Gå til innhold

Hvor vil dere anbefale å bo med katt i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å flytte, bor nå på Lambertseter men er så utrolig mye trafikk blitt de siste årene og jeg blir sliten av det. Dessuten har jeg 2 katter og vil gjerne kunne slippe de ut. Har allerede 1 som har blitt overkjørt :(

Områder jeg kunne tenke meg er Etterstad, Kampen, Østensjø, Oppsal, Lilleberg. Er åpen for andre steder og, men siden jeg skal bo alene har jeg ikke råd til å betale særlig mer enn 3 mill for en leilighet. Hvilke steder ville dere anbefale når man har katt? Og som generelt ikke har masse trafikk sånn at man blir helt gal i hodet? 

 

Anonymkode: 2a156...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ullern er ganske greit. :) 
Mot Lilleaker og lignende er det litt natur, og ikke så ekstremt trafikkert som med Lambertseter, og det er kort vei til byen også. 
Fornebu er også fint, med god bussforbindelse om du trenger kollektiv og generelt ganske rolig område.
Du har også Søndre Nordstrand i den retningen, men kan ta litt lengre tid med kollektiv transport. 
Nesoddtangen og Svartskog også kan være gode steder. :) 

Endret av Drakan
sa feil og måte lege til to andre steder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drakan skrev:

Ullern er ganske greit. :) 
Mot Lilleaker og lignende er det litt natur, og ikke så ekstremt trafikkert som med Lambertseter, og det er kort vei til byen også. 
Fornebu er også fint, med god bussforbindelse om du trenger kollektiv og generelt ganske rolig område.
Du har også Lambertseter, i den retningen, men kan ta litt lengre tid med kollektiv transport. 

Ullern og Røa er fint, men jeg får vel ikke stort der for 3 mill? Det jeg har sett på som prismessig er greit er Ulsrud, Oppsal, Lilleberg, Østensjø. Men lurer bare på om det er ok å bo med katt der? Og dette med støy fra biler, er det like ille der som på Lambertseter?

Her på Lambertseter holder jeg seriøst på å bli gal av all trafikken. Ene krysset nedi her kommer det biler fra 8 forskjellige steder. Samtidig. Føles som jeg går ut med livet som innsats hver dag.. 

Fornebu er så dyrt at det kan jeg bare glemme. Hadde jeg vært rik hadde jeg bodd på Ulvøya, med egen strandlinje :) Der er det fint! 

Anonymkode: 2a156...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ullern og Røa er fint, men jeg får vel ikke stort der for 3 mill? Det jeg har sett på som prismessig er greit er Ulsrud, Oppsal, Lilleberg, Østensjø. Men lurer bare på om det er ok å bo med katt der? Og dette med støy fra biler, er det like ille der som på Lambertseter?

Her på Lambertseter holder jeg seriøst på å bli gal av all trafikken. Ene krysset nedi her kommer det biler fra 8 forskjellige steder. Samtidig. Føles som jeg går ut med livet som innsats hver dag.. 

Fornebu er så dyrt at det kan jeg bare glemme. Hadde jeg vært rik hadde jeg bodd på Ulvøya, med egen strandlinje :) Der er det fint! 

Anonymkode: 2a156...030

Bor selv rundt Ullern i den retningen, og det er ikke irriterende. 
Langt roliger, og burde ikke være for dyrt. Mange hus her som er gamle og slite så burde være lettere å finne noe rimelig en andre steder. Bodde selv med Lambertseter før, og fan for et bråk. E6 rett ved siden av, folk som fester og alt det der. 
Er mange barnefamilier rundt her med elven, så er generelt veldig rolig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årvoll/tonsenhagen er veldig flott og ligger tett inntil skogen. Supersentralt også med 31-bussen hele døgnet. Har vært der mye hos familie som selv har katt.

Anonymkode: 0c250...cc8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere tips? Hvordan er det på Oppsal/Godlia/Ulsrud? 

Anonymkode: 2a156...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...