Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er du av den typen som kjøper deg venner?

Som gir gaver for å holde på vennskapet?  

Anonymkode: ce221...e8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

er det noe du selv gjør?

Anonymkode: 252f4...2e6

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

er det noe du selv gjør?

Nei langt ifra. Men har sett mange som gjør dette. 

Anonymkode: ce221...e8b

Skrevet

Definitivt! De beste vennene finner man hos "Rent-A-Bud"! Kan de ikke kjøpes/leies ,så er de ikke "ekte" venner!

Det er min filosofi!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

har du eksempel? fordi noen ganger kan det være godt ment at noen vil gi noen gaver for menneskets vennlighet, ikke alt trenger å bli destruktivt. Men om man baksnakker etterpå fordi man har fått gave og ikke opplever vennskap så er det noe jo andre som har problemer. 

Skrevet (endret)

Hadde faktisk noen ''venner'' for mange år tilbake som alltid skulle  kjøpe meg med godteri, drikke eller cafebesøk for å få meg til å være med dem. Kjente faktisk 2 slike jenter.  Dessverre var begge to ekstremt falske personer som desperat trengte venner.

Endret av Oddy
  • 7 måneder senere...
Skrevet

Kjøpe seg venner? Nei, jeg ser ikke på meg selv som en sånn person, men jeg må heller ha hjelp til å bli inkludert... 

På ungdomsskolen var jeg litt sammen med ei jente som var et mobbeoffer. Hun forstod imidlertid aldri selv at hun bare hadde seg selv å takke. Jeg ble selv mobba og utestengt av klassen min, men det er ikke alltid man vet årsaken. 

Katarina (for å kalle henne det) hadde sine metoder å oppsøke folk på, og når hun var blitt avvist av noen prøvde hun seg på noen andre. Hun gikk i 8. klasse, og jeg gikk i 10. klasse. Jeg disponerte et rom inne i friminuttene pga mobbingen, og etter hvert kom hun også inn på rommet. I starten var det greit, men etter noen uker forandret det seg dramatisk. Hun snudde helt om. Da fant hun på historier som åpenbart var usanne, hun fant på ting som å ligge "død" på gulvet hvis hun kom inn på rommet først. I tillegg forlangte hun at jeg skulle handle mat til henne i kantina for mine penger. Hun hadde aldri med seg niste eller penger selv, og spiste heller aldri frokost. 

Jeg kunne ramset opp mye mer, men etter hvert kom det inn to andre og jeg fikk være mer i fred. Disse to andre var bestevenninner, men den ene av dem ble fra tid til annen noe mobbet. Katarina klarte å bli venn med den ene av dem. Jeg likte begge, men kontakt med noen av de tre i det hele tatt var utenkelig for meg etter ungdomsskolen. 

Jeg vil si at Katarina var en som kjøpte seg venner 

Skrevet

Jeg har begynt å gå en omvei til butikken for å unngå ei som prøver å kjøpe meg. Hun jobber på en kafé som jeg passerer på vei til og fra butikken. Når hun ser at jeg går til butikken står hun klar i døren når jeg kommer tilbake. En ny rett jeg må smake på, en kopp av favorittkaffen min, skal ha min mening om de nye dukene osv. Egentlig vil hun bare ha noen å prate hull i hodet på.

Anonymkode: bb261...82e

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, Millimani skrev:

Kjøpe seg venner? Nei, jeg ser ikke på meg selv som en sånn person, men jeg må heller ha hjelp til å bli inkludert... 

På ungdomsskolen var jeg litt sammen med ei jente som var et mobbeoffer. Hun forstod imidlertid aldri selv at hun bare hadde seg selv å takke. Jeg ble selv mobba og utestengt av klassen min, men det er ikke alltid man vet årsaken. 

