Gå til innhold

Krise.. bryllup i morgen og vet ikke hva jeg skal ha på meg (gjest)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal i bryllup i morgen og i kveld viste jeg samboeren min kjolen som jeg kjøpte forleden som jeg skal ha på i morgen. Han syntes ikke at den var fin osv... og mente at den passet ikke til ett bryllup.. Hva tenker dere? 

Bildene er lånt fra nettet selvfølgelig 🙈

Screenshot_2018-06-29-23-21-14.png

Screenshot_2018-06-29-23-21-08.png

Anonymkode: 9c99b...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke reagert negativt on noen kom i en slik kjole i mitt bryllup. Den er fin, men litt mørki fargen. Jeg tror du blir kjempefin hvis du spicer den opp med litt blomster i håret og en Fresh veske og pene sko. 

Anonymkode: 2058b...a4c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ananas. skrev:

Står det noe om kleskode i invitasjonen?

Det er det som er.. har ikke tenkt over det før idag 🙈 jeg er pluss en, så i innbydelsen står det dress... ts

Anonymkode: 9c99b...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er det som er.. har ikke tenkt over det før idag 🙈 jeg er pluss en, så i innbydelsen står det dress... ts

Anonymkode: 9c99b...cbd

Jeg synes det er litt vanskelig å svare på fordi jeg er en av dem som går i kjole hver eneste dag, og den der kunne jeg fint gått med en helt vanlig tirsdag. Jeg hadde derfor ikke følt meg pyntet i den. Likevel kan den jo se flott ut om du stæsjer den opp, som det sies over her. Du har ikke allverden med tid på deg, så jeg ville satset på å gjøre der beste ut av kjolen du har fremfor å finne en ny. Med noen fine sko og tilbehør som passer sammen, kan du bli skikkelig fin, og så er det bare å krysse fingrene for at ikke alle de andre damene har lagt seg på et helt annet nivå. Om han/du kjenner noen andre damer som skal dit, kan du/han kanskje høre med dem hva de skal ha på seg, så du får en følelse av hvorvidt du kommer til å skille deg ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du godt kan bruke den kjolen i et bryllup. Tror du blir veldig fin i den. Du har sikkert noen fine smykker, en fin veske og stilige sko du kan ha til. Og ærlig talt, hvem vil du si har mest greie på mote av deg og samboeren din? Akkurat, tenkte meg det, ja :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kleskode#Dress

«For kvinner innebærer kleskoden "dress" kjole, skjørt eller buksedress som er mer elegant enn vanlig hverdagsantrekk, men ikke aftenfin som til "mørk dress". Kjolen/skjørtet trenger ikke å være gulvlang. I bryllup regnes ikke lårkorte kjoler som passende.[2]»

kleskoden dress gjelder for damer også, det er derfor det bare står dress i invitasjonen. 

 

Anonymkode: 986d9...c46

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei kjole til kleskode mørk dress.

Anonymkode: 99ec3...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns den minner mest om noe jeg ville brukt i en begravelse

Anonymkode: cc765...20c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ananas. skrev:

Jeg synes det er litt vanskelig å svare på fordi jeg er en av dem som går i kjole hver eneste dag, og den der kunne jeg fint gått med en helt vanlig tirsdag. Jeg hadde derfor ikke følt meg pyntet i den. Likevel kan den jo se flott ut om du stæsjer den opp, som det sies over her. Du har ikke allverden med tid på deg, så jeg ville satset på å gjøre der beste ut av kjolen du har fremfor å finne en ny. Med noen fine sko og tilbehør som passer sammen, kan du bli skikkelig fin, og så er det bare å krysse fingrene for at ikke alle de andre damene har lagt seg på et helt annet nivå. Om han/du kjenner noen andre damer som skal dit, kan du/han kanskje høre med dem hva de skal ha på seg, så du får en følelse av hvorvidt du kommer til å skille deg ut 😊

For med den kommentaren føler ikke TS seg fin ? Folk bryr seg ikke vel ikke hva du går med til det daglige. Profilbildet ditt taler vel og for seg mtp hva du tror du er.

