Gå til innhold

N85 prøver igjen:-)


N85

Anbefalte innlegg

Så synd at graviditeten ikkje ser ut til å bli noko av. :troest:

Masse lykke til med ivf-forsøk i mai! :hug: Du skal berre sjå at det ordnar seg fort, med litt hjelp. :jepp: 

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for støtten folkens, det er godt å ha noen å dele med her inne☺️

Fremdeles ingen blødning. Såvidt litt på papiret. Men kan ikke skjønne annet enn at det må komme snart, for testen er veeeldig svak. Tipper hCG er mellom 10 og 25 et sted. Tar siste testen i hus i morgen og håper at den ikke blir sterkere. 

Jeg skulle anslå dato for neste mens til ivf-sykepleieren i dag, men nå har jeg jo egentlig ikke peiling pÅ hva kroppen kommer til å gjøre. Jeg får ringe igjen hvis dette drøyer veldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, prøverpåny skrev:

Kjemisk er veldig frustrerende, spesielt for oss langtidsprøvere!! 😔 IVF er ikke noen lett prosess, så skjønner at dere har gått noen runder. Håper dere lykkes raskt med det! 😊

Ja, det er helt python! Føler all luft har gått ut av ballongen de siste dagene ☹️ krysser fingrene for at ivf er løsningen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at dere kommer raskt i gang og at det klaffer raskt for dere ❤️🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.4.2019 den 22.02, Patriotpaula skrev:

Håper at dere kommer raskt i gang og at det klaffer raskt for dere ❤️🤞🏻

Takk, det håper jeg også☺️

Jeg endte opp med å få ordentlig blødning 17-18 dpo, så da ble mensen  bare et par dager forsinket. Så da tror jeg ikke kroppen og syklusen er blitt så veldig forstyrret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syklusdag 13 i morgen mandag. Venter eggløsning i løpet av uka. Håper den kommer til rett tid, mest med tanke på å komme i gang med ivf tidlig i mai slik at det ikke kræsjer diverse jobbaktiviteter, men jeg har ingen særlige tegn enda.

Jeg har vært på apoteket og hentet ut sprøytene som jeg trenger i tilfelle det blir ivf. Så da ble vi 5000 fattigere. Og da har jeg hentet ut bare det mest nødvendige (det jeg trenger fram til første ul). Jeg synes disse sprøytene virket ganske komplisert egentlig.. men jeg får det vel til får man tro! Men hvem vet - kanskje får vi det til selv denne måneden.

Akkurat nå er jeg faktisk mer avslappet mht denne prøvingen enn jeg har vært på lenge. Jeg føler at ved ivf er all kontrollen ut av våre hender, og det kjennes godt.

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, N85 skrev:

Syklusdag 13 i morgen mandag. Venter eggløsning i løpet av uka. Håper den kommer til rett tid, mest med tanke på å komme i gang med ivf tidlig i mai slik at det ikke kræsjer diverse jobbaktiviteter, men jeg har ingen særlige tegn enda.

Jeg har vært på apoteket og hentet ut sprøytene som jeg trenger i tilfelle det blir ivf. Så da ble vi 5000 fattigere. Og da har jeg hentet ut bare det mest nødvendige (det jeg trenger fram til første ul). Jeg synes disse sprøytene virket ganske komplisert egentlig.. men jeg får det vel til får man tro! Men hvem vet - kanskje får vi det til selv denne måneden.

Akkurat nå er jeg faktisk mer avslappet mht denne prøvingen enn jeg har vært på lenge. Jeg føler at ved ivf er all kontrollen ut av våre hender, og det kjennes godt.

Krysser fingrene for EL 🤞🏻

Hvilke sprøyter skal du bruke hvis det blir IVF? Det er dyrt ja, brukt ca 15000 her, og forsøket er ikke fullført en gang 💸💸 

All kontroll er uten tvil ut av deres hender, nå blir det noen andre som tar over styringen. Og det tror jeg kjennes veldig greit for de fleste. Vil tro de fleste har nok med å stå i den fysiske og psykiske påkjenningen IVF er, så får IVF-folkene gjøre det de er best på 👶🏻

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Patriotpaula skrev:

Krysser fingrene for EL 🤞🏻

Hvilke sprøyter skal du bruke hvis det blir IVF? Det er dyrt ja, brukt ca 15000 her, og forsøket er ikke fullført en gang 💸💸 

All kontroll er uten tvil ut av deres hender, nå blir det noen andre som tar over styringen. Og det tror jeg kjennes veldig greit for de fleste. Vil tro de fleste har nok med å stå i den fysiske og psykiske påkjenningen IVF er, så får IVF-folkene gjøre det de er best på 👶🏻

 

Ingen EL foreløpig, men er jo bare på dag 14 enda, så jeg er ved god tro☺️

Jeg har fått gonal-f 125 ie fra dag 2 og fyremadel (tilsv. orgalutran) 25 mg fra sprøytedag 5. Gonal-f med det som blir 7 doser for meg kostet vel nesten 3200... Og jeg tror jeg har ganske lav dose..

