Gå til innhold

Kystpartiet oppfordrer NVE til å stanse installeringen av smartmålere


Reidar Tomb

Anbefalte innlegg

1 time siden, Oddy skrev:

Helsedirektoratet har jo faktisk nektet fastleger å skrive ut attest på at strømmålere er farlige, men er likevel leger som skriver dette ut, som faktisk er imot loven.

Ja det gjør helsedirektoratet helt rett i. For dette er ikke en dignose, det er en skapt frykt av noen som ikke vet noe som helst om hva de snakker om. Einar Flydal er jo kun en blogger, og hvor er alle disse kildene han viser til igjen? Er ikke det bloggere også? Det er faktisk veldig lett å få få enkelte av oss til å tro på det ene og det andre, det gjelder å ha trua bare. I samme programserie NRK hvor de utsatte noen personer for stråling, noe som ikke var tilfelle der, gjorde et eksperiment med tørka hodekål. De sa det var et kosttilskudd og skulle hjelpe mot diverse plager. Men etter de fikk vite hva det virkelige innholdet var, ble maska ganske lang ja. Det samme er det med debatten om stråling, må ha trua på at det er skadelig......

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, tdm900 skrev:

Ja det gjør helsedirektoratet helt rett i. For dette er ikke en dignose, det er en skapt frykt av noen som ikke vet noe som helst om hva de snakker om. Einar Flydal er jo kun en blogger, og hvor er alle disse kildene han viser til igjen? Er ikke det bloggere også? Det er faktisk veldig lett å få få enkelte av oss til å tro på det ene og det andre, det gjelder å ha trua bare. I samme programserie NRK hvor de utsatte noen personer for stråling, noe som ikke var tilfelle der, gjorde et eksperiment med tørka hodekål. De sa det var et kosttilskudd og skulle hjelpe mot diverse plager. Men etter de fikk vite hva det virkelige innholdet var, ble maska ganske lang ja. Det samme er det med debatten om stråling, må ha trua på at det er skadelig......

Dessverre er så mangfoldige personer hjernevasket av misinformasjon at, ialefall hvor jeg jobber har vi til nå fått inn rundt 300 personer med legeærkleringer som vi ikke kan innstallere AMS målere hos. Dette er jo greit hvis du ikke tåler noen form for stråling men noen av disse personene som har fått saken igjennom har tilgang på både TV, internett og telefoni i hustanden

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, tdm900 said:

Ja det gjør helsedirektoratet helt rett i. For dette er ikke en dignose, det er en skapt frykt av noen som ikke vet noe som helst om hva de snakker om. Einar Flydal er jo kun en blogger, og hvor er alle disse kildene han viser til igjen? Er ikke det bloggere også? Det er faktisk veldig lett å få få enkelte av oss til å tro på det ene og det andre, det gjelder å ha trua bare. I samme programserie NRK hvor de utsatte noen personer for stråling, noe som ikke var tilfelle der, gjorde et eksperiment med tørka hodekål. De sa det var et kosttilskudd og skulle hjelpe mot diverse plager. Men etter de fikk vite hva det virkelige innholdet var, ble maska ganske lang ja. Det samme er det med debatten om stråling, må ha trua på at det er skadelig......

For noe skrot du serverer av påstander/spørsmål. Flydal bruker en bloggplattform fordi det gir ham kontroll på egne publiseringer. Han bruker på ingen måte "bare bloggere" som referanser. Påstanden din er latterlig useriøs. Du kan ikke ha sett på stoffet hans i det hele tatt.

Det naturlige spørsmålet er - er du eller dine venner offer for hans opplysning og avsløring?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Oddy said:

Dessverre er så mangfoldige personer hjernevasket av misinformasjon at, ialefall hvor jeg jobber har vi til nå fått inn rundt 300 personer med legeærkleringer som vi ikke kan innstallere AMS målere hos. Dette er jo greit hvis du ikke tåler noen form for stråling men noen av disse personene som har fått saken igjennom har tilgang på både TV, internett og telefoni i hustanden

Tv, internett og telefoni trenger ikke være trådløst.

