Gå til innhold

Eu kontroll, ødelagt fjæring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 1.7.2018 den 12.04, Husholdning1 skrev:

Vanligvis veldig lite. At fjæren spiser opp dekket slik som her hører til sjeldenhetene. Det er mange biler med brukne fjør på veiene der ute.

Lurer på hva som hadde skjedd her jeg om det hadde skjedd i 100 :P Hele bilen bråstopte jo av seg selv når det skjedde!

Anonymkode: a7103...1da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 1.7.2018 den 13.04, Husholdning1 skrev:

Vanligvis veldig lite. At fjæren spiser opp dekket slik som her hører til sjeldenhetene. Det er mange biler med brukne fjør på veiene der ute.

Nær fjæra knekker, så er det fort gjort at bruddspissen skjærer seg inn i dekket. Man skal ikke kjøre langt med slikt før dekket er ødelagt. Her høres det ut som om det gikk momentant rett inn og ødela på flekken.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du ønsker å legge skylda på kontrolløren og verkstedet? :) 

NEI....

Fjæra kan jo ryke når som helst. Dette kan ha skjedd ETTER EU-kontrollen.

Jeg er ingen detektiv, men se her: Ser du på fjæra, så har den brukket nå nylig. Hvordan ser jeg dette? Jo, hele fjæra er skitten, full av støv, grus, assfalt, mens selve knekken er ren og hvit. Dermed er dette en skade som skjedde nå nylig. Altså etter EU-kontrollen.

Anonymkode: 7fe73...f89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Sånt kan man ikke "spå" som en sa...Jeg startet å kjøre fra jobb i fjor, kjempe sakte,KLANK! hørte jeg, en dame som gikk kom i mot meg og stoppet og stirret under bilen. Jeg hoppet ut og la meg på alle fire, der lå en fjær-bit... Tretthetsbrudd. Men det skal sies, i Trøndelag saltes det mye, og hvor jeg bor er det så mye kanter,gamle fartsdumper osv...

Så faktisk en bit av en fjæring som var knekt ved en av de gamle fartsdumpene, trodde den og var min siden jeg kjører der ofte 😂

 

Endret av Lily_88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, I Grosny skrev:

Nær gjæra knekker, så er det fort gjort at bruddspissen skjærer seg inn i dekket. Man skal ikke kjøre langt med slikt før dekket er ødelagt. Her høres det ut som om det gikk momentant rett inn og ødela på flekken.

Det kan skje, men er veldig sjeldent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...