Gå til innhold

So it begins!


Lavterskel

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Patriotpaula skrev:

Enig, vi får prøve så godt vi kan å backe hverandre opp 👏😊 Et lite håp og en liten tro, men et stort ønske - ei som skrev det til meg i dagboken min tidligere, synes det er så fint skrevet ❤️ Jeg skal til gyn på fredag, kjenner jeg er såå spent! Sist syklus satt gyn meg på Puregon for å «redde» syklusen 😬 

Det var fine ord❤️ Spennende med undersøkelse fredag😊 Virker som du har en handlingskraftige gynekolog ihvertfall og det er bra👍🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, hva skal man si. Ikke noe nytt. Entusiasmen rundt prøvingen er nedadgående igjen etter de noe nedslående nyhetene på mandagens undersøkelse. Tenkte et øyeblikk at kanskje skjedde EL før undersøkelsen, altså søndag, fordi EL test var positiv søndag, men negativ mandag. Kanskje hadde egget allerede sluppet før undersøkelse og derfor så ikke gynekologen noe tegn til EL..vet det bare er ønsketenkning her nå, men man tenker jo så mye rart..🤯 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lavterskel skrev:

Tja, hva skal man si. Ikke noe nytt. Entusiasmen rundt prøvingen er nedadgående igjen etter de noe nedslående nyhetene på mandagens undersøkelse. Tenkte et øyeblikk at kanskje skjedde EL før undersøkelsen, altså søndag, fordi EL test var positiv søndag, men negativ mandag. Kanskje hadde egget allerede sluppet før undersøkelse og derfor så ikke gynekologen noe tegn til EL..vet det bare er ønsketenkning her nå, men man tenker jo så mye rart..🤯 

Ånei, så kjedelig med ikke gode nyheter 😬😫 hva blir veien videre? «Se det an»?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ånei, så kjedelig med ikke gode nyheter 😬😫 hva blir veien videre? «Se det an»?? 

Jepp, «se det an» er vist mantraet til hun gynekologen..hehe😅 Men har jo bare tatt piller en måned nå, så kunne vel ikke forvente allverdens resultater. Kjører på med dobbel dose neste runde. Nå kan mensen bare komme så jeg kan sette i gang😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lavterskel skrev:

Jepp, «se det an» er vist mantraet til hun gynekologen..hehe😅 Men har jo bare tatt piller en måned nå, så kunne vel ikke forvente allverdens resultater. Kjører på med dobbel dose neste runde. Nå kan mensen bare komme så jeg kan sette i gang😂

Uff, jeg hadde ikke likt se det an»-holdning, hvis det ikke hadde vært en god grunn for at vi skulle sett det an. Jeg vil at ting skal skje NÅ, skulle jo helst ha vært gravid i forrige måned 😅🤷‍♀️ Ble dobbel Letrozol på meg denne syklusen, så håper det har gjort underverker 🤞🏻 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Uff, jeg hadde ikke likt se det an»-holdning, hvis det ikke hadde vært en god grunn for at vi skulle sett det an. Jeg vil at ting skal skje NÅ, skulle jo helst ha vært gravid i forrige måned 😅🤷‍♀️ Ble dobbel Letrozol på meg denne syklusen, så håper det har gjort underverker 🤞🏻 

Krysser fingerne for det ja🤞🏻 Mange som har god effekt av dobbel dose, så satser på det gjelder oss også😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Lenge siden siste oppdatering her. Lite nytt på baby fronten. Har tatt en liten pause i prøvingen. Det betyr jo såklart ikke at jeg ikke fortsatt prøver å bli gravid, bare at jeg har lagt det altoppslukende baby-prøving-fokuser bittelitt til siden😅 Vi gifter oss tidlig denne sommeren så har hatt fokus på det siste tiden. Vil ikke gjort meg noe å være gravid brud, men er jo såklart fint å kunne nyte noen glass i utdrikningslag og bryllupsfest. Trøster meg med det😛

