Gå til innhold

Kvinners seksualliv blir ikke tatt seriøst i helsevesenet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste KVINNER her er nok enige om det, siden det er til deres gunst om de skulle oppleve slike ting i fremtiden eller har opplevd det.

Jeg mener at sex ikke er en menneskerett og at samfunnet ikke har noe å vinne på at kvinner skal få pult. Lekkasjer og andre plager bør de mulig få hjelp til. Men dette kommer som en konsekvens av valget om å få barn. Samfunnet skal altså betale for et egoistisk valg.

Anonymkode: a6af3...c4e

Selvmordsforsøk er et egoistisk valg. Skal ikke de få hjelp? 

De som kjører motorsykkel, krasjer og blir skadet har også tatt et egoistisk valg de burde visst risikoene ved. Skal ikke de få hjelp? 

Alle som kjører bil vet om risikoen for å krasje. Skal ikke de som gjør det, få hjelp? Det er jo et egoistisk valg.  

Alle som drikker vet at leverskade er en risiko. Skal ikke de som får det, få hjelp? Det er også et egoistisk valg. 

Etc. 

Anonymkode: 66086...ce4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Tamsi skrev:

For hver ikke-single kvinne som ikke kan ha sex finnes en mann som heller ikke får (vaginal)sex i dette forholdet. Det var mitt poeng. Har ingenting med erektil dysfunksjon å gjøre. 

Men du er helt uenig i at menn har en interesse av at kvinnelige kjønnsorgan er i orden? 

Nei, de fleste, om ikke alle, menn har interesse av at en kvinnes kjønn er i orden. Men det veier ikke tungt nok til at samfunnet skal betale for å fikse dette. En kan ikke betale for at folk skal få ha sex.

Anonymkode: a6af3...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvmordsforsøk er et egoistisk valg. Skal ikke de få hjelp? 

De som kjører motorsykkel, krasjer og blir skadet har også tatt et egoistisk valg de burde visst risikoene ved. Skal ikke de få hjelp? 

Alle som kjører bil vet om risikoen for å krasje. Skal ikke de som gjør det, få hjelp? Det er jo et egoistisk valg.  

Alle som drikker vet at leverskade er en risiko. Skal ikke de som får det, få hjelp? Det er også et egoistisk valg. 

Etc. 

Anonymkode: 66086...ce4

Japp, det er mange ting en kanskje skulle sett på ihh til hva det koster samfunnet.

Anonymkode: a6af3...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan du slutte å avspore tråden med alle andre helseplager??? 

Anonymkode: 878da...796

Kos deg i ekkokammeret ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Epictetus skrev:

Kos deg i ekkokammeret ditt. 

Du klarer jo ikke å holde deg til tema så du har tydeligvis behov for påminnelser. 

Anonymkode: 878da...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når sa jeg dette? Masse folk her som skal tillegge meg meninger i dag, ser jeg.

Anonymkode: a6af3...c4e

Hvis damen er ødelagt i underlivet og mannen har et fungerende underliv finnes det følgende alternativer:

1. Kvinnen utfører handjob og munnsex på mannen
2. Mannen har sex med en annen kvinne uten fødselsskader
3. mannen må klare seg med runking eller leve i sølibat

Hvilke av disse var det du tenkte på? kom gjerne med flere alternativ dersom jeg har glemt noe.

Anonymkode: cf7bc...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis damen er ødelagt i underlivet og mannen har et fungerende underliv finnes det følgende alternativer:

1. Kvinnen utfører handjob og munnsex på mannen
2. Mannen har sex med en annen kvinne uten fødselsskader
3. mannen må klare seg med runking eller leve i sølibat

Hvilke av disse var det du tenkte på? kom gjerne med flere alternativ dersom jeg har glemt noe.

Anonymkode: cf7bc...431

Hvor har du det fra at jeg har tenkt på/ville valgt noen av disse alternativene? Eller mener du "hvem ville jeg valgt om jeg måtte"?

Og må jeg svare ut fra hva jeg ville valgt (som da ville hatt andre alternativer) eller skal jeg gjette hva en hvilkensomhelst mann ville svart?

Anonymkode: a6af3...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ArneMannen
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo ikke rart at kvinner er mindre produktive når de for det første skal føde barn (= fødselspermisjon og fravær + risiko for komplikasjoner under svangerskap som gir enda høyere fravær), og deretter være så ødelagte at de ikke fungerer normalt på jobb, og det uten å få hjelp. Kanskje hadde kvinner vært mer produktive om flere kvinner hadde fått tidlig hjelp og blitt 100% arbeidsføre? De hadde også hatt mer sex, født flere barn og satt flere arbeidstakere til verden.

