Gå til innhold

Hvordan kan jeg finne ut hvor pen jeg egentlig er?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For meg er utstråling,personlighet og selvtillit en viktig del av det å være «pen».

eks. Kan møte en fyr jeg synes er utrolig kjekk ved første øyekast,men etterhvert som jeg blir kjent med han er han negativ og snakker nedsette om seg selv,da ser jeg han lenger ikke på samme måte og jeg synes ikke lenger han er så kjekk.

vs

møter en jeg tenker ikke er helt min type utseendemessig,men snakker med han og han er utrolig morsom og sjarmerende,da endrer mitt førsteinntrykk seg og han blir så kjekk i mine øyne! 

Dette har jeg opplevd så mange ganger,så utseende spiller veldig liten rolle,så lenge du utstråler selvtillit,positivitet,sjarm og har humor.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikkert kjempefin, TS!:) Jeg sliter med samme selv. Føler meg kjempestygg, men har jo kjæreste, venner, og en sjelden gang tilfeldige, som sier de synes jeg er pen, så velger å tro på det. Jeg holder meg unna speil med dårlig lys eller hvis jeg føler meg helt jævlig, da blir jeg bare deprimert. 

Anbefaler å ikke tenke så mye på det (vet det er veldig vanskelig!), og ta til deg alt det positive folk sier til deg:) Te k deg selv opp, ikke ned!

Forresten, jeg har en venninne som også sliter psykisk og har forsøkt å ta sitt eget liv. Hun ble også møtt med "men du som er så pen!!" Som om utseende avgjør hvor lykkelig man er, og at for damer holder det å se bra ut for å ikke slite psykisk. Kritikkverdig.

Anonymkode: 3aa45...1f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen

Hvorfor er det så viktig for deg og være pen da ? Utsende er noe man får og ikke noe man kan gjøre så mye med.. Man må være glad for den man er. Kunne vært så mye verre.. Send ett bilde til meg om du har lyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare reagerte på at du omtaler din veninne som gjennomsnittelig, og du hinter til at du selv er penere, men du syntes du selv er gruelig stygg? 

Anonymkode: 41604...f11

Nei. Det jeg mente var at hvis hun er penere enn meg, samtidig som hun er gjennomsnittlig så må jo det bety at jeg er under gjennomsnittet. 

Anonymkode: 9fc30...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det jeg mente var at hvis hun er penere enn meg, samtidig som hun er gjennomsnittlig så må jo det bety at jeg er under gjennomsnittet. 

Anonymkode: 9fc30...382

Men smaken er som banken for de fleste.folk har jo ulikt syn på hva som er pent..fokuser heller på personligheten din.

 

Anonymkode: 27ce1...0b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så veninnen din er "gjennomsnittelig" og du føler deg penere - og ble fornærmet når noen hintet til at du også var gjenomsnittelig? Alle har forskjellig smak. Du er sikkert helt ok

Anonymkode: d0b00...fe6

Jeg har da aldri sagt at jeg føler meg penere enn min venninne? Men at jeg blir litt lei meg for at noen insinuerer at jeg er under gjennomsnittet på den måten. Jeg synes min venninne er gjennomsnittlig, og på den måten fikk jeg bekreftet at jeg er under gjennomsnittet, noe jeg synes at er et problem. At jeg personlig mener at jeg er penere enn min venninne har jeg ikke sagt, men jeg har et behov for å være over gjennomsnittet i alt jeg gjør, noe som betyr at jeg blir fornærmet når noen bekrefter at jeg er gjennomsnittlig, uavhengig av hva jeg selv føler at jeg er. 

Anonymkode: 9fc30...382

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 "En gang var det også en mann som fortalte at han syntes at min venninne var penere enn meg, og så fælt som det høres ut så anser jeg henne som gjennomsnittlig (ja, vi er venner, og jeg liker henne, men jeg er tross alt ikke blind). " Men når det gjelder deg selv så er du det? : ) Å være åpen og ha sjarm har mye å si for tiltrekningskraft, kanskje du er ganske lukket pga. selvtillitsproblemene dine?

Anonymkode: a9ce1...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det er ikke til å stikke under stol at man på fest ikke akkurat går etter personlighet. 

Anonymkode: 9fc30...382

Jo, det gjør man. Ubevisst. Utseende er bare en av mange faktorer som gjør et menneske attraktivt. Objektiv penhet er viktig på internett og på avstand. Når man møter en person i virkeligheten legges utstråling, oppførsel og personlighet med i regnestykket. De fleste ønsker å være rundt mennesker som er morsomme, hyggelige og behagelige. Utstråler man utilgjengelighet, issues eller andre negative karakteristikker tar andre automatisk avstand, vakkert ytre eller ei.

Problemet ditt er selvfølelsen og selvtilliten din. 

Anonymkode: 92a39...662

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, studentmammaen skrev:

Hvorfor er det så viktig for deg og være pen da ? Utsende er noe man får og ikke noe man kan gjøre så mye med.. Man må være glad for den man er. Kunne vært så mye verre.. Send ett bilde til meg om du har lyst.

Fordi jeg har et sterkt behov for å være "best" i det meste. Å være gjennomsnittlig har aldri vært godtatt i min familie. Jeg er vokst opp med at hvis jeg ikke er over gjennomsnittet, så er jeg ubrukelig. Jeg vet at det egentlig ikke er slik, men jeg klarer ikke kvitte meg med disse tankene, da jeg hele livet (og enda idag) har fått høre dette. 

Anonymkode: 9fc30...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 "En gang var det også en mann som fortalte at han syntes at min venninne var penere enn meg, og så fælt som det høres ut så anser jeg henne som gjennomsnittlig (ja, vi er venner, og jeg liker henne, men jeg er tross alt ikke blind). " Men når det gjelder deg selv så er du det? : ) Å være åpen og ha sjarm har mye å si for tiltrekningskraft, kanskje du er ganske lukket pga. selvtillitsproblemene dine?

Anonymkode: a9ce1...077

Altså jeg er fullstendig klar over at jeg kan være det man på godt norsk kaller en "bitch". Om jeg faktisk er blind når det kommer til mitt eget utseende aner jeg ikke. Det er jo derfor jeg spør hvordan jeg faktisk kan finne ut om jeg er akkurat det eller ikke. Men for all del jeg fremstår som regel avvisende og blir stresset av kontakt med andre mennesker, noe som igjen fører til at jeg fremstår som en "bitch". 

Anonymkode: 9fc30...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da aldri sagt at jeg føler meg penere enn min venninne? Men at jeg blir litt lei meg for at noen insinuerer at jeg er under gjennomsnittet på den måten. Jeg synes min venninne er gjennomsnittlig, og på den måten fikk jeg bekreftet at jeg er under gjennomsnittet, noe jeg synes at er et problem. At jeg personlig mener at jeg er penere enn min venninne har jeg ikke sagt, men jeg har et behov for å være over gjennomsnittet i alt jeg gjør, noe som betyr at jeg blir fornærmet når noen bekrefter at jeg er gjennomsnittlig, uavhengig av hva jeg selv føler at jeg er. 

Anonymkode: 9fc30...382

Du kan ikke legge ord i andres munn på den måten.

Hvis noen sier at Hilary Swank er penere enn meg og JEG synes hun er gjennomsnittlig, kan jeg da konkludere med at vedkommende synes jeg er under snittet? Nei. Det er bare tull.
 

Jeg tror du har godt av å få fokus vekk fra deg selv. 

Anonymkode: 9cc25...245

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har et sterkt behov for å være "best" i det meste. Å være gjennomsnittlig har aldri vært godtatt i min familie. Jeg er vokst opp med at hvis jeg ikke er over gjennomsnittet, så er jeg ubrukelig. Jeg vet at det egentlig ikke er slik, men jeg klarer ikke kvitte meg med disse tankene, da jeg hele livet (og enda idag) har fått høre dette. 

Anonymkode: 9fc30...382

Kanskje du burde oppsøke en type terapeut? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som at du er stygg/under gjennomsnittlig. Her er det nok noe i hodet som er problemet ditt, ikke noe på utsiden.