Slike tjenester kan folk bruke til viktige formål uten at trådløst må være involvert. Dessuten kan trådløse tjenester skrues av i motsetning til AMS. Tøvete innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, slask skrev:

For noe skrot du serverer av påstander/spørsmål. Flydal bruker en bloggplattform fordi det gir ham kontroll på egne publiseringer. Han bruker på ingen måte "bare bloggere" som referanser. Påstanden din er latterlig useriøs. Du kan ikke ha sett på stoffet hans i det hele tatt.

Det naturlige spørsmålet er - er du eller dine venner offer for hans opplysning og avsløring?

 

Hva med alt det du kommer med? Er jo bare søppel fra ende til annen hele veien! Og nei, jeg har ikke lest nor fra Flydal, og kommer heller ikke til å gjøre det! Fordi, alt som han skriver er kun søppel, og det er nettopp det du er så opphengt i! Kun søppel alt sammen! Når skal du innse at AMS målere ikke er farlige? Skulle ikke mange flere hatt ”problemer” med helsa etter de påstandene du serverer?

Sett deg ned og se en gang til på programmet jeg ga deg link til i en annen tråd som du starta, med samme tema. Etterpå kan du fortelle hvor dumt hele dette egentlig er! Ikke sant?! Har du glemt den, fikser jeg ny lenke til den så du får sett drn igjen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, tdm900 said:

Hva med alt det du kommer med? Er jo bare søppel fra ende til annen hele veien! Og nei, jeg har ikke lest nor fra Flydal, og kommer heller ikke til å gjøre det! Fordi, alt som han skriver er kun søppel, og det er nettopp det du er så opphengt i! Kun søppel alt sammen! Når skal du innse at AMS målere ikke er farlige? Skulle ikke mange flere hatt ”problemer” med helsa etter de påstandene du serverer?

Sett deg ned og se en gang til på programmet jeg ga deg link til i en annen tråd som du starta, med samme tema. Etterpå kan du fortelle hvor dumt hele dette egentlig er! Ikke sant?! Har du glemt den, fikser jeg ny lenke til den så du får sett drn igjen.

Så Flydal vet du altså ingenting om, men omtaler stoffet som søppel ☺

Tragisk uvitenhet

NRKsaken din oppklarte ingenting og er så klart ikke laget for å hjelpe de som blir syke.

Måten du omtaler Flydal og hans seriøse folkeopplysning på sier mye om deg, eller alt. Du snakker Flydal totalt ned mens du ignorerer helt hva han formidler. Jobber du i "strålevernet" kanskje?

 

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, slask skrev:

Så Flydal vet du altså ingenting om, men omtaler stoffet som søppel ☺

Tragisk uvitenhet

NRKsaken din oppklarte ingenting og er så klart ikke laget for å hjelpe de som blir syke.

Måten du omtaler Flydal og hans seriøse folkeopplysning på sier mye om deg, eller alt. Du snakker Flydal totalt ned mens du ignorerer helt hva han formidler. Jobber du i "strålevernet" kanskje?

 

Flydal vet jeg nok om til at det han kommer er en ren propaganda, fra en som ikke vet hva han snakker/skriver om. Og du bare henviser til han.

NRK saken er hva man kaller å vise folk hva som ikke er farlig. For når de ble "syke", av å stå i et rom som de trodde ble utsatt for stråling, da beviste de overfor seg selv at de ble grundig lurt, men de lurte kun seg selv. Og det går ikke inn hos deg! Og hvorfor fikk de ikke med seg de som virkelig påsto at de ble syke av stråling?? Jo, for de var redde for å bli lurt trill rundt. De klarer nemlig IKKE å fastslå at det er noe står på som gir stråling.

Nei, jeg jobber ikke i "strålevernet"!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/12/2018 at 12:11 PM, Gullik said:

De fleste bruker mest strøm i boligen ettermiddag/kveld. Minst på natta. Strømselskapene må da ha regnet på dette? Når på døgnet er strømmen dyrest/billigst?

Før har de fordelt regningen som om alle er en gjennomsnittbruker. De som har brukt mye om natta har betalt for mye, og de som har brukt veldig mye om dagen har betalt for lite. Nå kan de som lader elbilen om natta spare på det. Før kunne de like gjerne ladet på dagen siden regningen for den dyrere strømmen man får da ville blitt fordelt på alle nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonymbruker3 said:

Før har de fordelt regningen som om alle er en gjennomsnittbruker. De som har brukt mye om natta har betalt for mye, og de som har brukt veldig mye om dagen har betalt for lite. Nå kan de som lader elbilen om natta spare på det. Før kunne de like gjerne ladet på dagen siden regningen for den dyrere strømmen man får da ville blitt fordelt på alle nordmenn.

