Gå til innhold

Nabo plantet thuja hekk på tomtegrensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Guppy88 skrev:

Ok, hva tolker DU det var som TS stilte seg positiv, om ikke det var å plante en hekk på tomtegrensa?

Nå er det jo i dette tilfellet vesentlig forskjell på en hekk som med vanlig klipp og vedlikehold går til tomtegrensen og en som plantes på tomtegrensen. Siden sistnevnte skaper problemer for TS tviler jeg på at hun stilte seg positiv til det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Leo skrev:

Nå er det jo i dette tilfellet vesentlig forskjell på en hekk som med vanlig klipp og vedlikehold går til tomtegrensen og en som plantes på tomtegrensen. Siden sistnevnte skaper problemer for TS tviler jeg på at hun stilte seg positiv til det. 

Virker som det var akkurat det som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Guppy88 said:

Virker som det var akkurat det som skjedde.

ts her, la meg gjøre det klart at når naboen spurte om det var greit å sette opp hekk svarte vi ja ikke noe problem, med forbehold at den ikke gikk over grensen fordi parkeringsplassen vår er trang nok som den er.

 

Enden på visa var at jeg endelig fikk tak i naboen som er stadig bortreist på ferie over telefon, og jeg endte opp med å flytte hekken 30cm lenger inn så stammen havner ca 40cm fra grensa. Jeg gravde også en dreneringskanal mot min kantsten så ikke det vil renne så mye jord inn på gårdsplassen når hekken vannes eller når det regner. 

Har også vannet hekken flere ganger hver dag hele uka, synes den fortsatt er faretruende tørr. Når jeg flyttet hekken var bakken knusk tørr bare 10cm ned.

Anonymkode: 82a81...cdd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thuja krever en god del vann, så om dere bor i den delen av landet der det er tørke så var det et merkelig valg å plante det som hekk før vedkommende dro på ferie. 

Anonymkode: e7141...513

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her, la meg gjøre det klart at når naboen spurte om det var greit å sette opp hekk svarte vi ja ikke noe problem, med forbehold at den ikke gikk over grensen fordi parkeringsplassen vår er trang nok som den er.

 

Enden på visa var at jeg endelig fikk tak i naboen som er stadig bortreist på ferie over telefon, og jeg endte opp med å flytte hekken 30cm lenger inn så stammen havner ca 40cm fra grensa. Jeg gravde også en dreneringskanal mot min kantsten så ikke det vil renne så mye jord inn på gårdsplassen når hekken vannes eller når det regner. 

Har også vannet hekken flere ganger hver dag hele uka, synes den fortsatt er faretruende tørr. Når jeg flyttet hekken var bakken knusk tørr bare 10cm ned.

Anonymkode: 82a81...cdd

Så bra at det løste seg 😊

Merkelig at de valgte å plante, for så å dra bort så lenge. Ikke akkurat billig å plante en hekk. 

Du virker som en god nabo TS 😊

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...