Anonymkode: 743a9...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også den var litt begravelsesaktig, men med fargerik veske og sko kan den nok fungere i bryllup

Anonymkode: e520d...82e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For med den kommentaren føler ikke TS seg fin ? Folk bryr seg ikke vel ikke hva du går med til det daglige. Profilbildet ditt taler vel og for seg mtp hva du tror du er.

Anonymkode: 743a9...410

Ærlig talt.. Jeg tror TS ble skikkelig fin med den kjolen jeg, om hun bestemte seg for å gå med den. Når samboeren sier at den ikke passer, kan det være av to grunner 1) Han liker ikke kjolen, eller 2) Han skjønner at kjolen ikke er på det «nivået» de andre gjestene kommer til å stille i. Om det er den første årsaken, er det en enkel greie å fikse, det er så lett som å ignorere hva han mener, om det er den andre, kan det fort bli ubehagelig å være gjest fordi man føler seg annerledes. Når jeg sier at jeg kunne gått med den til vanlig, er det for å peke på at det for noen er en hverdagskjole, noe som kan være tilfelle også blant gjestene i bryllupet hun skal i (og dermed være under nivået de har lagt seg på), men aller mest for å si at jeg ikke er den rette til å bedømme om en kjole er «pyntet» nok. Kleskoder er kleskoder, men man kommer ikke bort fra at det varierer fra sosial krets til sosial krets hva som er «lista» for å pynte seg, noe som kan være klin umulig å forholde seg til om man kommer litt fra sidelinjen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Ananas. skrev:

Ærlig talt.. Jeg tror TS ble skikkelig fin med den kjolen jeg, om hun bestemte seg for å gå med den. Når samboeren sier at den ikke passer, kan det være av to grunner 1) Han liker ikke kjolen, eller 2) Han skjønner at kjolen ikke er på det «nivået» de andre gjestene kommer til å stille i. Om det er den første årsaken, er det en enkel greie å fikse, det er så lett som å ignorere hva han mener, om det er den andre, kan det fort bli ubehagelig å være gjest fordi man føler seg annerledes. Når jeg sier at jeg kunne gått med den til vanlig, er det for å peke på at det for noen er en hverdagskjole, noe som kan være tilfelle også blant gjestene i bryllupet hun skal i (og dermed være under nivået de har lagt seg på), men aller mest for å si at jeg ikke er den rette til å bedømme om en kjole er «pyntet» nok. Kleskoder er kleskoder, men man kommer ikke bort fra at det varierer fra sosial krets til sosial krets hva som er «lista» for å pynte seg, noe som kan være klin umulig å forholde seg til om man kommer litt fra sidelinjen. 

🤢

Anonymkode: 743a9...410

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Helt grei kjole til kleskode mørk dress.

Anonymkode: 99ec3...885

Da har vi forskjellig oppfatning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver dress kode var det som sto i invitasjonen, som betyr litt penere. 
Det er en fin kjole, men tror du burde gå for noe litt mer fancy. :) 
Du vil skille deg ut og ikke på en god måte.
Ikke sikkert noen vil si noe, men det blir litt flaut når flere kommer i litt mer fancye kjoler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det første jeg tenkte med kjolen var at den så komfortable å spise i:fnise: Ble det den kjolen til slutt? 

Det viktigste er at man føler seg fin selv, at du kan bevege deg og slippe ut magen siden man ofte i norske bryllup sitter lenge til bords. Dresskode betyr at man skal matche dress eller smoking. Personlig velger jeg aldri så mørkt i et bryllup, rødt eller hvitt. Hvitt er nesten verst, du skal ikke ligne eller overgå bruden. Altfor sexy er også feil, da bruden skal få mest oppmerksomhet den dagen. Her er det mange som kliner i feil retning. Jeg gjorde den bommerten i mitt første bryllup jeg var i og følte knapt jeg kunne sette meg ned på en stol uten at rompa syntes! Fæl følelse. Så alt i alt er ikke den kjolen ille i deg hele tatt. Håper det var vellykket og at du følte deg vel. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2018 den 14.14, AnonymBruker skrev:

Jeg syns den minner mest om noe jeg ville brukt i en begravelse

Anonymkode: cc765...20c

Så stygge dere er ! 

Anonymkode: 1c65b...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...