Gå til innhold

Hvor mye må man regne med å betale for en helt standard skyvedørsgarderobe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal skaffe oss en skyvedørsgarderobe i gangen. Tanken er helt enkel innredning med ståltrådkurver og stang for ytterklær. Innmaten trenger absolutt ikke være av kostbar sort, men vi vil gjerne legge litt penger i selve skyvedørene (med speil), slik at de ikke føles slarkete. Problemet er at vi ikke vet hva som er realistisk å forvente å bruke på en slik garderobe. PAX fra Ikea er utelukket, da må bygge den inn i en eksisterende vegg :) 

Noen som kan dele hva dere brukte på deres skyvedørsgarderobe til gang eller tilsvarende? Noen tips hvilke leverandører som er OK? Noen tips for å gjøre det så "billig" som mulig med innmaten?


 

Anonymkode: 7acbc...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener vi betalte ca 16 000 hos Garderobemannen, 3 meter med innmat. Vi hentet og monterte selv. Prisen var rett under 50% av første tilbud, etter litt diskusjoner, og prismatch på dører. Mener jeg har lest at man bør forhandle ca 60% ned. Mener innmaten utgjorde minimalt av totalen

Vi har også montert Pax løsning et annet sted, fikk da snekkere til å fore ut slik at det ser plassbygd og sømløst ut, så hvis høyden ikke er noe problem ville jeg vurdert det. Snekker koster noen få tusenlapper, men sparkling og maling etterpå klarer dere selv. 

 

Anonymkode: cc664...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 meter langt x 2,4 høyt og 40cm dypt.

 Kjøpte 3 nye komplette skyvedører på finn for 2000kr. 1 med speil og 2 vannlige.

og innredning ble kjøpt på ikea (algot) for ca. 3000kr.

Gjorte all montering selv.

 

Når vi spurte besøkende hva tror de hvor mye det kostet så får vi alt fra 15 til 25 tusen..

 

Hvis man er handy og kan plannlege litt så sparer man masse.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garderobemannen er sykt overpriset og ikke så bra man skal ha det til. Skreddersydd my *#%. Alle jeg kjenner har endt opp med tomrom på toppen og foringer på siden, med mindre stedet man plasserer garderoben er skreddsersydd. Får like bra løsning med Pax og evt skyvedører kjøpt når det er tilbud på Maxbo.

Hvorfor kan dere ikke ha Pax selv om det skal bygges inn i eksisternede vegg? Kan finnes løsninger som passer deres bredde og mål

Anonymkode: 263ed...c1f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 3 skyvedører Elfa på obs bygg til ca 3500kr. Disse var ekstra høye da jeg hadde 3,70 under taket, då litt dyrere pga det, men ventet på salg. Måtte fore ned uansett da. Og trådkurver hadde jeg fra før som kom fra ikea. 

Anonymkode: 360eb...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vi undersøkte dette for 9 år siden synes vi Garderobemannens skyvedører var slarkete. Vi endte opp med Rival. De tok mål og monterte alt sammen. 2 meter, med enkelt hyllesystem i tre inni, til 11.000 kroner da. Like fint som nytt den dag i dag. 

(speildører ville jeg forresten ikke valgt..Blir lei av det, tenker jeg).

Anonymkode: 15135...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Elfa skyvedører og innredning 😍 Kurver med små hull, og alt er vegghengt 😊 8 år gamle nå, men like solid.

Anonymkode: 2c798...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

👆Følg med på når det er kampanje. Ofte 30% rabatt hos byggevarehusene.

Anonymkode: 2c798...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.7.2018 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Garderobemannen er sykt overpriset og ikke så bra man skal ha det til. Skreddersydd my *#%. Alle jeg kjenner har endt opp med tomrom på toppen og foringer på siden, med mindre stedet man plasserer garderoben er skreddsersydd. Får like bra løsning med Pax og evt skyvedører kjøpt når det er tilbud på Maxbo.

Hvorfor kan dere ikke ha Pax selv om det skal bygges inn i eksisternede vegg? Kan finnes løsninger som passer deres bredde og mål

Anonymkode: 263ed...c1f

Helt enig, garderobemannen anbefales ikke! Fikk levert feil fronter etter en selgerfeil fra de, men får ikke igjen det vi bestilte. Elendig kundebehandling! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...