Gå til innhold

Mindre med varer på Fretex butikkene for tiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reiste innom 3 ulike Fretexbutikker forleden, og det som slo meg var at butikkene så halvtomme ut. Sammenlignet med tidligere var det veldig lite med varer på stativene og i hyllene.

Færre klær, møbler, nips, og alt mulig annet. Det var stusselig å se på.

Flere som har lagt merke til dette?

Anonymkode: c9785...75d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fretex er jo så sinnsykt dyrt så der går jeg aldri for å kjøpe noe uansett. 

Anonymkode: 35c8b...367

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at det enten skyldes at de bosser for mye av det de får inn og bare plukker ut de aller peneste tingene eller at folk er drita lei av å gi dem ting som de selger til skampriser i forhold til at de liksom er en veldedig bedrift, der folk heller gir vekk ting privat eller selger det på finn til en billigere penge. 

Anonymkode: 0b70d...c49

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Fretex er jo så sinnsykt dyrt så der går jeg aldri for å kjøpe noe uansett. 

Anonymkode: 35c8b...367

Fretex er blitt sinnsykt dyre! De fattige kan ikke lenger handle der. De retter seg mest mot pengesterke folk som vil handle unik vintage, tror jeg. Jeg har begynt å gi brukte klær og ting til Kirkens bymisjon i stedet, for de har priser som er lave nok til at de med dårlig råd også kan handle der. Jeg var og leverte to sekker med klær i containeren deres i dag.

Anonymkode: 425ff...396

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje folk som før var givere har oppdaget at Fretex ikke lenger er sånn som Fretex engang var?

 

Anonymkode: 85949...074

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel H&M jakke til 200 kr var veldig dyrt ja. Jeg dro derfra uten å kjøpe noe.

Anonymkode: c9785...75d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har nok priset seg ut av bruktmarkedet.

Anonymkode: 3e1fc...228

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De har nok priset seg ut av bruktmarkedet.

Anonymkode: 3e1fc...228

Det tror jeg også. Faktisk har jeg sett enkelte ting som er priset høyere på Fretex enn de var som nye. Jeg for min del gir derfor bort eller selger brukbare ting og klær videre privat enn å gi dem til Fretex. Da kan jeg også selv velge hvem jeg skal gi bort ting til og hvilket formål jeg evt. ønsker å støtte med penger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Fretex endret profil og ble både grådige og kresne.

 

Er mann så har kun vært innom en av butikkene, for kanskje 8 år siden, for å se etter en jakke.

Dyrere enn i vanlig butikk, brukte klær....hva f??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leo skrev:

Det tror jeg også. Faktisk har jeg sett enkelte ting som er priset høyere på Fretex enn de var som nye. Jeg for min del gir derfor bort eller selger brukbare ting og klær videre privat enn å gi dem til Fretex. Da kan jeg også selv velge hvem jeg skal gi bort ting til og hvilket formål jeg evt. ønsker å støtte med penger. 

Enig. Vi er minst 2 som velger sånn :Nikke:

1 time siden, HankySpanky skrev:

Fretex endret profil og ble både grådige og kresne.

Dyrere enn i vanlig butikk, brukte klær....hva f??

Helt enig.

Jeg flyttet for ikke mange år siden. Ringte Fretex og lurte på om de ville ha/kunne bruke noen av de møblene jeg ikke hadde planer om å ta med meg. Fretex kom. Fretex så. Fretex sa at de ikke ville ha helt kurante bokhyller, spisestue, et stort Kinateppe eller en 3 seter sofa.

Hvorfor? Jo de mente de ikke fikk solgt det for høy nok pris :blink: - derimot mine 2 Dobag tepper. De ville de gjerne ha, men de skulle jeg ha med meg.

Jeg spurte om ikke de  byens varmestue hadde bruk for noen møbler? Det ville de ikke svare på. Og på neste spørsmål som var om ikke de i byen som hadde ingenting kanskje kunne bruke møblene? Da bare så de på meg før de til nød kunne ta med seg en eikebenk og reise.

Så la jeg møblene ut på Finn, og de ble borte på mindre enn 24 timer. 

Jeg kjenner meg igjen i begrepene grådige og kresne ja 😕 - det var bare prat om å ville ha ting som kunne selges for mest mulig penger. Andre fine ting (som ikke hadde det riktige merket eller den riktige fargen eller hadde vært i den riktige avisen de siste månedene, det ville de ikke ha).

 

Anonymkode: 85949...074

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de resirkulerte produktene de selger. Tepper osv som er redesignet og slikt. Jeg har aldri sett at noen går rundt med noen av desse produktene. Er det noen som kjøper det?

Jeg så og at de er begynt å selge noe såpe og krem +++

Gadd ikke å se på det engang.

