Gå til innhold

Kvinners seksualliv blir ikke tatt seriøst i helsevesenet.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Annabelle111 skrev:

Noen av dere med vaginisme/vestibulitt som har fått hjelp i denne tråden? Jeg blir fortsatt ikke tatt seriøst. Er det bedre og gå privat?

Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg å få time hos Jenny på Storo og Nydalen Mensendieck fysioterapi. Hun er sexolog og fysioterapeut, veldig flink. Har selv gått der for fødselsskader.

Anonymkode: 364b3...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Annabelle111
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du bor i Oslo anbefaler jeg å få time hos Jenny på Storo og Nydalen Mensendieck fysioterapi. Hun er sexolog og fysioterapeut, veldig flink. Har selv gått der for fødselsskader.

Anonymkode: 364b3...11d

Jeg bor ikke i Oslo, men er villig til og reise! Hvor mange timer hadde du og hva slags behandling fikk du? Jeg føler at det er noe fysisk galt, men mulig bare psyken spiller meg et puss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en tråd her om hva som er best behandling i oslo. både fysio, osteopat og botox på vulvaklinikken er alternativer.

Anonymkode: 4b362...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Annabelle111 skrev:

Jeg bor ikke i Oslo, men er villig til og reise! Hvor mange timer hadde du og hva slags behandling fikk du? Jeg føler at det er noe fysisk galt, men mulig bare psyken spiller meg et puss.

Jeg hadde tre timer og ble behandlet for totalruptur, altså opptrening av bekkenmuskulatur med blant annet måling av styrke. Snakket også en del om samliv og hvordan få det godt igjen. Hvis du googler dem tror jeg det skal komme opp en del info om hva de er gode på :) Fikk de anbefalt av Rikshospitalet iallfall.

Anonymkode: 364b3...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2018 den 14.51, NO haters please skrev:

De få kvinnene som blir ødelagte etter å ha født barn har allerede oppfylt sin plikt og kan ses bort ifra. Det er du som ikke ser logikken i det. Derfor blir også mennesker med lav utdanning mindre prioritert i helsevesnet, og eldre som er i pensjonistalder får også dårligere behandling for de har gjort sin rolle for staten.

Jeg tenker ikke med kuken, tvert imot. Det er kvinner her som tenker med musa og derfor eksisterer denne tråden. Det er ikke samfunnets problem at musa blir ødelagt, det er synd/trist/leit det skjer. Bruk penger på å fikse musa om det betyr så mye for dere. Dere tjener jo penger som aldri før

En kvinne bør føde fler enn ett barn.. 

Anonymkode: da3c4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2018 den 16.24, NO haters please skrev:

Sex er ikke det viktigste her i verden, slutt å tenke med musa

Sex er en viktig del av ethvert forhold. Start å tenke med hue, ikke rasshølet. 

Anonymkode: da3c4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.8.2018 den 4.09, Arabella skrev:

Det man ikke kan få, nytter det ikke å tenke på. Ingen dør av å leve i sølibat. Det blir en vane som alt annet.

Å leve sexløst i et forhold, blir nok aldri en vane men derimot en stor sorg. 

Ikke rart flere og flere ikke ønsker å få barn når vi ser hvordan man behandles. 

Anonymkode: da3c4...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/1/2018 at 9:45 AM, AnonymBruker said:

Nå må du lese hva tråden handler om da. Det handler ikke om helse generelt, men SEXUALITET hos menn og kvinner, og hvor mye mer nedprioritert kvinner er vs menn når de kommer med plager som hemmer sex. Det er ikke noe poeng i å komme med alskens linker til alle andre helseproblemer. Slutt å spor av 

Anonymkode: 878da...796

Nå finnes det egne kvinneklinikker og gynokologer som jobber med kvinnehelse. Et sidespor, men krisentre og nesten samtlige kontaktpunkter for folk som er utsatt for vold og overgrep er for kvinner. Helsekampanjer er i 99 av 100 tilfeller rettet mot kvinner. Tiltross for at menn dør tidligst og tar selvmord dobbelt så ofte.

Anonymkode: 03470...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annabelle111
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde tre timer og ble behandlet for totalruptur, altså opptrening av bekkenmuskulatur med blant annet måling av styrke. Snakket også en del om samliv og hvordan få det godt igjen. Hvis du googler dem tror jeg det skal komme opp en del info om hva de er gode på :) Fikk de anbefalt av Rikshospitalet iallfall.

Anonymkode: 364b3...11d

De hørtes flinke og tverrfaglige ut! Takk for at du delte. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sex er en viktig del av ethvert forhold. Start å tenke med hue, ikke rasshølet. 

Anonymkode: da3c4...f8a

Derfor kan man ha sex med rasshølet isteden?

Anonymkode: a6af3...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Nå finnes det egne kvinneklinikker og gynokologer som jobber med kvinnehelse. Et sidespor, men krisentre og nesten samtlige kontaktpunkter for folk som er utsatt for vold og overgrep er for kvinner. Helsekampanjer er i 99 av 100 tilfeller rettet mot kvinner. Tiltross for at menn dør tidligst og tar selvmord dobbelt så ofte.

Anonymkode: 03470...2b3

Hva tror du kvinneklinikker og gynekologer jobber med?

Krisesentre er også for menn.

Anonymkode: 1bb3c...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...