Det er ingen grunn til å differensiere strømpris mer detaljert enn hele måneder. Grunnen til at dette likevel skjer nå og fremover er pga et kunstig skapt marked presset frem av grådige gangstere som ønsker å suge ut mer av allerede overpriset strøm. Og myndigheter og direktiv-mafia lar det skje. Gjett hvordan og hvorfor.

Dette kunstige markedet er så lukrativt at strålefare/helsefare og alle andre "bivirkninger" av automatisk måling må dysses ned verden over for ikke å komme i veien for profitten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Til dere som ikke tror stråling er farlig er det bare å se på statistikk på sædkvalitet etter at vi fikk mobiltelefon i bukselomma. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, slask skrev:

Det er ingen grunn til å differensiere strømpris mer detaljert enn hele måneder. Grunnen til at dette likevel skjer nå og fremover er pga et kunstig skapt marked presset frem av grådige gangstere som ønsker å suge ut mer av allerede overpriset strøm. Og myndigheter og direktiv-mafia lar det skje. Gjett hvordan og hvorfor.

Dette kunstige markedet er så lukrativt at strålefare/helsefare og alle andre "bivirkninger" av automatisk måling må dysses ned verden over for ikke å komme i veien for profitten.

 

De hadde overforbruksmålere før i tiden også. Var strømselskapene styrt av grådige gangstere på 70-tallet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Lutetium 71 said:

De hadde overforbruksmålere før i tiden også. Var strømselskapene styrt av grådige gangstere på 70-tallet?

Overforbruk var for å hindre overbelastning av nettet. Ikke for å suge ut penger. Det handlet ikke om når på døgnet strømmen ble brukt men at det ikke ble satt på for mye last samtidig.

Forut for målere med to tellerverk ble det brukt såkalt "vippe" som bare var ei overbelastnings-sikring som gjorde at hele strømtilførselen automatisk ble kuttet om forbruket var for høyt. Etter en liten stund koblet den inn igjen, men samme lekse skjedde på nytt om man ikke da hadde koblet fra nok last(f.eks. slått av komfyren).

Senere kom 2pris-systemet med to tellerverk. Når AMS er godt innplantet hos størstedelen av befolkningen skal det innføres "tusenpris-systemet" hvor det i praksis ikke vil være noen begrensning i utsugermuligheten. Strømmen kan bli så svindyr markedet kan bestemme at den skal bli. Stakkars forbrukee skal måtte fnne seg i å betale hva som helst når auomatiken tillater sinnsyke prissvingninger i døgn/time/sekund. Skal man beskytte seg mot disse ville peak-prisene må man investere i dyr teknologi i boligen for å mellomlagre energi, (f.eks. boligbatteri til kr 100.000,- pluss...?

Likevel er det ingen garanti mot flåeri fordi peak-periodene flytter seg til de nye tidspunktene som folk benytter strøm på samtidig. Plutselig er det dyrest kl 02.35 på natta. Hva med kr 85 pr kwh ???

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Vi har flyradar rundt oss

Wifi

4 G snart kommer også 5 G

Radio i biler

Radio i husstander

Hvorfor skal smartmalere være så utrolig mye farligere enn all den andre strålingen vi omgir oss med hele tiden?

For ikke å snakke om den sterkeste strålingen av alle, sola. Vi mennesker stråler til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kariannne
8 timer siden, førstedamen skrev:

Til dere som ikke tror stråling er farlig er det bare å se på statistikk på sædkvalitet etter at vi fikk mobiltelefon i bukselomma. 

Ja, eller overhyppighet av alkohol, tobakk, snus, junk food for ikke snakke om all den lightbrusen som konsumeres. Dette kan like gjerne være årsak. 

Ett eksempel

Det er på sommeren det er flest bilulykker. Det er også på sommeren det spises mest is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, førstedamen skrev:

Til dere som ikke tror stråling er farlig er det bare å se på statistikk på sædkvalitet etter at vi fikk mobiltelefon i bukselomma. 