Hvor i løpet er du da? Og har du kort eller lang protokoll?🙂

Ja, jeg er spent på hvordan det blir, både fysisk og psykisk! Og om jeg får til disse sprøytene. Tror ikke jeg kan regne med mannen hvis jeg synes det blir ekkelt å gjøre det selv, han er veeeldig pysete på slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, N85 skrev:

Ingen EL foreløpig, men er jo bare på dag 14 enda, så jeg er ved god tro☺️

Jeg har fått gonal-f 125 ie fra dag 2 og fyremadel (tilsv. orgalutran) 25 mg fra sprøytedag 5. Gonal-f med det som blir 7 doser for meg kostet vel nesten 3200... Og jeg tror jeg har ganske lav dose..

Hvor i løpet er du da? Og har du kort eller lang protokoll?🙂

Ja, jeg er spent på hvordan det blir, både fysisk og psykisk! Og om jeg får til disse sprøytene. Tror ikke jeg kan regne med mannen hvis jeg synes det blir ekkelt å gjøre det selv, han er veeeldig pysete på slike ting.

Uff ja, det er kostbart ja 🙈 Jeg har brukt ca 15000 til nå... og må hente ut enda et legemiddel til... 

Jeg fikk mensen i dag (🥳), skulle egentlig få den på lørdag (da hadde jeg vært på CD14). Så da begynner jeg med østrogen-tabletter i morgen, UL på dag 10, det vil bli rundt neste torsdag. Så blir det innsett >5 dager etter ultralyden. Jeg hadde kort protokoll :) 

Jeg synes det var en overraskende stor psykisk belastning, mye større enn jeg kunne ha sett for meg før jeg startet opp. Skjønner at man kan være litt usikker på de sprøytene hvis man ikke er vant til det. Jeg er spl, så vant med å både blande og stikke, men jeg foretrekker å stikke andre fremfor meg selv altså 😬😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 16.4.2019 den 12.00, Patriotpaula skrev:

Uff ja, det er kostbart ja 🙈 Jeg har brukt ca 15000 til nå... og må hente ut enda et legemiddel til... 

Jeg fikk mensen i dag (🥳), skulle egentlig få den på lørdag (da hadde jeg vært på CD14). Så da begynner jeg med østrogen-tabletter i morgen, UL på dag 10, det vil bli rundt neste torsdag. Så blir det innsett >5 dager etter ultralyden. Jeg hadde kort protokoll :) 

Jeg synes det var en overraskende stor psykisk belastning, mye større enn jeg kunne ha sett for meg før jeg startet opp. Skjønner at man kan være litt usikker på de sprøytene hvis man ikke er vant til det. Jeg er spl, så vant med å både blande og stikke, men jeg foretrekker å stikke andre fremfor meg selv altså 😬😅

Hvordan går det nå da, du ha vel kanskje hatt innsett?😊 Ble du overstimulert på kort protokoll?😮 jeg innbiller meg at kort protokoll er så mildt og snilt, men jeg har jo ikke peiling😋

Her er jeg 14 dpo med negativ g-test og brun spotting, så da kommer vel mensen ila de nærmeste dagene også. Så da blir det ivf på oss. Litt blandede følelser egentlig, men vi har jo lyst på barn og har blitt anbefalt ivf, så da er det vel bare å kjøre på. 

Jeg har lest gjennom "bruksanvisningene" til sprøytene en gang til, og det virket mer overkommelig denne gangen. Men vi får nå se hvordan det går..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, blastoen vår ble satt inn på fredag 🤞🏻😊 Så testdag er 17.mai 🙈😬

Ja, fullt mulig å bli overstimulert på kort protokoll altså 😅 Ei jeg jobber med hadde også kort protokoll og ble også overstimulert, men hun ble verre overstimulert enn meg så hun fikk seg noen dager på sykehus. Har selv inntrykk av at lang protokoll er hakket verre, inntrykk av at mange medisiner i nedreguleringsfasen gir mange og ubehagelige bivirkninger.... 

Det er vel de færreste som hopper i en IVF-prosess med en veldig stor iver. Jeg tror at veien til babydrømmen ofte kommer med en liten bismak når man «må» i gjennom IVF for å få oppfylt drømmen om å bli foreldre, selv om jeg også tror at det er en stor lettelse for mange par også :) Bra at mensen er på vei, oppstart er ikke noe å vente med hvis det først er bestemt at det blir IVF og paret (spesielt kvinnen) er klar 😊

Du blir veldig flink til å stikke etter hvert da, jeg satt rett i underkant av 50 sprøyter i min stimulering 😬🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ja, blastoen vår ble satt inn på fredag 🤞🏻😊 Så testdag er 17.mai 🙈😬

Ja, fullt mulig å bli overstimulert på kort protokoll altså 😅 Ei jeg jobber med hadde også kort protokoll og ble også overstimulert, men hun ble verre overstimulert enn meg så hun fikk seg noen dager på sykehus. Har selv inntrykk av at lang protokoll er hakket verre, inntrykk av at mange medisiner i nedreguleringsfasen gir mange og ubehagelige bivirkninger.... 