Har ikke hatt mensen eller tegn til EL siden januar. Har ikke tatt ny runde clomifen ennå eller vært til undersøkelse hos gynekolog. Vi prøver litt uten hjelpemidler nå frem mot bryllupet, så blir det 200% fokus på baby igjen etter. Synes jo det er fint å være gift før baby, så det er jo en liten trøst at det nå blir slik siden det drøyer med å bli gravid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke noe særlig nytt å melde. Ingen mensen, ingen eggløsning, ingen graviditet. Synes jo det er rart mensen aldri kommer, men er vel fordi jeg ikke har noen eggløsning da. Faktisk ikke hatt mensen i det hele tatt i det nye året😅😳 Sist var i desember.

Kun sporadisk sengekos for tiden. Er jo ikke så aktiv prøving akkurat nå, og da blir det heller ingen pliktsex. Hvis eggløsning plutselig skulle dukke opp er det jo liten sannsynlighet for klaff da, men vi får heller ta det igjen i juni😉 

Trøster meg liksom litt med at jeg har en pakke med clomifen jeg kan starte med når som helst, dobbel dose. Og får også sannsynligvis eggløsnings sprøyte når vi er i gang igjen. Har troa på at det da skal klaffe. Vet hva vi skal bruke sommeren på for å si det sånn...😅🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hatt mensen siden ifjor faktisk :overrasket: haha

Vi gifter oss også til sommeren, tror det er derfor jeg stresser så lite med prosjekt babylaging for tiden! Blir nok verre når bryllupet er overstått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg har heller ikke hatt mensen siden ifjor faktisk :overrasket: haha

Vi gifter oss også til sommeren, tror det er derfor jeg stresser så lite med prosjekt babylaging for tiden! Blir nok verre når bryllupet er overstått. 

Så hyggelig at du også skal gifte deg til sommeren👰🏻 Da er vi i relativt samme situasjon høres det ut som😊 Jeg stresser også lite med prøvingen nå, men kommer nok helt sikkert til å nå nye og stormfulle høyder i prosjekt baby når bryllupet er overstått ja😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, hadde engentlg bestemt meg for å roe litt ned med prøving nå frem mot bryllupet, men er ikke så lett merker jeg. Har så lyst til å bli gravid nå. Lurer på om jeg bare skal kjøre på med clomifen kur igjen nå likevel. Er vel ikke så sannsynlig at jeg vlir gravid uansett..Er bare så utålmodig

Har også begynt å tenke på dette med hva som blir neste steg. Har på følelsen at det blir IVF på meg. Hvordan kommer man inn på venteliste for denne prosessen? Kan man få henvisning til å stille i offentlig kø? Nærmer seg året for prøving nå og har bekreftet fra gynekologen at jeg ikke har eggløsning og sannsynligvis trenger litt hjelp. Har ikke sååå god råd så tenker jeg bare må stille meg i en offentlig kø, men vet ikke helt rutinen på dette 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var til kontroll hos gynekologen i går etter siste runde med clomifen. Som forventet ingen særlig virkning. Fortsatt ingen mens eller tegn til EL. Gynekolog sa at det bare var masse små folikler og ingen tegn på reaksjon som tyder på at EL kommer til å skje. Trolig PCO. Er ikke overvektig, har ikke hårvekst eller uren hud, men mange små folikler på eggstokkene. 

Gynekologen sa IVF nok var løsningen for oss nå..har liksom følt det på meg hele veien at det ikke kom til å gå naturlig for oss, men litt kjipt synes jeg det var med den beskjeden. Likevel greit med klar beskjed så vi liksom kan forholde oss til dette og få hjelp. Ønsker nå bare å komme i gang. Vi har da bestilt ny time allerede i morgen der vi begge skal inn for diverse blodprøver. Så skal gynekologen sende søknad for oss. Stiller oss i offentlig kø da vi ikke kan ta oss råd til privat. Har gått til privat nå i prøveperioden for oppfølging, men vil fortsette offentlig på riksen eller Ullevål. Vet det er lang venteliste, så vil raskest mulig komme oss inn på listen. Da føler vi i hvertfall at vi er er skritt nærmere. Så vil vi bare fortsette og prøve selv i mellomtiden, men merker at optimismen og lysten er ganske borte med de siste nyhetene...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til på den nye veien mot barneønske! ❤️