Du har vel egentlig ikke tenkt så nøye gjennom uttalelsen din, har du vel? Det var nok mest viktig å være breial og provosere litt eller hur?

Anonymkode: cf7bc...431

Så da er løsninga at de ikke burde få barn. Ikke vår feil at kvinner av natur ikke er lønnsomme å ha med å gjøre. Selv kvinner som ikke har barn er mer borte fra jobb enn menn. 

Inntil kvinner drar mer av lasset så vil menn bli prioritert i helsevesenet. Ihvertfall de lønnsomme og produktive mennene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvmordsforsøk er et egoistisk valg. Skal ikke de få hjelp? 

De som kjører motorsykkel, krasjer og blir skadet har også tatt et egoistisk valg de burde visst risikoene ved. Skal ikke de få hjelp? 

Alle som kjører bil vet om risikoen for å krasje. Skal ikke de som gjør det, få hjelp? Det er jo et egoistisk valg.  

Alle som drikker vet at leverskade er en risiko. Skal ikke de som får det, få hjelp? Det er også et egoistisk valg. 

Etc. 

Anonymkode: 66086...ce4

Selvmordsforsøk er ikke et egoistisk valg, nei. Å være syk er ikke det samme som å være egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon, personangrep, brukerdebatt og avsporinger

Perelandra, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:

Selvmordsforsøk er ikke et egoistisk valg, nei. Å være syk er ikke det samme som å være egoistisk.

Det er en handling man utfører fordi man selv ønsker det, uten omtanke for andre. Så jo, egoistisk valg. Så godt som alle valg mennesker tar er egoistiske. Jeg sier ikke at de ikke er syke, men valget er vel så egoistisk som alle andre. Egoistisk er heller ikke automatisk et negativt ladet ord. Dette blir en avsporing. 

Anonymkode: 66086...ce4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er en handling man utfører fordi man selv ønsker det, uten omtanke for andre. Så jo, egoistisk valg. Så godt som alle valg mennesker tar er egoistiske. Jeg sier ikke at de ikke er syke, men valget er vel så egoistisk som alle andre. Egoistisk er heller ikke automatisk et negativt ladet ord. Dette blir en avsporing. 

Anonymkode: 66086...ce4

Nei. Sterkt uenig. Noen kan prøve å ta selvmord på impuls. Ikke alle planlegger det på forhånd. Hos noen så skjer det bare sånn plutselig. Man kan ikke si at en person som mister hodet fullstendig er egoistisk. Man velger det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ArneMannen skrev:

Så da er løsninga at de ikke burde få barn. Ikke vår feil at kvinner av natur ikke er lønnsomme å ha med å gjøre. Selv kvinner som ikke har barn er mer borte fra jobb enn menn. 

Inntil kvinner drar mer av lasset så vil menn bli prioritert i helsevesenet. Ihvertfall de lønnsomme og produktive mennene. 

Så da tenker du at løsningen er at kvinner slutter å føde barn? Høres fornuftig ut. 

Anonymkode: b07ff...154

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samme opplevelse. Fikk prolaps etter en fødsel. Visste noe var galt allerede rett etter fødsel men ingen hjelp å få av helsevesenet. Kunne ikke bruke tamponger, ha sex, hadde problemer med urin osv. Tok 6 år før jeg fikk kranglet med til en spesiell ultralyd(?) etter å ha lest meg opp som viste skader og et prolaps så stort at jeg må fjerne hele livmoren for å få det fikset. 

Anonymkode: aa021...4b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Savannah86

Det er ikke bare her til lands dette gjelder. Kvinner over hele verden sliter med dette. Det er bare å se på dette f.eks: https://www.cbsnews.com/news/boston-scientific-gynecological-mesh-the-medical-device-that-has-100000-women-suing/ . Kvinner som etter underlivsoperasjoner har fått komplikasjoner og varige smerter som har blitt avfeid av helsepersonell helt til nå. Ellers har vi avulsion av levator muskel som er vanlig i opptil 36% av fødsler og som ofte gir større symptomutrykk og prolaps. Dette ble oppdaget allerede i 1907 og igjen nevnt i 1943, men har blitt ignorert av helsevesenet frem til 2005. Vi har en lang vei og gå når det kommer til kvinnehelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2018 den 14.58, AnonymBruker skrev:

Hva skulle være grunnen til at jeg og alle mannfolk i verden skulle leve i sølibat? Skal gjerne svare deg men forstår ikke hva dette har med saken å gjøre?

