Gå til innhold

Guttene som sitter fast i grotten i Thailand


Mazarini

Anbefalte innlegg

1 time siden, UnderCover skrev:

Håper vi får se noen intervjuer om ikke så alt for lenge 🤗

Nysgjerrigheten min er enig, men morsinstinktene mine håper vi bare får sitater fra mellommenn og talspersoner til familiene og at de får fred og leve videre som vanlige, fotballspillende barn. :)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ingen intervjuer med barna og familiene. La dem være i fred. De har vært gjennom veldig mye og fortjener å leve i fred og ro videre. Nok eksponering for hele verden. Men jeg vil mer enn gjerne se intervjuer med redningsmannskapet som for meg er ekte helter.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Winza skrev:

Ikke overraskende at Hollywood allerede planlegger en film om dette, de lager jo en film om alt

Djises ... Ja, de gjør vel det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, T-Rex skrev:

Det er uendelig mange eksempler på at militær disiplin har ført til katastrofe.

Her gikk det bra. Får vi tro.

Hvorfor så negativ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Winza
14 timer siden, Drizzt skrev:

Nei, ingen intervjuer med barna og familiene. La dem være i fred. De har vært gjennom veldig mye og fortjener å leve i fred og ro videre. Nok eksponering for hele verden. Men jeg vil mer enn gjerne se intervjuer med redningsmannskapet som for meg er ekte helter.

Enig, de trenger fred og ro nå!

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Winza skrev:

Enig, de trenger fred og ro nå!

Ja, for all del, jeg tenker også at de trenger ro og fred. Men oppdateringer om hvordan det går etterpå, hvordan det var, i form av intervju etc, hadde vært veldig veldig gledelig å se 😊

Er også spent på hva som skjer med treneren. Jeg håper han får være i fred fra straff hvertfall.

Meen, om ikke, så får jeg vel vente på filmen da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
Akkurat nå, UnderCover skrev:

Ja, for all del, jeg tenker også at de trenger ro og fred. Men oppdateringer om hvordan det går etterpå, hvordan det var, i form av intervju etc, hadde vært veldig veldig gledelig å se 😊

Er også spent på hva som skjer med treneren. Jeg håper han får være i fred fra straff hvertfall.

Meen, om ikke, så får jeg vel vente på filmen da 😉

Hvem skal spille guttene da tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Winza skrev:

Hvem skal spille guttene da tror du?

Det har jeg absolutt ingen formening om..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Winza skrev:

Hvem skal spille guttene da tror du?

Det må i så fall være noen som har god erfaring med grottedykking. Kanskje ungdommer eller unge voksne som ser unge ut for alderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Forbereder seg på at turister skal strømme til grotten. Thailands statsminister forbereder seg på at grotten hvor de tolv guttene og fotballtreneren satt innesperret i 18 dager, kan bli en turistattraksjon og varsler ekstra sikkerhetstiltak.
– Vi er nødt til å overvåke inngangen og utgangen til grotten, og vi må sette opp mer lys og skilt. Denne grotten er blitt verdenskjent nå, men det er en farlig grotte, sier statsminister Prayuth Chan-ocha, ifølge Reuters.
Han legger til at grotten sannsynligvis vil måtte stenges for publikum en periode nå, frem til de ekstra sikkerhetstiltakene er på plass." https://www.nrk.no/urix/thailandske-myndigheter-forbereder-seg-pa-at-turister-skal-stromme-til-grotten-1.14120499

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Australske dykkere som befant seg nærmere grotteutgangen sier til The Guardian at de hørte skrik og så kollegaer som spurtet ut da vannstanden plutselig steg raskt i grotta tirsdag ettermiddag. I dypet så de lysene fra hodelyktene til hjelpearbeidere som løp for livet.
På tidspunktet pumpa sviktet, var de tre thailandske marinesoldatene og legen som frivillig hadde blitt værende inne i grotta sammen med fotballaget i over ei uke, fortsatt inne i grotta, men klarte å komme seg ut kort tid etter, skriver avisa.
Ifølge den australske avisa Ten Daily ville pumpesvikten ha utviklet seg til en katastrofe dersom redningsoperasjonen hadde blitt forsinket. Vannet skal ha begynt å stige så mye som en centimeter per minutt."https://www.nrk.no/urix/vannpumpe-sviktet-kort-tid-etter-siste-gutt-var-ute-av-grotta-1.14120832

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok bare å stålsette seg når 300000000 kinesiske turister kommer for å utforske grotten. 😬

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, An0nymBruker skrev:

"Australske dykkere som befant seg nærmere grotteutgangen sier til The Guardian at de hørte skrik og så kollegaer som spurtet ut da vannstanden plutselig steg raskt i grotta tirsdag ettermiddag. I dypet så de lysene fra hodelyktene til hjelpearbeidere som løp for livet.
På tidspunktet pumpa sviktet, var de tre thailandske marinesoldatene og legen som frivillig hadde blitt værende inne i grotta sammen med fotballaget i over ei uke, fortsatt inne i grotta, men klarte å komme seg ut kort tid etter, skriver avisa.
Ifølge den australske avisa Ten Daily ville pumpesvikten ha utviklet seg til en katastrofe dersom redningsoperasjonen hadde blitt forsinket. Vannet skal ha begynt å stige så mye som en centimeter per minutt."https://www.nrk.no/urix/vannpumpe-sviktet-kort-tid-etter-siste-gutt-var-ute-av-grotta-1.14120832

😮😮 da var det på hengende håret at alt gikk som det gikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, parmanoia skrev:

Det er nok bare å stålsette seg når 300000000 kinesiske turister kommer for å utforske grotten. 😬

Ja med inngangspenger så får de fort tilbakebetalt kostnadene for redningsaksjonen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Pipaluk skrev:

Ja med inngangspenger så får de fort tilbakebetalt kostnadene for redningsaksjonen :)

😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok en litt annen kultur for hva man bør tjene penger på i Thailand. Husker jeg så intervju med en av de thailandske politikerne som kommenterte redningsaksjonen. Han brukte muligheten til å reklamere for det lokale bryggeriet han var deleier i. 

Endret av Skolebolle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza
4 minutter siden, Skolebolle skrev:

De har nok en litt annen kultur for hva man bør tjene penger på i Thailand. Husker jeg så intervju med en av de thailandske politikerne som kommenterte redningsaksjonen. Han brukte muligheten til å reklamere for det lokale bryggeriet han var deleier i. 

Så usmakelig 😡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Winza said:

Så usmakelig 😡

Absolutt sett med norske øyne. Men vet ikke hva som er akseptabelt og ikke akseptabelt i Thailand.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...