Det er vel de færreste som hopper i en IVF-prosess med en veldig stor iver. Jeg tror at veien til babydrømmen ofte kommer med en liten bismak når man «må» i gjennom IVF for å få oppfylt drømmen om å bli foreldre, selv om jeg også tror at det er en stor lettelse for mange par også :) Bra at mensen er på vei, oppstart er ikke noe å vente med hvis det først er bestemt at det blir IVF og paret (spesielt kvinnen) er klar 😊

Du blir veldig flink til å stikke etter hvert da, jeg satt rett i underkant av 50 sprøyter i min stimulering 😬🙊

Så spennende! Gleder meg til jeg er kommet så langt😊 men det er vel nesten litt i overkant spennende kan jeg se for meg..

Litt blanda følelser ja. Men blir det baby til slutt så er det jo verdt det☺️ "trøster" meg litt med at hvis det ikke skulle gå med ivf nå i mai, så får vi inn et par forsøk på gamlemåten i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, N85 skrev:

Så spennende! Gleder meg til jeg er kommet så langt😊 men det er vel nesten litt i overkant spennende kan jeg se for meg..

Litt blanda følelser ja. Men blir det baby til slutt så er det jo verdt det☺️ "trøster" meg litt med at hvis det ikke skulle gå med ivf nå i mai, så får vi inn et par forsøk på gamlemåten i sommer.

Blir nok i overkant spennende når det begynner å nærme seg testdato tenker jeg 🙈😬 Og generelt dagene fremover. Skal vi bli foreldre i januar eller må vi helt tilbake til start og begynne ny runde med IVF? 😬🤭 Og ting tar sånn tid... Alltid noe man skal vente på i en slik prosess 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Patriotpaula skrev:

Blir nok i overkant spennende når det begynner å nærme seg testdato tenker jeg 🙈😬 Og generelt dagene fremover. Skal vi bli foreldre i januar eller må vi helt tilbake til start og begynne ny runde med IVF? 😬🤭 Og ting tar sånn tid... Alltid noe man skal vente på i en slik prosess 🙈 

Ja, dagene før IKM er jo litt for spennende i en vanlig syklus, så klarer ikke helt å se for meg hvordan det blir med ivf. Skal krysse fingrene for deg🤞😊

Snakket med sykepleier i dag. Jeg starter med sprøyter i morgen og ul er satt opp tirsdag i neste uke😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, N85 skrev:

Ja, dagene før IKM er jo litt for spennende i en vanlig syklus, så klarer ikke helt å se for meg hvordan det blir med ivf. Skal krysse fingrene for deg🤞😊

Snakket med sykepleier i dag. Jeg starter med sprøyter i morgen og ul er satt opp tirsdag i neste uke😊

Er nok minst like spennende i rugeperioden ja 😅 Takk, det trengs! Håper så inderlig ❤️

Hurra for oppstart 👏🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennande med første ivf-forsøk og sprøytestart! :hoppe: Håpar du er heldig, og får full klaff på første forsøk. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2019 den 12.23, Mirabella76 skrev:

Så spennande med første ivf-forsøk og sprøytestart! :hoppe: Håpar du er heldig, og får full klaff på første forsøk. :jepp:

Ja, det håper jeg også😊

har satt to sprøyter til nå, og det går helt fint faktisk, er ikke spesielt fælt i hele tatt! Nesten så jeg liker det litt🙈 føler meg så legeaktig og flink😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, N85 skrev:

Ja, det håper jeg også😊

har satt to sprøyter til nå, og det går helt fint faktisk, er ikke spesielt fælt i hele tatt! Nesten så jeg liker det litt🙈 føler meg så legeaktig og flink😋

He he, det høyrest bra ut! :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fortsatt bra på sprøytedag 7. I morgen blir det UL, det blir veldig spennende! Jeg har hatt el-slim de siste dagene og jeg føler meg støl i magen, så håper det er et godt tegn og at det blir uttak på torsdag🤞ellers har jeg ingen symptomer og sprøytene går fortsatt greit.

Jeg bestemte meg forresten for å google kaffe og ivf.. det var ikke en spesielt god ide! Egentlig tror jeg at jeg ville fått beskjed hvis man burde holde seg unna, men for å slippe å tenke på det har jeg gått over til fruktte 😐 det var planen uansett etter innsett så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...