økonomien ikke har vært veldig god noen år pga studier, men jeg veit jo ikke helt hvilken stil jeg liker og vil ha heller nå som økonomien er bedre igjen. Hele den interiør-greia er litt gresk for meg, merker jeg. Gir opp før jeg får begynt.

Anonymkode: 9ffa6...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Syntes ikke så veldig synd på deg. Jeg bor hjemme hos foreldrene mine fordi jeg ikke har råd til å en gang leie bolig. En sjuskete bolig så lenge den var min egen hadde gjort meg lykkelig. 

Anonymkode: 1c3de...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke så lyst på en slik bolig. Synes min er koselig og er ikke redd for å søle eller at noe får noen skraper. Her er det rent og ryddig og hjemmekoselig og vi kan slappe av :)

Anonymkode: 960dc...847

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...