Gå til innhold

Hvilke tarotkort/orakelkort liker du best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvorfor?

Jeg blir så inspirert av alle tarottrådene, men det finnes jo så mange fine kort :daane:Jeg kan ikke kjøpe alle :fnise:

Anonymkode: a67f7...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, O.G. said:

Tenker du på stokker?

Ja. Det burde jeg ha skrevet, ja! :P 

Anonymkode: a67f7...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best Lenormand. Av de stokkene jeg har så er det Ciro Marchettis "Gilded Reverie Lenormand" jeg bruker til vanlig. 

I mange år la jeg Tarot (før jeg oppdaget Lenormandsystemet som er mye enklere og mer rett på sak) og da brukte jeg Hanson Roberts Tarot Deck

 

Anonymkode: a6300...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg liker best Lenormand. Av de stokkene jeg har så er det Ciro Marchettis "Gilded Reverie Lenormand" jeg bruker til vanlig. 

I mange år la jeg Tarot (før jeg oppdaget Lenormandsystemet som er mye enklere og mer rett på sak) og da brukte jeg Hanson Roberts Tarot Deck

 

Anonymkode: a6300...5dc

Oi! Lenormand-stokken er nydelig!

Anonymkode: a67f7...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de nye fra Game Of Thrones. Jeg har eid en god del tarot decks og de jeg likte best før var Morgan Greer, Cosmic tarot og Aquarian tarot.

Tips: unngå lo scarabeo tarot decks. Det er altfor mye tekst og dill på de fleste.

Anonymkode: f430e...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Lenormand-stokken er nydelig!

Anonymkode: a67f7...18f

Ja, den er flott. :) 
Og så liker jeg bedre å spå med Lenormand siden den er mer presis på svar. Tarot blir ofte svada, syns jeg. 

Anonymkode: a6300...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den er flott. :) 
Og så liker jeg bedre å spå med Lenormand siden den er mer presis på svar. Tarot blir ofte svada, syns jeg. 

Anonymkode: a6300...5dc

Er de disse kortene som er en mix mellom tarot og spillkort?

Anonymkode: f430e...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er de disse kortene som er en mix mellom tarot og spillkort?

Anonymkode: f430e...3d9

Nei, jeg har aldri hørt om at Lenormand blir brukt som spillkort. Kan jo hende de brukes til det noen steder, men jeg har aldri hørt om det i hvert fall. 

Anonymkode: a6300...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er de disse kortene som er en mix mellom tarot og spillkort?

Anonymkode: f430e...3d9

Eller... nå skjønte jeg hva du mente, tror jeg.

Ja, det er kort med spillkortsymboler på også, sånn som hjerter, ruter, kløver og spar. Så jo, svaret er ja og svaret er avgitt. :fnise:

Anonymkode: a6300...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har aldri hørt om at Lenormand blir brukt som spillkort. Kan jo hende de brukes til det noen steder, men jeg har aldri hørt om det i hvert fall. 

Anonymkode: a6300...5dc

Jeg snakker ikke om å bli brukt som spillkort, jeg snakker om symbolene på kortene. Selv kan jeg spå med ordinære spillkort slik enkelte store spåkoner fortsatt gjør.

Anonymkode: f430e...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller... nå skjønte jeg hva du mente, tror jeg.

Ja, det er kort med spillkortsymboler på også, sånn som hjerter, ruter, kløver og spar. Så jo, svaret er ja og svaret er avgitt. :fnise:

Anonymkode: a6300...5dc

Ok ja da skjønner jeg.

Anonymkode: f430e...3d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om å bli brukt som spillkort, jeg snakker om symbolene på kortene. Selv kan jeg spå med ordinære spillkort slik enkelte store spåkoner fortsatt gjør.

Anonymkode: f430e...3d9

Husker det var ei som spådde meg i bordkort for mange år siden. Hun fikk ikke rett hun heller. Skulle ønske det var noen som klarte å spå meg rett, jeg. Det hadde vært moro. 

Jeg syns det virker vanskelig å sette seg inn i spåing med bordkort fordi det virker så uoversiktlig. Jeg prøvde såvidt for noen år siden, men ga opp før jeg hadde omtrent begynt. 

Anonymkode: a6300...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den er flott. :) 
Og så liker jeg bedre å spå med Lenormand siden den er mer presis på svar. Tarot blir ofte svada, syns jeg. 

Anonymkode: a6300...5dc

Jeg kan lese Tarot på samme vis som jeg leser Lenormand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker det var ei som spådde meg i bordkort for mange år siden. Hun fikk ikke rett hun heller. Skulle ønske det var noen som klarte å spå meg rett, jeg. Det hadde vært moro. 

Jeg syns det virker vanskelig å sette seg inn i spåing med bordkort fordi det virker så uoversiktlig. Jeg prøvde såvidt for noen år siden, men ga opp før jeg hadde omtrent begynt. 

Anonymkode: a6300...5dc

https://www.amazon.com/Playing-Card-Divination-Beginners-Ordinary/dp/0738747394

Denne er fin og forklarer på en grei måte som er lett å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker det var ei som spådde meg i bordkort for mange år siden. Hun fikk ikke rett hun heller. Skulle ønske det var noen som klarte å spå meg rett, jeg. Det hadde vært moro. 

Jeg syns det virker vanskelig å sette seg inn i spåing med bordkort fordi det virker så uoversiktlig. Jeg prøvde såvidt for noen år siden, men ga opp før jeg hadde omtrent begynt. 

Anonymkode: a6300...5dc

Bordkort er vanskelig derfor bruker jeg det ikke når jeg legger for andre. Bordkort og de gamle enkle kortene med minimalte med symboler er de vanskeligste kortene å spå med. 

Anonymkode: f430e...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, O.G. skrev:

Jeg kan lese Tarot på samme vis som jeg leser Lenormand.

Det kan hende jeg også kan det, men det kan hende jeg hang meg for mye oppi "ei som kan dette fordi jeg jobber med det" fortalte meg at jeg gjorde det for enkelt. 

Takk for link. Jeg kjøper muligens boka bare for å lære noe nytt, men ellers så trives jeg veldig godt med Lenormand fordi de gir så godt svar at jeg alltid får rett på det jeg spår om. (sålangt jeg vet har de alltid hatt rett i hvert fall)

Anonymkode: a6300...5dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende jeg også kan det, men det kan hende jeg hang meg for mye oppi "ei som kan dette fordi jeg jobber med det" fortalte meg at jeg gjorde det for enkelt. 

Takk for link. Jeg kjøper muligens boka bare for å lære noe nytt, men ellers så trives jeg veldig godt med Lenormand fordi de gir så godt svar at jeg alltid får rett på det jeg spår om. (sålangt jeg vet har de alltid hatt rett i hvert fall)

Anonymkode: a6300...5dc

Bra at du lærer Lenormand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, O.G. said:

Jeg kan lese Tarot på samme vis som jeg leser Lenormand.

Hvilken stokk liker du best? :) 

Anonymkode: a67f7...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken stokk liker du best? :) 

Anonymkode: a67f7...18f

Du, jeg er Gypsy Witch Fortune Telling card elsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...