Gå til innhold

N85 prøver igjen:-)


N85

Anbefalte innlegg

Hei!

Starter ny dagbok nå siden vi så smått har begynt å prøve på nr 2!😍👍👍😀

Jeg er 32 og samboeren noen år eldre. Vi startet prøvingen første gang i november 2013 og hadde 4 SA før vi ble foreldre til verdens snilleste og fineste gutt i juli 2016. Jeg hadde også en SA etter p-pilleslurv i 2012. Alle SA har vært tidlige, ca. uke 6.  Vi er utredet for alt mellom himmel og jord, men de finner ingenting galt med oss. Likevel fikk jeg prøve crinone, albyl-e og prednisolon sist gang da det endelig gikk bra.

Vi prøver ikke veldig seriøst foreløpig, men mannen har sluttet å hoppe av i svingen, og jeg har begynt å følge med på eggløsningen (litt i smug😋). Så får det som skjer skje. Jeg er (foreløpig) mer avslappet enn sist gang, og jeg er forberedt på at det i verste fall ikke går. Vi har jo allerede vært kjempeheldig som fikk gutten vår😊

 

Oppsummering graviditeter:

Høst 2012: tidlig SA

Des 2013: SA uke 6

Juni/juli 2014: SA uke 6

Desember 2014: SA uke 6

Juni/juli 2015: SA uke 5-6

Juli 2016: sønnen vår ble født😀

August 2018: MA/BO, hjemmeabort 9+6

Mars/april 2019: Kjemisk graviditet

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så må jeg føye til med en gang at jeg allerede er gravid i PP2. Dessverre så tror jeg ikke dette er liv laga:-( testene er svake, så hCG er lav og jeg kjenner meg ganske sikker på att det ikke stiger som det skal heller.

Jeg skal høre med legen om jeg får komme inn og måle stigning i blodet til uka slik att jeg får bekreftet en eventuell SA så fort som mulig. Jeg bruker crinone som for det første er veldig dyrt, men som for det andre hindrer blødning og dermed kan utsette SAen. Og hvis det er SA vil jeg bli ferdig så fort som mulig..

Legger ved bilde av testene fra i går og i dag (14 og 15 dpo)

Edit: 15 dpo bildet er visst for stort og jeg tar meg ikke bryet med å fikse det. Den ser lik ut som 14 dpo. I tillegg tok jeg en A1 test som ble enda svakere enn babyplan sine:-/

 

IMG_20180630_081538.jpg

Endret av N85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Den streken er mye sterkere enn min 14-15 dpo!! Og jeg er 32 uker på vei nå! Så jeg har troa her altså🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, blomst12 skrev:

Hei:) Den streken er mye sterkere enn min 14-15 dpo!! Og jeg er 32 uker på vei nå! Så jeg har troa her altså🤞🤞

Hei og velkommen hit😊 ja, man hører jo egentlig om ganske mange som har svak positiv også. Men så klarer jeg ikke helt å slå meg til ro med min egen svake test likevel:/  Var du helt sikker på eggløsning og stemmer det med termindato?

Jeg skifter litt mellom å tenke at jeg egentlig ikke er gravid og "oi, skal ha baby i mars". Jeg tar en ny test i morgen, og så undersøker jeg med legen om jeg kan få tatt blodprøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!! :nigo: Så gøy at du er tilbake :) Kjempespennende med prøving og at du allerede er gravid :sjokk:Håper virkelig at det går bra videre :jepp: Blir kjekt å følge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, N85 skrev:

Hei og velkommen hit😊 ja, man hører jo egentlig om ganske mange som har svak positiv også. Men så klarer jeg ikke helt å slå meg til ro med min egen svake test likevel:/  Var du helt sikker på eggløsning og stemmer det med termindato?

Jeg skifter litt mellom å tenke at jeg egentlig ikke er gravid og "oi, skal ha baby i mars". Jeg tar en ny test i morgen, og så undersøker jeg med legen om jeg kan få tatt blodprøve.

Jeg fikk termin 2 dager senere på oul, så kan jo ha litt å si,men syns fremdeles du har en fin strek der 🤗 håper uansett den blir sterkere i morgen!!:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Hallo!! :nigo: Så gøy at du er tilbake :) Kjempespennende med prøving og at du allerede er gravid :sjokk:Håper virkelig at det går bra videre :jepp: Blir kjekt å følge ;)

Hei😊 ja, gøy og nervepirrende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, blomst12 skrev:

Jeg fikk termin 2 dager senere på oul, så kan jo ha litt å si,men syns fremdeles du har en fin strek der 🤗 håper uansett den blir sterkere i morgen!!:) 

Ok, det var jo ikke så stor forskjell det😊 håper den blir sterkere, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 og 16 dpo. Jeg synes ikke dette ser særlig lovende ut altså:/

 

IMG_20180630_064209.jpg

IMG_20180702_054013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor ikke kjøpe noen digitale tester, bare for å være helt sikker på at du har rett om HCG-stigningen? En fin måte å få litt klarere svar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg må følge med her jeg også, er også prøver fra juli16-gjengen og husker hvordan du slet. Og her begynner du jammen rett på spenningen! Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym. skrev:

Men hvorfor ikke kjøpe noen digitale tester, bare for å være helt sikker på at du har rett om HCG-stigningen? En fin måte å få litt klarere svar😊

Hei😊 Basert på tidligere erfaring tipper jeg alle testene jeg har tatt ville gitt "gravid 1-2 uker", men burde strengt tatt vært 2-3 nå over IKM. Men nå har jeg fått time hos legen i morgen, så får jeg målt hCG i morgen og på torsdag (antar jeg), så får jeg vite ståa på fredag:/

6 timer siden, Sisti skrev:

Jeg må følge med her jeg også, er også prøver fra juli16-gjengen og husker hvordan du slet. Og her begynner du jammen rett på spenningen! Lykke til! 

Hei og velkommen😊 ja, det blir spennende å se. Jeg har som sagt ikke trua, men det ville jeg kanskje ikke hatt uansett:/

I morgen tar jeg den siste g-test i hus, så får vi se hvordan den blir.

Hvis dette ikke går bra nå, så føler jeg meg forberedt. Både jeg og mannen er forberedt på alt dette kan ta tid og at vi kanskje må gjennom flere SA først. Men nå vet vi jo at vi faktisk kan få barn, så vi har tro på alt det klaffer før eller siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Takk for oppmuntrende ord, dere😊 Hyggelig at det har vært så mange innom her i dag!

Jeg fikk målt hCG i dag, og jeg regner med legen sender meg resultatet i morgen. Og så skal jeg ta ny blodprøve på fredag, og får resultatet derfra på mandag. Og så er planen videre, hvis jeg ikke mister, å ta en tidlig UL etter ferien ca uke 8.

Så jeg får fortsette å leve i nervepirrende spenning ei stund til. Jeg har fremdeles ikke noe særlig tro på dette, men det går jo an å håpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...