Gå til innhold

Mindre med varer på Fretex butikkene for tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har gitt kilovis til fretex hvert år i lange tider. Men ble fornærmet sist jeg var innom. De har frekke da jeg tok en pause og satt ned den tunge kassen min utenfor for å fiske ut lommebok og mobil. Det kom en sur dame løpende ut og sa at jeg ikke fikk lov til å sette noe utenfor. Jeg forklarte at jeg selvsagt skulle inn, men at jeg ville sørge for at det jeg ikke skulle gi bort ble reddet før jeg kom inn i kaoset inne. Da jeg var inne spurte jeg om det var mulig å få byttelapp på en jakke jeg hadde kjøpt der tidligere (med merkelappen til fretex fortsatt hengende på), men nei! uten kvittering var dette helt umulig. men jeg kunne jo bare donere den igjen m jeg ville bli kvitt den! makan. Aldri mer!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg er ikke mye imponert over Fretex. Jeg var innom en stor bruktbutikk i forrige uke, og fikk med meg en haug med klær, saker og ting til noen få hundelapper. Jeg gikk innom Fretex for å se om de hadde noe interessant der, men måtte gå tomhendt. Prisene var jo helt hinsides. Enten like dyrt, eller dyrere enn nypris.

Sykkelhistorien er jo ikke akkurat god pr, og de taklet ikke saken på en god måte heller. Måten daglig leder dagen etterpå forsøkte å vri seg unna på viser at det mennesket har frekkhetens nådegave. Lurer på om de overhodet gadd si unnskyld til den stakkars ungen?

Anonymkode: 9a5dd...3a4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex har mye mindre utvalg enn før og er blitt veldig dyre. Er mye rimeligere å dra på andre bruktbutikker og loppemarkeder eller handle på Finn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Slike butikker går jo stort sett i klær, bøker, ymse dekketøy og krimskrams / pyntegjenstander.

Anonymkode: 10468...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var nettopp inne på Fretex nettbutikk for å kikke litt , og det var jo kjempe dyrt for helt ordinære klær. Kan jo kjøpe klær billigere nytt kontra Fretex. Da blir jo hensikten borte.

Anonymkode: 746a0...202

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er dyrt. 198 kr for en HM-topp.  Kan like gjerne kjøpe nytt.  De har bare gammelt 90tallsræl der.  Lurer på hva de  gjør med de fine tingene de får inn?    Noen som vet?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex har høynet prisene sine til det helt latterlige. For egen del handler jeg heller andre steder, til tross for at jeg egentlig er veldig glad i både gjenbruk og vintage.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Peonjenta skrev:

Ja det er dyrt. 198 kr for en HM-topp.  Kan like gjerne kjøpe nytt.  De har bare gammelt 90tallsræl der.  Lurer på hva de  gjør med de fine tingene de får inn?    Noen som vet?  

Enig, og lurer også på det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎08‎.‎09‎.‎2018 den 22.35, Jolene skrev:

Enig, og lurer også på det samme!

Hørte noen sa de sender det fineste til Oslo og butikkene der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Hareide sier at hendelsen er veldig beklagelig, og forteller at man nå har fått på plass en plakat om at man setter fra seg sykler utenfor butikken på eget ansvar.»

Liiiitt upresis den plakaten der. Burde heller stått «Ulåste sykler vil bli solgt»

De fleste, også moren i artikkelen, forstår at man kan risikere at en sykkel blir stjålet om man setter den fra seg ulåst utenfor en butikk. Man tror bare ikke det er butikken som skal stjele den.

Og når de først har solgt den til noen andre, er det mildt sagt spesielt å kun motvillig erstatte den, og bare deler av summen med begrunnelsen at den var brukt. Om det i utgangspunktet var en misforståelse, endte det jo opp som direkte tyveri der. Er ikke som om de kan tilby mor å kjøpe eb brukt sykkel til gutten, for Fretex har jo solgt den eneste de (egentlig ikke) hadde.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Hørte noen sa de sender det fineste til Oslo og butikkene der...

Ikke sant, men merkelig nok finner jeg ikke noe forskjell på oslo og andre steder. Så hvor ender det da opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Jolene skrev:

Ikke sant, men merkelig nok finner jeg ikke noe forskjell på oslo og andre steder. Så hvor ender det da opp?

Aner ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, OppNedPåAlt skrev:

Aner ikke...

De ansatte kjøper mye, det har en av de fortalt meg selv. De ser jo varene først. 

Anonymkode: 9aabf...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 22.21, Peonjenta skrev:

Ja det er dyrt. 198 kr for en HM-topp.  Kan like gjerne kjøpe nytt.  De har bare gammelt 90tallsræl der.  Lurer på hva de  gjør med de fine tingene de får inn?    Noen som vet?  

Der jeg jobber henger vi det som regel ut, men det er mange forskjellige mennesker som jobber der. Det jeg synes er fint er er det andre som ikke synes det er fint. 

Anonymkode: a2e1f...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var på en Fretex-butikk så jeg en genser jeg selv har som de solgte til høyere enn nypris. Og den var brukt! 

Jeg har også funnet IKEA-ting som de har solgt dyrere enn IKEA selger de nye. 

Anonymkode: 3d6d8...262

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Verken gir eller kjøper noe hos Fretex lengre. Både fordi det er altfor dyrt, men også fordi de er forferdelig sure og utakknemlige når jeg har kommet med ting. 

Mistet min mamma i kreft da jeg var 22, sorterte ut masse fine bøker og ordentlige klær til de og da jeg dukket opp for å levere fikk jeg bare beskjed om 'sette det utenfor' uten et takk eller et smil. 

Gir derfor heller tingene mine til Kirkens Bymisjon og Frivillighetssentralen som både nikker, smiler, sier takk og byr på en kaffe når jeg kommer 👍

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2018 den 22.21, Peonjenta skrev:

Ja det er dyrt. 198 kr for en HM-topp.  Kan like gjerne kjøpe nytt.  De har bare gammelt 90tallsræl der.  Lurer på hva de  gjør med de fine tingene de får inn?    Noen som vet?  

De sparer det opp og selger det ekstra dyrt på "retrolørdag" eller "nostalgilørdag". Kan sikkert tenkes at en del sendes til Oslo også, som noen andre her sier, jeg vet ikke. 

Med det sagt, så finner jeg noe fint på Fretex til en OK pris. Men det er mange prislapper jeg får helt bakoversveis av, ja. Spesielt over redesign-varene deres. Men har også funnet Levisskjorte og Marlene Birger-bukse til 20,-og Mads Nørgaard-skjørt til 90,- gjemt innimellom bikbok-polyester til 150 kr. 

 

Anonymkode: 47fc3...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...