Gå til innhold

Kystpartiet oppfordrer NVE til å stanse installeringen av smartmålere


Reidar Tomb

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Onkel barnløs skrev:

Hei igjen tdm900

Korrekt: strømmen kan stoppes av uvedkommende før den når AMS-leseren. Men det endrer ikke det faktum av at med AMS så legger man et ekstra ledd av risiko på strømleveransen som kommer i tillegg på situasjonene du nevner, og det av kun økonomiske årsaker. Videre 2-3 timer er en ting, men la oss si noen fikk hacket disse. Det er da overhodet ingen sikkerhet at det vil kunne løses på noen timer eller dager for den saks skyld.
Derav er det svært betenkelig at man gjør det så vanskelig å reservere seg for dem som ikke ønsker å øke risikoen for sin strømforsyning.

Videre når det kommer til personvernet.Ift ditt spørsmål: Da tenker jeg forøvrig på primært innbrudd. I slike tilfeller ville nok det vært svært så hendig med en liste av når folk vanligvis kommer til å være borte. Men igjen har du korrekt: Det er mange som legger ut ting de ikke bør på facebook, snapchat instagram etc. Derimot så gjøres dette av den enkelte med deres egen vilje (selv om vi er enig i om at det er en dum ide) Men likeså er dette samme situasjon som nevnt over. Dette blir et ekstra ledd i tillegg til de allerede eksisterende sårbarhetene som kan brukes til å få slik informasjon, men denne kan jeg ikke hindre via å aktivt velge å ikke legge noe slikt ut på sosiale medier. Denne listen blir praktisk umulig å unngå
 

Du kan motvirke med et lite grep selv, om du er redd for at noen skal finne ut når du er borte, med tanke på at de kan ha fått tilgang til strømforbruket. Det er så enkelt at du bruker timere på en del lys i boligen, så blir de nok mer forvirra. Er noen som har brukt det i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 hours ago, tdm900 said:

Ignorerer alt både du og Flydal har å by på! Rart du ikke har skjønt det for lenge siden?

Når ble allergi overfor AMS målere en diagnose?

Når?

Forklaringen ligger i din totalt useriøse omtale av Flydal og nevnte forskning. Diagnosen fornektes fordi det enorme profittsystemet vil falle sammen om det innrømmes helsefare fra stråling. At det fornektes kan jeg ikke se noen annet svar på enn at systemets øvre malt er kriminelt og korrupt. Med renters rente.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2018 den 19.30, Reidar Tomb skrev:

Den seneste nyheten på Kystpartiets internettside er at partiet har sendt et brev til Norges vassdrags- og energidirektorat. I brevet påpeker Kystpartiet at det har kommet til nye opplysninger om mulige helsevirkninger av smartmålerne. Kystpartiet har valgt å vise til en artikkel av Einar Flydal, hvor han viser til at Statens strålevern innrømmer å ha feilinformert om styrken på smartmålerne.

Mulige helsevirkninger av smartmålere er en omdiskutert sak. Einar Flydal har i flere innlegg på https://einarflydal.com vist til forskning som indikerer at smartmålere ikke er bra. Litt søking på Google viser noe av de forskjellige synene på saken. I en slik situasjon er føre var-prinsippet ofte nyttig. I sitt brev har Kystpartiet dessuten oppfordret NVE til å gå i dialog med organisasjonen STOPP smartmålerne, slik at de kan bli kjent med ulike faglig baserte syn på saken.

LOL. For noe vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, jabx said:

LOL. For noe vås.

Har du oppdrag fra noen til å snakke ned diskusjon og opplysninger?  Hvordan kan du ha sett på f.eks. Flydals nettsted og komme til at det er vås. Det bør du og andre virkelig begrunne bedre enn med intetsigende onelinere.

Er dere journalister?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, slask skrev:

Når?

Forklaringen ligger i din totalt useriøse omtale av Flydal og nevnte forskning. Diagnosen fornektes fordi det enorme profittsystemet vil falle sammen om det innrømmes helsefare fra stråling. At det fornektes kan jeg ikke se noen annet svar på enn at systemets øvre malt er kriminelt og korrupt. Med renters rente.

Ergo, så er det IKKE en diagnose!

Når skal du skjønner at ingen tror på deg?

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, tdm900 skrev:

Du kan motvirke med et lite grep selv, om du er redd for at noen skal finne ut når du er borte, med tanke på at de kan ha fått tilgang til strømforbruket. Det er så enkelt at du bruker timere på en del lys i boligen, så blir de nok mer forvirra. Er noen som har brukt det i mange år.