Katarina (for å kalle henne det) hadde sine metoder å oppsøke folk på, og når hun var blitt avvist av noen prøvde hun seg på noen andre. Hun gikk i 8. klasse, og jeg gikk i 10. klasse. Jeg disponerte et rom inne i friminuttene pga mobbingen, og etter hvert kom hun også inn på rommet. I starten var det greit, men etter noen uker forandret det seg dramatisk. Hun snudde helt om. Da fant hun på historier som åpenbart var usanne, hun fant på ting som å ligge "død" på gulvet hvis hun kom inn på rommet først. I tillegg forlangte hun at jeg skulle handle mat til henne i kantina for mine penger. Hun hadde aldri med seg niste eller penger selv, og spiste heller aldri frokost. 

Jeg kunne ramset opp mye mer, men etter hvert kom det inn to andre og jeg fikk være mer i fred. Disse to andre var bestevenninner, men den ene av dem ble fra tid til annen noe mobbet. Katarina klarte å bli venn med den ene av dem. Jeg likte begge, men kontakt med noen av de tre i det hele tatt var utenkelig for meg etter ungdomsskolen. 

Jeg vil si at Katarina var en som kjøpte seg venner 

Hvordan kan denne Katarina være en som kjøper seg venner? Alt jeg ser er ei jente som kanskje hadde det vanskelig hjemme med dårlig økonomi og lite sosiale antenner som ble mobbet. Du virker litt spesiell

Anonymkode: 85913...342

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan denne Katarina være en som kjøper seg venner? Alt jeg ser er ei jente som kanskje hadde det vanskelig hjemme med dårlig økonomi og lite sosiale antenner som ble mobbet. Du virker litt spesiell

Jeg signerer denne. Synes det blir feil å si at hun kjøpte seg venner. Hun hadde det nok vanskelig på ett eller annet område, så hun prøvde å få oppmerksomheten deres. 

Anonymkode: 52c19...fba

• Liker 1
Skrevet

Jeg har for lite penger og liker ikke folk godt nok til at jeg gidder kaste bort penger på noen. Men tror kanskje jeg hadde vært åpen for å bli kjøpt da😎 

Anonymkode: 92b50...5e2

• Liker 2
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg signerer denne. Synes det blir feil å si at hun kjøpte seg venner. Hun hadde det nok vanskelig på ett eller annet område, så hun prøvde å få oppmerksomheten deres. 

Anonymkode: 52c19...fba

Jeg kan ikke si noe om økonomien for den kan jeg ikke noe om. Hun ville gi meg et smykke den dagen jeg ble med henne hjem for første gang. Den gaven var også fra foreldrene og storebroren hennes, fordi jeg var så snill med henne. Men vi bodde to mil fra hverandre, hun måtte ha skolebuss og jeg syklet hjem på syv minutter. Jeg ble aldri med henne hjem fordi jeg ikke så noen grunn til det. Så det er kanskje litt feil å si at hun kjøpte meg, men kanskje jeg heller skal si at hun kjøpte andre. En annen ting er at jeg handla mat til henne i kantina for mine penger, og jeg fikk aldri noe annet tilbake enn mobbing med stygge ord, åpenbart usanne historier, ting som at hun lå "død" på gulvet, og ja... Det var kanskje heller en av de to andre som etter hvert kom inn i rommet som ble en av dem hun kjøpte... 

Jeg har begynt å gå en omvei til butikken for å unngå ei som prøver å kjøpe meg. Hun jobber på en kafé som jeg passerer på vei til og fra butikken. Når hun ser at jeg går til butikken står hun klar i døren når jeg kommer tilbake. En ny rett jeg må smake på, en kopp av favorittkaffen min, skal ha min mening om de nye dukene osv. Egentlig vil hun bare ha noen å prate hull i hodet på.

Dette ^

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje cafeen hennes egentlig ikke går noe bra, og hun føler seg ensom?         

Anonymkode: 55f22...10f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje cafeen hennes egentlig ikke går noe bra, og hun føler seg ensom?         

Anonymkode: 55f22...10f

Kaféen er den mest populære her, men det er selvfølgelig dødperioder i løpet av dagen. Jeg har verken tid eller lyst til å sitte på kafé hver dag, noe jeg har prøvd å forklare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...