Kanskje du må gjøre litt for å "pleie" deg selv, sånn at du får deg selv til å innse at du ikke er så uheldig med ustéendet som du trodde? : ) Fiks håret ditt, kjøp noe dyr og bra sminke, få litt brunfarge og glød på kroppen, kle deg fint...

Alt dette gjør i hvert fall at jeg føler meg veldig selvsikker, og jeg blir ekstra fornøyd med utséendet mitt når jeg har "hjulpet" litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, studentmammaen skrev:

Kanskje du burde oppsøke en type terapeut? 

Har gått til ulike psykologer og psykiatere i flere år. Har personlighetsforstyrrelser, tilbakevendende depressiv lidelse, og litt diverse. Terapi har jeg gått mye i, men har dessverre fått lite utbytte, og sliter enda med tankene om at hvis jeg ikke er "best" så er jeg fullstendig verdiløs, det er tross alt denne holdningen jeg har fått fra mine foreldre hele mitt liv. Men ikke misforstå, jeg mener ikke at alle som ikke er "best" er verdiløse, på langt nær, og jeg vet jo innerst inne at det ikke er slik det er. Likevel klarer jeg ikke å få fred fra denne følelsen/tanken. 

Anonymkode: 9fc30...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentmammaen
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har gått til ulike psykologer og psykiatere i flere år. Har personlighetsforstyrrelser, tilbakevendende depressiv lidelse, og litt diverse. Terapi har jeg gått mye i, men har dessverre fått lite utbytte, og sliter enda med tankene om at hvis jeg ikke er "best" så er jeg fullstendig verdiløs, det er tross alt denne holdningen jeg har fått fra mine foreldre hele mitt liv. Men ikke misforstå, jeg mener ikke at alle som ikke er "best" er verdiløse, på langt nær, og jeg vet jo innerst inne at det ikke er slik det er. Likevel klarer jeg ikke å få fred fra denne følelsen/tanken. 

Anonymkode: 9fc30...382

Uff si ifra om du vil prate på pm. Dette må du ikke tenke ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at du ikke har kroppsdysmorfofobi?  Du er no veldig pen utifra utalelser du nevne. Men Husk at selvtillitt kommer fra innsiden. Tror du må jobbe med å bli glad i deg selv, og kroppen din..du blir ikke noe lykkeligere som "vakker". Uttalelser fra ungdomstiden kan sitte. Men det er bare tull..

Håper det går bedre med deg😋 jeg heier på deg.!

Anonymkode: 9b48b...a5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kamskje dra på folkehøgskole eller noe et år? Får du kobla litt ut og hatt det masse gøy, trenger ikke å tenke noe😋 

Anonymkode: 9b48b...a5c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfektlyimperfekt skrev:

For meg er utstråling,personlighet og selvtillit en viktig del av det å være «pen».

eks. Kan møte en fyr jeg synes er utrolig kjekk ved første øyekast,men etterhvert som jeg blir kjent med han er han negativ og snakker nedsette om seg selv,da ser jeg han lenger ikke på samme måte og jeg synes ikke lenger han er så kjekk.

vs

møter en jeg tenker ikke er helt min type utseendemessig,men snakker med han og han er utrolig morsom og sjarmerende,da endrer mitt førsteinntrykk seg og han blir så kjekk i mine øyne! 

Dette har jeg opplevd så mange ganger,så utseende spiller veldig liten rolle,så lenge du utstråler selvtillit,positivitet,sjarm og har humor.

 

Du har forsåvidt et poeng der. Så lenge man har en positiv utstråling så kan man fremstå veldig tiltrekkende til tross for at man har et gjennomsnittlig utseende. Men positiv utstråling og sjarm kan man trygt si at jeg mangler. Jeg er ustabil, sint og virker nok ganske "kald". Jeg er heller ikke spesielt flink med mennesker. 

Anonymkode: 9fc30...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis kan man finne ut på www.prettyscale.com. 

Anonymkode: 26067...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...