Håper du kommer relativt raskt i gang, trodde det ikke var så veldig lange køer på Ullevål/Riksen nå.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, bondekone skrev:

Så kjedelig det blir IVF for dere. Krysser fingrene for dere❤

Takk for oppmuntrende ord❤️ Krysser også fingrene for deg i prosessen videre😊 Inne og snikleser innimellom, selv om jeg ikke alltid etterlater spor☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, prøverpåny skrev:

Lykke til på den nye veien mot barneønske! ❤️

Håper du kommer relativt raskt i gang, trodde det ikke var så veldig lange køer på Ullevål/Riksen nå.. 

Tusen takk, samme til deg❤️ 

Håper også vi kommer raskt i gang, men tar nok uker og måneder med venting før vi i det hele tatt blir kalt inn til forsamtale. Nå er vi i hvertfall i gang og det føles bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Venting og venting. Det er mye tålmodighet man skal ha som prøver, føles i hvertfall sånn for meg som egentlig ikke eier tålmodighet🤯 For å få sendt søknad til offentlig kø for IVF må vi ha diverse tester på plass. Blodprøver tatt for oss begge, mannen skal ha legesjekk tirsdag for generell undersøkelse som må godkjennes av fastlege, så må ny sædanalyse inn. Selv om vi leverte god sædanalyse for bare noen måneder siden🙄 Så når prøvesvar kommer om en evighet kan endelig søknaden sendes. Så blir vi satt i kø i et halvt år eller mer...Ja, vet dette bare er syting og klaging, men noen dager føles veien bare litt ekstra lang 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tester tatt og levert for meg og mannen. Bare å vente og håpe resultater kommer snarest mulig så vi kan få sendt inn søknaden. Bestemt meg for å be om at henvisning sendes Porsgrunn. Både fordi de har kortere ventetid og fordi jeg hører mye bra om behandlingen der. 

I mellomtiden prøver vi videre på egenhånd. Hadde jo vært et mirakel hvis det nå plutselig skulle klaffe. Etter siste runde dobbel klomifen skulle jeg hatt eggløsning i disse dager hvis pillene hadde noe effekt. Fikk positiv EL test i dag, men vet jo at denne mest sannsynlig ikke er til å stole på da pco ofte gir forhøyet LH. Likevel er jo håpet der om at kanskje pillene virkelig har fått i gang en eggløsning nå, så vi kjører på😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, små gleder! I dag ble jeg overlykkelig da jeg oppdaget noe jeg er ganske sikker på er EL slim. Jeg har ikke sett noe til dette før, men nå er jeg overbevist om at dette er akkurat slik jeg har lest det beskrevet. Hadde positiv EL test i går, men ikke i dag. Fikk ikke hatt sex i går dessverre, men hadde lørdag. Kjører på en runde i dag tenker jeg. 

Har skikkelig vondt i ryggen, nederste del av magen og ømme brystvorter, så tror jammen kanskje EL faktisk skjer denne gang🤞🏻 Er såklart sannsynlig at jeg bare driver ønsketenkning også, men inntil videre velger jeg å være lykkelig uvitende og leve i troa😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med IVF avdelingen på Porsgrunn i går og fikk bekreftet at vi kan sende søknad uten å måtte vente på sædanalyse svar da vi uansett må ta ny test her. Gynekologen sender da søknad per post i morgen😁 

Fikk tilbakemelding på siste runde blodprøver i dag. Viser at jeg har AMH på 106, som er veldig høyt. Bekrefter mistanke om PCO. Gynekologen sa da faren ved overstimulering er stor, så håper det ikke ødelegger sjansene våre. Hat FSH på 8, så det er vel ikke så ille. 

Glad vi i hvertfall får søknaden avgårde så vi kan stille oss pent i kø😊 Et steg nærmere babydrømmen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...