Anonymkode: c9785...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter denne nyheten i min by får jeg ikke lyst til å gi mer til Fretex https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2018/07/05/Matheo-3-satte-fra-seg-sykkelen-utenfor-Fretex-–-så-solgte-de-den-for-50-kroner-17069258.ece?rs76172&t=1 ingressen: For to uker siden var Nauja Heiring Johansen og sønnen og handlet på Fretex Nardo. De parkerte sykkelen på sykkelstativet utenfor butikken, da de kom ut, var sykkelen solgt til en annen kunde.

Anonymkode: aefd3...e80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet å gi til Fretex etter å ha besøkt noen av butikkene deres. De er helt latterlig dyre for brukte klær. Når man nesten tar nypris så er det ikke lenger beregnet for at folk med lite penger skal få glede av dem. Jeg oppdaget til og med noen helt vanlige klær fra HM som var dyrere enn nypris! Hvordan jeg oppdaget det? Prislappen hang fremdeles på 🙄 

Jeg selger heller klærne billig på f.eks finn.no eller gir bort til venner og bekjente som jeg vet at trenger det. Resten gir jeg til utlandet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.7.2018 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Fretex er blitt sinnsykt dyre! De fattige kan ikke lenger handle der. De retter seg mest mot pengesterke folk som vil handle unik vintage, tror jeg. Jeg har begynt å gi brukte klær og ting til Kirkens bymisjon i stedet, for de har priser som er lave nok til at de med dårlig råd også kan handle der. Jeg var og leverte to sekker med klær i containeren deres i dag.

Anonymkode: 425ff...396

Det er ikke akkurat unik vintage på min lokale Fretex. Bare helt ordinære varer fra hm, vila o.l. til høy pris. Jeg gir heller ikke klær til dem lenger. 

Anonymkode: 13039...74c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter denne nyheten i min by får jeg ikke lyst til å gi mer til Fretex https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2018/07/05/Matheo-3-satte-fra-seg-sykkelen-utenfor-Fretex-–-så-solgte-de-den-for-50-kroner-17069258.ece?rs76172&t=1 ingressen: For to uker siden var Nauja Heiring Johansen og sønnen og handlet på Fretex Nardo. De parkerte sykkelen på sykkelstativet utenfor butikken, da de kom ut, var sykkelen solgt til en annen kunde.

Anonymkode: aefd3...e80

Jeg får ikke lest, men dette høres jo helt vanvittig ut! 

Anonymkode: 13039...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke lest, men dette høres jo helt vanvittig ut! 

Anonymkode: 13039...74c

Søker du opp henne på Facebook så får du lest opplevelsen hennes, hun har lagt den ut åpent.

Anonymkode: aefd3...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter denne nyheten i min by får jeg ikke lyst til å gi mer til Fretex https://www.adressa.no/pluss/nyheter/2018/07/05/Matheo-3-satte-fra-seg-sykkelen-utenfor-Fretex-–-så-solgte-de-den-for-50-kroner-17069258.ece?rs76172&t=1 ingressen: For to uker siden var Nauja Heiring Johansen og sønnen og handlet på Fretex Nardo. De parkerte sykkelen på sykkelstativet utenfor butikken, da de kom ut, var sykkelen solgt til en annen kunde.

Anonymkode: aefd3...e80

Åh...! 

Anonymkode: c9785...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søker du opp henne på Facebook så får du lest opplevelsen hennes, hun har lagt den ut åpent.

Anonymkode: aefd3...e80

Nå på TV2for de som ikke har adressa eller Facebook https://www.tv2.no/nyheter/9957414/

Anonymkode: aefd3...e80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.7.2018 den 19.17, AnonymBruker skrev:

Fretex er blitt sinnsykt dyre! De fattige kan ikke lenger handle der. De retter seg mest mot pengesterke folk som vil handle unik vintage, tror jeg. Jeg har begynt å gi brukte klær og ting til Kirkens bymisjon i stedet, for de har priser som er lave nok til at de med dårlig råd også kan handle der. Jeg var og leverte to sekker med klær i containeren deres i dag.

Anonymkode: 425ff...396

Problemet er at det ikke er "unik vintage" heller, det er som regel bare fjorårets skrap fra H&M som er skyhøyt priset og som ingen med et minimum av hjerne vil bruke pengene sine på. Det er kun noen spesielle Fretex-butikker i Oslo som har noen fine gamle ting, alle andre landets Fretex-butikker er stort sett dyrt ræl.

Vil man ha unik vintage, så går man uansett til egne, små vintagebutikker som de fleste store byer har. Fretex er en fallitt. Når de ikke har vintage- og retroklær til studentsegmentet, og heller ikke billige nok klær til fattigfolk, hvem skal da være kundegruppa deres? Jeg gir også klærne mine andre steder, eller selger dem billig på Tise.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex driver en business. Ikke veldedighet. Gjenbruk har vært hot i mange år nå. Da er det greit at de er selektive med hva de tar i mot. Det er så utrolig mye (ræl) som folk gir bort og kvitter seg med- Fretex trenger ikke alt dette. Prisene bør likevel ikke være helt ville. 

Anonymkode: 30c35...3d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...