Gå til innhold

Noen som har erfaring med Booty Builder Mini Bands?


Gelica

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, HankySpanky skrev:

Kontakt?

Nei, det som er aktivt her, er rumpe og forsiden av lårene, mangler du kontakt, må du ha på mer vekt, eller benytte en annen bestilling, strikken sørger ikke for noe "kontakt" i det heletatt, da den i det illustrerte tilfelle, om noe, KUN påvirker utsiden av lårmusklene.

Det har ingenting med kontakt å gjøre og det spiller ingen trille at du ligger med PT'en din, eller om din kjæreste ble PT,.

Man trenger ikke prøve strikk for å skjønne den helt bortfalne logikken i svarene dine.

Jeg tar og har tatt knebøy i mange forskjellige former, med og uten vekt, trenger ikke en strikk rundt knehasene for å kjenne at musklene jobber korrekt.

Skulle tro det var et gjeng med pasienter fra Sunnås som trente om dagen, trenger for pokker ikke STRIKK når du skal trene knebøy.

Ja kontakt. Strikken hjelper deg å få kontakt med rumpa uansett hvordan du ser på det. Presser du knærne ut er det rumpa som jobber. Å anbefale en person som ikke får kontakt på riktig møte å ØKE vektene er jo veien til skader. 

Kan du ikke bare teste selv da? Eller er du virkelig så sta og tror du kan alt at du ikke tar til deg kunnskap fra andre? Isåfall kommer du til å ende opp ganske dum, det er nettopp hos andre man lærer mer. 

Min samboer var PT lenge før jeg møtte han. Og jeg regner med at han har bedre kunnskap en en som nekter å ta til seg kunnskap. Han leser nemlig om dette hele tiden for å oppdatere seg. 

At du får kontakt med rumpa uten en strikk er kjempe bra for deg. Og at kunnskapen din bare kommer fra egen trening har jeg skjønt for lenge siden. Det finnes mennesker med bedre kunnskap på området enn deg.

Nei man TRENGER ingen strikk når man trener knebøy, men du vil få bedre resultater om du trener med en innimellom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt dem når jeg har gjort mage- og beinøvelser som feks hipups eller sideplanke med beinhev. 

Gjorde prorgrammet 80 day obsession fra Beachbody, og da var det de båndene jeg brukte til de øvelsene som krevde bånd.

Anonymkode: ca9e2...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og beklager for avsporing TS, jeg blir bare så utrolig lei når folk tror de har kunnskap de ikke har. Om du sender meg en PM kan jeg sende deg en minibandøkt som er god for rumpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
5 minutter siden, Inwe said:

Ja kontakt. Strikken hjelper deg å få kontakt med rumpa uansett hvordan du ser på det. Presser du knærne ut er det rumpa som jobber. Å anbefale en person som ikke får kontakt på riktig møte å ØKE vektene er jo veien til skader. 

Kan du ikke bare teste selv da? Eller er du virkelig så sta og tror du kan alt at du ikke tar til deg kunnskap fra andre? Isåfall kommer du til å ende opp ganske dum, det er nettopp hos andre man lærer mer. 

Min samboer var PT lenge før jeg møtte han. Og jeg regner med at han har bedre kunnskap en en som nekter å ta til seg kunnskap. Han leser nemlig om dette hele tiden for å oppdatere seg. 

At du får kontakt med rumpa uten en strikk er kjempe bra for deg. Og at kunnskapen din bare kommer fra egen trening har jeg skjønt for lenge siden. Det finnes mennesker med bedre kunnskap på området enn deg.

Nei man TRENGER ingen strikk når man trener knebøy, men du vil få bedre resultater om du trener med en innimellom. 

Og du får enda bedre resultater dersom du faktisk står korrekt i utgangspunktet, noe DIN PT burde lært deg i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, HankySpanky skrev:

Og du får enda bedre resultater dersom du faktisk står korrekt i utgangspunktet, noe DIN PT burde lært deg i utgangspunktet.

Igjen, det stemmer ikke. Jeg merker jo selv at øvelsen blir mer utfordrende med strikken, til tross for at jeg utførte øvelsen helt korrekt i følge både min PT og andre PTer på senteret før jeg begynte med strikk også. Jeg velger heller å stole på en med utdannelse innen faget samt andre kjente innen treningsverden fremfor deg som fortsatt ikke har fortalt meg hvor kunnskapen kommer fra. Om den kun kommer fra egen trening bør du jo faktisk teste om dette stemmer, hadde det ikke vært fint med bedre resultater? Og du vet at vi er forskjellige, ikke sant?

Men du nekter jo å ta til deg noe som helst og velger kun å svare på det du har argumenter (feile, men fortsatt) mot, resten overser du glatt. Så jeg fortsetter med gode resultater, så får du fortsette din trening. Kan tipse deg om å lese deg opp litt mer, det skjer noe nytt i denne verdenen hver dag! 

