Gå til innhold

Nederland forbyr burka og nikab: – Neste steg er å stenge alle moskeer


Stina234

Anbefalte innlegg

Geert Wilders heller bensin på et bål han ønsker at skal flamme opp så han kan splitte og herske i Nederland. Han bryr seg ikke om utbredelsen av islam. Han bryr seg om å selv ha  makt.

De som ikke forstår dette er bra naive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skulle gjerne ha lest det TS viser til, men siden det ikke fins noen lenke kan jeg bare forholde meg til det som faktisk har hendt. Nasjonalforsamlingen i Nederland forbyr burka og nikab på skoler, sykehus, offentlig transport og i offentlige bygninger. Forslaget ble vedtatt med stort flertall. Det blir også forbudt å dekke til ansiktet på andre måter.

Det dreier seg om rundt 400 kvinner som må finne andre måter å dekke seg til på, eller bare bli sittende hjemme. (400 personer i hele landet.) De kan, slik jeg forstår, fint gå på gata med det.

Det nederlandske partiet De Grønne er skeptiske og kaller dette for symbolpolitikk og peker på at disse 400 undertrykkede kvinnene nå vil bli ennå mere isolert hjemme, ikke kunne gå på skoler og dermed ikke bli utdannet og de kan ikke lære livreddende ferdigheter som svømming. 

Ingen vet enda helt hvordan forbudet skal håndheves.

Hvor TS får dette andre fra vet jeg ikke, da hun har valgt å ikke lenke til det hun viser til. Det er ikke lagt fram noe forslag om å stenge moskeer i Nederland.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Tøytigern said:

Geert Wilders heller bensin på et bål han ønsker at skal flamme opp så han kan splitte og herske i Nederland. Han bryr seg ikke om utbredelsen av islam. Han bryr seg om å selv ha  makt.

De som ikke forstår dette er bra naive.

På samme måte som at de som ikke forstår at AP vil ha flest mulig muslimer til Norge siden de får 80% av stemmene deres er bra naive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonymbruker3 skrev:

På samme måte som at de som ikke forstår at AP vil ha flest mulig muslimer til Norge siden de får 80% av stemmene deres er bra naive?

AP vil hva? Har du i det hele tatt satt deg inn i norsk asylpolitikk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klart for å forby plagg som diskriminerer og undertrykker. Altså burka og niqab.

Synes ikke det er noen god idé å stenge moskeer (men kan ikke helt tro at det er seriøst ment heller). Hvis ikke muslimene får utøvd religionen i moskeer, begynner noen å samles i mer lukkede miljøer, og da ser vi nok ekstremismen ta seg opp igjen. Jeg er for at alle som av en eller annen grunn tror på en gud av noe slag, kan få lov til å gå i gudshus. Så håper jeg at muslimene som har kommet hit valgfritt bort fra terror og ekstrem islam kan dyrke en mer liberal islam. Jo flere generasjoner som lever vestlig og får ha religionen sin i fred, jo mer liberal blir nok religionen. Det samme skjer jo med kristendommen, mer og mer liberal, for eksempel når det gjelder homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Tøytigern said:

Dette kalles for berettiget religionskritikk og har ingenting  med hva som foregår i Nederland å gjøre. 

Det har absolutt med det som forgår i Nederland, må jeg dra paralleller til deg eller?. Jeg kan henvise deg til korran og hadiff sitatene om munmur (slags synd) for menn og henholds regler for kvinner. Jeg kan vise til at Islam for 1200 år var mer liberal enn det er i dag.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, Tøytigern said:

AP vil hva? Har du i det hele tatt satt deg inn i norsk asylpolitikk??

Hvor mange sunni muslimer stemmer AP og SV i Oslo? Lett å sjekke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2018 den 9.39, Rosetelys skrev:

Norge er et kristent land. Så nei, det blir ikke akkurat som regjeringen skulle stenge alle kirker i Norge. 

Ja, er vi egentlig det lenger? https://www.rbnett.no/meninger/leserinnlegg/2017/03/22/Nei-Norge-er-ikke-et-kristent-land-14488588.ece

Hvor mange regner seg som kristne, leser Bibelen, går jevnlig i kirka og følger de 10 bud idag? Jeg syns ikke det er forenlig å si at man er kristen hvis man drikker seg full hver helg, har tilfeldig sex, oppfører seg som dritt mot andre mennesker, bryter lett ut av ekteskap, er opptatt av materielle goder. For å nevne noe.

Nei, mange av oss som sier vi er kristne er nok heller agnostikere, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2018 den 6.57, Tøytigern skrev:

Du snakker som om det ikke finnes ulike retninger innenfor islam og som om alle muslimer er ett land og ett folk med en kultur. Du tror ikke du har et noe forenklet, og feilaktig, bilde av virkeligheten?

Du kan gjerne si at islam ikke aksepterer religionsfrihet. Men å påstå at muslimer ikke gjør det er å dra det for langt. Snakk for islam du, og ikke for alle muslimer i verden. Deriblant de mange millioner som lever side om side med andre uten hverken å utslette dem eller krige mot dem..

Fullstendig skivebom.  Religionen er ISLAM, islam er krystallklare gjennom Koranen på at det ikkke aksepteres konvertering ut fra islam.  Hva mange muslimer står for er noe helt annet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stina234 skrev:

Fullstendig skivebom.  Religionen er ISLAM, islam er krystallklare gjennom Koranen på at det ikkke aksepteres konvertering ut fra islam.  Hva mange muslimer står for er noe helt annet.  

Nå gjentok du meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Tøytigern said:

Nå gjentok du meg...

Skjønner ingenting hva du sier. Prøver du ta folk på "gotcha" eller vise at de er rasister eller mot islam? Vet du noe om islam i det hele tatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...