Hei igjen Tdm

Sant nok, du kan kjøpe ekstrautstyr for å emulere strømforbruk, men for å få det opp på nivået man vanligvis bruker må man sette på litt ekstra fra den vanlige lyspæren. Så det høres både dyrt og upraktisk ut. Derimot så jeg ingen protester på at det at AMS utgjør en ekstra datasikkerhetsmessig risiko på tillegg til de allerede eksisterende risikoene. Så det er derfor jeg håper det blir enklere å reservere seg. Så hver enkelt kan få vurdere selv om de vil ha høyere regning men sikrere strømforsyning eller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Onkel barnløs skrev:

Hei igjen Tdm

Sant nok, du kan kjøpe ekstrautstyr for å emulere strømforbruk, men for å få det opp på nivået man vanligvis bruker må man sette på litt ekstra fra den vanlige lyspæren. Så det høres både dyrt og upraktisk ut. Derimot så jeg ingen protester på at det at AMS utgjør en ekstra datasikkerhetsmessig risiko på tillegg til de allerede eksisterende risikoene. Så det er derfor jeg håper det blir enklere å reservere seg. Så hver enkelt kan få vurdere selv om de vil ha høyere regning men sikrere strømforsyning eller motsatt.

Påslaget pr år er 3000,- om du vil reservere deg mot AMS måler. Du skal betale mer, du slipper ikke unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, tdm900 skrev:

Påslaget pr år er 3000,- om du vil reservere deg mot AMS måler. Du skal betale mer, du slipper ikke unna!

Påslaget skulle jeg heller taklet, men å slippe unna? Hvordan skal man slippe unna da? man må jo ha legeattest fra leger som ikke får lov til å skrive ut attest på dette. Å klage til strømselskapet med bekymringene vedrørende datasikkerhet fungerer ikke(tro meg: jeg har prøvd) Videre så lar jeg heller ikke kraftbransjen slippe unna! Enhver våken person ville sett at samfunnet utvikler seg stadig i retninger som krever mer strøm, og det har man gjort i lang tid nå. At de markedfører AMS med at hvis jeg får AMS så slipper de dyre utbygginger for å dimensjonere strømnettet er jo bare en innrømmelse av at de ikke har gjort jobben med å dimensjonere nettet til dagens behov i fortiden.

Endret av Onkel barnløs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Onkel barnløs skrev:

Påslaget skulle jeg heller taklet, men å slippe unna? Hvordan skal man slippe unna da? man må jo ha legeattest fra leger som ikke får lov til å skrive ut attest på dette. Å klage til strømselskapet med bekymringene vedrørende datasikkerhet fungerer ikke(tro meg: jeg har prøvd) Videre så lar jeg heller ikke kraftbransjen slippe unna! Enhver våken person ville sett at samfunnet utvikler seg stadig i retninger som krever mer strøm, og det har man gjort i lang tid nå. At de markedfører AMS med at hvis jeg får AMS så slipper de dyre utbygginger for å dimensjonere strømnettet er jo bare en innrømmelse av at de ikke har gjort jobben med å dimensjonere nettet til dagens behov i fortiden.

Da tar du i mot AMS måler og lar den få gjøre jobben sin. Det har jeg gjort, og det uten noen bekymringer av noe slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tdm900 skrev:

Da tar du i mot AMS måler og lar den få gjøre jobben sin. Det har jeg gjort, og det uten noen bekymringer av noe slag.

At du ikke har noen bekymringer vedrørende den er din sak, men når andre har det med gode grunner ift økt usikkerhet ift strømleveransen sin så må de også være fri til å ha dette uten at man skal dytte det langt nedover halsen på dem.  Jeg tilhører altså dem som overhodet ikke er positiv til dette og nei, jeg har ikke tenkt å være stille vedrørende dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Onkel barnløs skrev:

At du ikke har noen bekymringer vedrørende den er din sak, men når andre har det med gode grunner ift økt usikkerhet ift strømleveransen sin så må de også være fri til å ha dette uten at man skal dytte det langt nedover halsen på dem.  Jeg tilhører altså dem som overhodet ikke er positiv til dette og nei, jeg har ikke tenkt å være stille vedrørende dette.

Skal du ikke være stille om AMS målere, må du nok finne et anna sted å rope ut din uenighet, her nytter det ikke :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2018 den 5.55, slask skrev:

Har du oppdrag fra noen til å snakke ned diskusjon og opplysninger?  Hvordan kan du ha sett på f.eks. Flydals nettsted og komme til at det er vås. Det bør du og andre virkelig begrunne bedre enn med intetsigende onelinere.

Er dere journalister?

Jeg snakker ned løgn og propaganda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, jabx said:

Jeg snakker ned løgn og propaganda.

Nei, du ignorerer bevisst et hav med viktig kunnskap/informasjon, f.eks. som Flydal formidler helt seriøst.
Sånt kan ikke ignoreres bare med flåsete kommentarer.
Du opptrer som om du er betalt for å flytte fokus vekk fra viktig info.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, slask skrev:

Nei, du ignorerer bevisst et hav med viktig kunnskap/informasjon, f.eks. som Flydal formidler helt seriøst.
Sånt kan ikke ignoreres bare med flåsete kommentarer.
Du opptrer som om du er betalt for å flytte fokus vekk fra viktig info.
 

Du klarer fortsatt ikke å ta innover deg at alt sier og henviser til er bare sprøyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...