Endret av Inwe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HankySpanky skrev:

Og du får enda bedre resultater dersom du faktisk står korrekt i utgangspunktet, noe DIN PT burde lært deg i utgangspunktet.

Står rett? Hva snakker du om? En veldig vanlig feil/svakhet i knebøy er nettopp at knærne faller inn når vektene blir tyngre, grunnet svakheter med å holde knærne ute gjennom hele løftet. Det har ingenting å gjøre med hvordan du står. Og en metode man kan korrigere dette på, som er en VELDIG effektiv metode, er ved hjelp av strikk rundt knærne. Du MÅ for all del ikke bruke strikk, men selv er jeg veldig glad for at jeg oppdaget dette, og vet det kan hjelpe mange andre der ute.

 Du har tydeligvis veldig begrenset kunnskap om trening, og burde faktisk ikke uttale deg eller gi råd til andre om trening. Spesielt ikke på Internett hvor andre kan ta det du sier for god fisk. Å øke motstanden når du ikke klarer å få kontakt med rumpa med lav vekt er direkte farlig, og kan i verste fall føre til permanente skader i ryggen. Kontakt med de riktige musklene først, deretter kan du begynne å legge på vekt, når teknikk og riktig muskelbruk er på plass. 

Og TS, jeg og beklager virkelig avsporingen! Kjøp deg strikk (jeg har de fra bootybuilder, kjempefornøyd!) og kos deg med 🔥 i musklene. Du kan trene hele kroppen ved hjelp av strikkene, og kan finne mye bra inspo på YouTube. Jeg kommer til å ta med mine når jeg skal på ferie og ikke har tilgang på treningssenter:D

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en av disse med dominant lårmuskelatur og meget svak rumpemuskelatur. Jeg har fått lære riktig knebøysteknikk av både kompiser, to forskjellige PT’er og en bodybuilder på høyt nivå; resultatet av et år med trening var en nesten like slapp rumpe som sa jeg begynte, men mye sterkere og kraftigere lår. 

Deretter ble jeg introdusert til strikk og fy flate. Altså, jeg bryr meg ikke om hva som funker og ikke funker i teorien, for min erfaring er praksis. Jeg har nå (1 år og 8 mnd med strikktrening senere) en helt utrolig stram rumpe i forhold til den jeg begynte med. Forklar det da @HankySpanky? Og nei, teknikken og stillingen har forblitt akkurat den samme. 

Anonymkode: 70406...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke strikker fra det merket du prater om, men har andre stikker jeg bruker flere ganger i uka. Jeg er veldig fornøyd, finnes utrolig mange fine øvelser man kan gjøre med de, jeg føler og ser at kroppen blir strammere av det spesielt bakdelen ;) også magemusklene hvis du velger å trene strikker med overkroppen også.

Anonymkode: 26817...5a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er en av disse med dominant lårmuskelatur og meget svak rumpemuskelatur. Jeg har fått lære riktig knebøysteknikk av både kompiser, to forskjellige PT’er og en bodybuilder på høyt nivå; resultatet av et år med trening var en nesten like slapp rumpe som sa jeg begynte, men mye sterkere og kraftigere lår. 

Deretter ble jeg introdusert til strikk og fy flate. Altså, jeg bryr meg ikke om hva som funker og ikke funker i teorien, for min erfaring er praksis. Jeg har nå (1 år og 8 mnd med strikktrening senere) en helt utrolig stram rumpe i forhold til den jeg begynte med. Forklar det da @HankySpanky? Og nei, teknikken og stillingen har forblitt akkurat den samme. 

Anonymkode: 70406...2e8

Hvorfor og hvordan skal jeg forklare din potensielle placebo-effekt?

 

Det er ingenting du sier, som ikke bare kommer av at du faktisk trener, eller ville oppnådd akkurat det samme uten strikk.

 

Verden vil bedras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HankySpanky skrev:

Hvorfor og hvordan skal jeg forklare din potensielle placebo-effekt?

 

Det er ingenting du sier, som ikke bare kommer av at du faktisk trener, eller ville oppnådd akkurat det samme uten strikk.

 

Verden vil bedras.

Så placebo bygger muskler nå? MEN jeg vil heller ha en fin placebo-rumpe enn ingen rumpe i det hele tatt. Det motsatte kjønn legger nemlig merke til denne placebo-rumpa mi og jeg får mer oppmerksomhet enn før jeg ble bedratt av denne strikken. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikker er genialt. Jeg har mine alltid i veska for da får jeg faktisk trent over alt. Og noe mer effektiv å trene for å oppnå bedre fysikk, finnes jo ikke. 

Anonymkode: e6644...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, HankySpanky said:

Hvorfor og hvordan skal jeg forklare din potensielle placebo-effekt?

 

Det er ingenting du sier, som ikke bare kommer av at du faktisk trener, eller ville oppnådd akkurat det samme uten strikk.

 

Verden vil bedras. Og troll vil kverulere.

 

Anonymkode: 70406...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...