AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #1 Skrevet 29. juni 2018 Hva kan man gjøre, og hva børman ikke gjøre? Kan man bruke euro, eller er latviske LAT bedre? Fungerer mobil innen eu? Trenger man europeisk helsekort? Schengen-attest? 😊😊 Anonymkode: d51b8...ee6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2018 #2 Skrevet 29. juni 2018 europeisk helsekort må du alltid ha med deg. det er euro. Ingen tips, likte meg ikke der i heletatt. Aldri sett så mange sure steinansikt i min reisekarriere. Jeg har besøkt mange østblokkland samt ellers i verden. Anonymkode: 770a7...619
Ny Bruker Skrevet 29. juni 2018 #3 Skrevet 29. juni 2018 Latvia gikk over til euro for mange år siden, så LAT er ikke i omgang lenger. Ideer til gjøremål: vandring i gamlebyen, ta bilder i de smale gatene spise i en av LIDO restaurantene, spesielt den størte Lido Leisure Center (Krasta street 76) Ta en tur på promenaden langs elva Daugava se det "styggeste" biblioteket i verden, som latvere kaller den, The Palace of Light ta en guided bustur, husker ikke om det er Hopp On and Off eller en rundttur. Går fra Origo i Gamlebyen besøke markedshallen, Riga Central Market 1
tirben Skrevet 30. juni 2018 #4 Skrevet 30. juni 2018 Spis på Domini Cane i Gamlebyen og International Sv som ligger en kort taxitur unna Gamlebyen. Begge gourmetrestauranter av høy klasse og med lave priser. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #5 Skrevet 10. juli 2018 Flere svar? Reiser om 1 uke 😊😊 Ts Anonymkode: d51b8...ee6
Pedagogen Skrevet 10. juli 2018 #6 Skrevet 10. juli 2018 Er du opptatt av mat og vin bør dere ta turen til Vincents. Dyr restaurant, men absolutt en fantastisk opplevelse. Du må reservere bord, gjøres enkelt på mail. Velg tasting menu!😃 Ellers er spaet på SAS hotellet flott. Dyrt det også da. Ellers ikke blant de peneste østeuropeiske byer, helt greit liksom. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2018 #7 Skrevet 10. juli 2018 Noen som har prøvd escape-husene der? Anonymkode: d51b8...ee6
Bamba Skrevet 13. juli 2018 #8 Skrevet 13. juli 2018 Holocaustmuseet der syntes jeg var interessant. Gratis er det også. Ellers er det fint med en tur til Jutmala - bare en liten togtur unna! 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2018 #9 Skrevet 24. juli 2018 Riga var helt fantastisk!! 4 dager var absolutt for lite. Og Jurmala var også fantastisk. Ingen sure steinannsikt heller, så kan ikke forstå hvor det kommer fra. Mulig folk som opplever dette er sure steinannsikt selv. Anbefales! Ts Anonymkode: d51b8...ee6 2
Gjest padawan Skrevet 24. juli 2018 #10 Skrevet 24. juli 2018 Ja, du kan bruke mobiltelefonen din som hjemme. Dette ble felles for alle EU/Schengen-landene fra 15. juni i fjor. Du må ikke men bør absolutt ha med Europeisk helsetrygdekort da landet er medlem av EU.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå