Gå til innhold

Guttene som sitter fast i grotten i Thailand


Mazarini

Anbefalte innlegg

Kan tro foreldrene puster lettet ut nå, selv om de ikke får klemme sine kjære riktig enda. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, hjertesukka said:

Kan tro foreldrene puster lettet ut nå, selv om de ikke får klemme sine kjære riktig enda. 

Det er vel ikke bare foreldrene som gjør det.

Jeg er imponert over hvordan thailandske myndigheter har håndtert denne vanskelige saken. For meg er Thailand litt sånn halvsivilisert (har bare såvidt vært der), men her utvises det organisasjonsevner utover det vanlige.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er vel ikke bare foreldrene som gjør det.

Jeg er imponert over hvordan thailandske myndigheter har håndtert denne vanskelige saken. For meg er Thailand litt sånn halvsivilisert (har bare såvidt vært der), men her utvises det organisasjonsevner utover det vanlige.

Prøvde bare å sette meg i foreldrenes sted.

Nåja, myndighetene har fått hjelp av så og si hele verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, hjertesukka said:

Prøvde bare å sette meg i foreldrenes sted.

Nåja, myndighetene har fått hjelp av så og si hele verden.

De har tatt den imot, noe ikke alt for stolte regimer ville gjort. Og det har vært fornuftig at de har gjort det. Og de har administrert det hele.

Fremdeles nokså imponert! Og jeg er vanskelig å imponere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er vel ikke bare foreldrene som gjør det.

Jeg er imponert over hvordan thailandske myndigheter har håndtert denne vanskelige saken. For meg er Thailand litt sånn halvsivilisert (har bare såvidt vært der), men her utvises det organisasjonsevner utover det vanlige.

Jeg har vært mye i Thailand (og blir derfor ekstra engasjert og berørt av saken), og velorganisert er ikke det første ordet jeg ville bruke, nei. Men her har de fått det til å fungere med hjelp fra lokale og mange andre nasjonaliteter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, parmanoia said:

Jeg har vært mye i Thailand (og blir derfor ekstra engasjert og berørt av saken), og velorganisert er ikke det første ordet jeg ville bruke, nei. Men her har de fått det til å fungere med hjelp fra lokale og mange andre nasjonaliteter. 

Veldig merkelig at du og jeg ser det så forskjellig.

Men hovedsaken er jo at laget er reddet ut. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, T-Rex said:

Det er vel ikke bare foreldrene som gjør det.

Jeg er imponert over hvordan thailandske myndigheter har håndtert denne vanskelige saken. For meg er Thailand litt sånn halvsivilisert (har bare såvidt vært der), men her utvises det organisasjonsevner utover det vanlige.

De har ikke særlig valg når saken blåses opp og hele verden følger med. Da har de ikke råd å gjøre feil. Det handler også om å verne nasjonens "stolthet" og vise en god fasade, det handler ikke bare om guttenes liv. Det var i Thailands egeninteresse å få hjulpet disse guttene best og raskest mulig. Bedre pr, bedre rykte, viser at de kan. Den slags

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, magikeren said:

De har ikke særlig valg når saken blåses opp og hele verden følger med. Da har de ikke råd å gjøre feil. Det handler også om å verne nasjonens "stolthet" og vise en god fasade, det handler ikke bare om guttenes liv. Det var i Thailands egeninteresse å få hjulpet disse guttene best og raskest mulig. Bedre pr, bedre rykte, viser at de kan. Den slags

Og det fungerte.

Det jeg blir aller, aller mest imponert av, er omsorgen for guttene og treneren.

Edit: jeg kommer kanskje tilbake til denne.

Endret av T-Rex
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Veldig merkelig at du og jeg ser det så forskjellig.

Men hovedsaken er jo at laget er reddet ut. :)

Jeg uttrykte meg kanskje ikke klart nok. DENNE gangen har de vært velorganisert. Men ellers er ikke god organisering noe jeg har sett for mye av mens jeg har vært der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, parmanoia said:

Jeg uttrykte meg kanskje ikke klart nok. DENNE gangen har de vært velorganisert. Men ellers er ikke god organisering noe jeg har sett for mye av mens jeg har vært der. 

Ok. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, An0nymBruker said:

Hvor er den fra? Er det på videoen kun en øvelse?

En journalistvenn av meg la den ut for så å slette den på bakgrunn av at den var fra 2015 og såklart ikke relevant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, filifjonka skrev:

En journalistvenn av meg la den ut for så å slette den på bakgrunn av at den var fra 2015 og såklart ikke relevant.

Takk for svar :) Var den videoen fra en øvelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Har legen og de tre marinejegerne kommet ut fra grotten?

Ja! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, parmanoia skrev:

Jeg har vært mye i Thailand (og blir derfor ekstra engasjert og berørt av saken), og velorganisert er ikke det første ordet jeg ville bruke, nei. Men her har de fått det til å fungere med hjelp fra lokale og mange andre nasjonaliteter. 

Det er kanskje en fordel slik sett at det er militære som styrer mye i Thailand, når aksjoner som dette skal gjennomføres, i militæret bruker kommando linjene og være rimelig klare 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er uendelig mange eksempler på at militær disiplin har ført til katastrofe.

Her gikk det bra. Får vi tro.

Endret av T-Rex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...