Er nok mer sammensatt akkurat det, enn å skylde på kun èn syndebukk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Husmusa70
On 7/12/2018 at 8:59 AM, tdm900 said:

De som hevder de blir syke av stråling, må jo se at det er noe rundt som de kan bli syke av. Ser de ikke så merker ikke noe heller. Er ikke det litt rart?

Er du så skråsikker på det? Jeg har hørt flere historier om mennesker som plutselig opplever diverse uforklarlige og plagsomme symptomer og så finner ut at det er smartmåleren. Senest noen på min fb-venneliste som nylig flyttet tilbake til Norge etter å ha bodd i Sør-Amerika en periode. Dette er et par, og begge opplevde hjernetåke og vondt i hodet som de ikke kunne forklare. Så oppdaget de at det var installert smartmåler. De flyttet, og symptomene ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Husmusa70
On 7/12/2018 at 1:44 PM, Oddy said:

Dessverre er så mangfoldige personer hjernevasket av misinformasjon at, ialefall hvor jeg jobber har vi til nå fått inn rundt 300 personer med legeærkleringer som vi ikke kan innstallere AMS målere hos. Dette er jo greit hvis du ikke tåler noen form for stråling men noen av disse personene som har fått saken igjennom har tilgang på både TV, internett og telefoni i hustanden

Det har jeg også, og som Slask sier, det som skiller disse tingene er at man kan slå dem av og/eller velge kablet løsning, det kan man ikke med smartmåler. Jeg har valgt å ikke ha internett på mobil, jeg bruker den lite og nesten utelukkende med høyttaler så jeg slipper å ha den inntil hodet. Jeg har en TV men ikke noe abonnement til den. Jeg har PC, men bruker kabel, ikke wifi. Alt dette pga helseplager med trådløse nett. Vel, unntatt TV-abonnement da, det har jeg bare ikke følt behov for. Kan forresten også huske at jeg hadde plager med det der jeg bodde før. Jeg hadde ikke villet hatt smartmåler i tillegg der heller. Man slipper å sove med TVen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Husmusa70 skrev:

Er du så skråsikker på det? Jeg har hørt flere historier om mennesker som plutselig opplever diverse uforklarlige og plagsomme symptomer og så finner ut at det er smartmåleren. Senest noen på min fb-venneliste som nylig flyttet tilbake til Norge etter å ha bodd i Sør-Amerika en periode. Dette er et par, og begge opplevde hjernetåke og vondt i hodet som de ikke kunne forklare. Så oppdaget de at det var installert smartmåler. De flyttet, og symptomene ble borte.

Når noe er for godt til å være sant, så er det som regel det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, slask said:

Overforbruk var for å hindre overbelastning av nettet. Ikke for å suge ut penger. Det handlet ikke om når på døgnet strømmen ble brukt men at det ikke ble satt på for mye last samtidig.

"For mye" blir satt på samtidig f.eks. kl. 17, når alle skal lage middag. Det er derfor strømmen er dyrest da. Det har i flere tiår gjort at profesjonelle storbrukere har kuttet strømforbruket sitt på slike tider. Den eneste forskjellen er at det samme nå gjelder for private forbrukere. Det er ikke noe mer utsugende enn å la være å ha et system der alle nordmenn må betale en fast avgift i måneden ut fra hvor mange kg mat de spiser, uten å bry seg om at noen velger mat med høy kilopris og andre med lav.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Anonymbruker3 said:

"For mye" blir satt på samtidig f.eks. kl. 17, når alle skal lage middag. Det er derfor strømmen er dyrest da. Det har i flere tiår gjort at profesjonelle storbrukere har kuttet strømforbruket sitt på slike tider. Den eneste forskjellen er at det samme nå gjelder for private forbrukere. Det er ikke noe mer utsugende enn å la være å ha et system der alle nordmenn må betale en fast avgift i måneden ut fra hvor mange kg mat de spiser, uten å bry seg om at noen velger mat med høy kilopris og andre med lav.

Om det er et problem med for høyt strømforbruk burde man heller innføre maksbegrensning på sikringskurser eller inntakssikringer. Men det er naturligvis ønskelig med et uforutsigbart system der det eneste FORUTSIGELIGE er faktura med overpris så profitten skal bestå eller øke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...