Det er et fåtall kvinner som sliter med dette. At de ikke kan ha sex lengre er sikkert svært beklagelig for dem, men for samfunnet har det vanvittig lite å si. Slik har det vært siden tidenes morgen og slik bør det fortsette å være. Sex er og blir ikke en menneskerett.

Anonymkode: a6af3...c4e

Du er klar over at det meste av det vi gjør både teknisk og medisinsk har ikke vært gjort siden tidenes morgen, så hvorfor skal plutselig riktig behandling slik at man kan leve et verdig liv og ha sex være feil?

Problemet her er jo ikke at kvinnen ikke får seg sex. Men at kroppen hennes har blitt så skadet at hun ikke klarer å ha sex, eller å holde igjen når hun må tisse eller bæsje. Er det greit å ikke fikse på slike skader? Jeg kan love deg at en skadet penis vil bli fikset på. De har til og med klart å tansplantere penis nå. Er garantert sjeldent det blir gjort, i forhold til behovet for reparasjoner etter fødselsskader. Men de har prioritert det for det. 

På 1.7.2018 den 15.32, AnonymBruker skrev:

Nei, de fleste, om ikke alle, menn har interesse av at en kvinnes kjønn er i orden. Men det veier ikke tungt nok til at samfunnet skal betale for å fikse dette. En kan ikke betale for at folk skal få ha sex.

Anonymkode: a6af3...c4e

Hvis du hadde hatt en oversikt over hva samfunnet betaler for, så tror jeg du hadde fått sjokk. Hvis du mener at fødselsskader ikke skal fikses slik at kvinnen få et normalt liv, og også et normalt sexliv. 

Anonymkode: e8dea...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at det meste av det vi gjør både teknisk og medisinsk har ikke vært gjort siden tidenes morgen, så hvorfor skal plutselig riktig behandling slik at man kan leve et verdig liv og ha sex være feil?

Problemet her er jo ikke at kvinnen ikke får seg sex. Men at kroppen hennes har blitt så skadet at hun ikke klarer å ha sex, eller å holde igjen når hun må tisse eller bæsje. Er det greit å ikke fikse på slike skader? Jeg kan love deg at en skadet penis vil bli fikset på. De har til og med klart å tansplantere penis nå. Er garantert sjeldent det blir gjort, i forhold til behovet for reparasjoner etter fødselsskader. Men de har prioritert det for det. 

Hvis du hadde hatt en oversikt over hva samfunnet betaler for, så tror jeg du hadde fått sjokk. Hvis du mener at fødselsskader ikke skal fikses slik at kvinnen få et normalt liv, og også et normalt sexliv. 

Anonymkode: e8dea...09b

"Riktig behandling" kan man få. Men det skal ikke betales av samfunnet. Det kan ikke være samfunnets ansvar at en kvinne skal nyte sex. Om man betaler for dette selv, er det selvsagt helt ok.

Anonymkode: a6af3...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg så får også kvinner skylden hvis hun ikke orker sex. Da liker hun ikke sex. At hun sliter med underlivet er det ikke snakk om. Kanskje hjelpe dem istedet for å synes så synd på mannen som ikke får så mye sex lenger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Riktig behandling" kan man få. Men det skal ikke betales av samfunnet. Det kan ikke være samfunnets ansvar at en kvinne skal nyte sex. Om man betaler for dette selv, er det selvsagt helt ok.

Anonymkode: a6af3...c4e

Handler jo ikke bare om å nyte sex, men å slippe smerter.  Om en mann kommer med nervesmerter i penis skal det ignoreres så lenge smertene bare kommer gjennom seksuell aktivitet tenker du??

Anonymkode: aa021...4b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler jo ikke bare om å nyte sex, men å slippe smerter.  Om en mann kommer med nervesmerter i penis skal det ignoreres så lenge smertene bare kommer gjennom seksuell aktivitet tenker du??

Anonymkode: aa021...4b3

Jada. Det er ikke samfunnets oppgave å rette ut pikken til en mann bare fordi han skal pule. Om pikken funker til vannlating og ellers ok, blir det ingen støtte fra meg her.

Anonymkode: a6af3...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...